Opel Calibra jó választás?
Igen, itt vagyok!
Jó választás - volt 15 éve.
Most már szinte csak széthajtott, spoilerek alatt, nem látható helyeken szétrohadt példányt lehet találni.
Jó alaposan nézesd át szervízben, anélkül semmiképp ne vedd meg.
Szóval ez egy (elrontott) ASCII facepalm akart lenni...szerintem ezzel ki is lehetne fejezni azt amit te szeretnél. Mindensetre ha tényleg szánnál egy kis időt a gondolkodásra, ajánlom figyelmedbe ezeket a blog-bejegyzéseket, kommenteket is: [link]
Szóval persze, vegyél nyugodtan Calibrát, nyugodtan ölj bele százezreket tuning néven, ilyen hozzállással max. csúnya lesz. (ja, és 450-ért valszleg törött, széthajtott példányt kapsz).
Láttam már párat az úton szétrohadni, amíg a tulaj dilemmázott.
-Ócskavasnak leadni hatalmas pénzkidobás.
-Motorgenerál pedig maga az autó ára.
Vagány autó persze, de nem véletlenül fejezte be a gyártását az Opel és nem is fejlesztette fel azóta...
Jó!
Csak ki kell fogni. Sok a blogokon meg TC-n nevelkedett fórumozó, de a Calibráról tudni kell, hogy egy az egyben a Vectra A alapjaira épül, az autó megjelenése után egy évvel kezdték el gyártani ezeket. Tehát nem egy bukott széria amit 8 év után úgy gondoltak, hogy inkább hanyagolni kéne. A Vectrát váltotta az új generációs B, a Calit meg a G Astra Coupe-ja. Most az, hogy mekkora sikerrel, az már nem a mi dolgunk, ez a GM üzletpolitikája volt, tény, hogy nem lett akkora kultusza mint a Calbirának, vagy a méltán híres Mantáknak, amik a Calibra elődjének tekinthetőek, hiszen azok is ezt a sportkupé kategóriát képviselték.
Nagyon jó motorokkal szerelték, a leggyengébb is 115 lovas a legendás C20LET (T mint turbó) pedig gyárilag 204 lóerős. Nyomaték is akad bőven, és nevetségesen alacsony a légellenállási együtthatója ennek a karosszériának. Úgyhogy szedi a lábát rendesen. Ezeket a motorokat beépítették egyébként a GSi Astrákba, az Omegákba stb, tehát a gyártás befejezése után is szerelte a cég az autóit ilyen motorokkal, és ezeket további is fejlesztették. De valljuk be, elég szűk réteg vesz direkt sportkupét, így nem csoda, hogy nem volt rá akkora kereslet, olcsóbb megoldás volt egy tömeg autóból kompromisszumokkal egy kupé kasznit is kiadni, ami többoldalú.
Egy hibája van, ami a korabeli Opeleknek általában volt, a karosszéria, hogy előszeretettel rohad a jellegzetes pontokon. Kerékívek, tankbeöntő stb.
Említésre méltó még a 4x4-es kivetelűek, ebből nem sok van a piacon ami van az a költségvetésed meghaladja.
Az az autó ami ilyen paraméterekkel rendelkezik, könnyen lesz a hétköznapi ember sportautója, élményautója. Ami mellesleg szerintem jól is néz ki. Kellően kupé, kellően szigorú, arányos (nem aranyos). Ezért lehet az, hogy később a fiatalok megvették olcsón, mert egy erős jó kocsit akartak. És jött a tuning őrület, ami korunk "nagyszerű" találmánya, ezért lehet látni ennyi Calit a JDCS-n és ezért is alakulhatott ki az a sztereotípia, hogy nincs má' gyári kalibra. Hát van benne valami. Ami van az pedig ritka, és nagyon DRÁGA.
Úgyhogy így zárszóként azt tudnám neked mondani, hogy VEDD MEG a Calibrát, mert sok örömöd lesz benne, és ha még van is rajta némi tuning, akkor túrd a bontókat meg a netet ezerrel és alakíts vissza rajta mindent gyárira. Az akkori Opelekben viszonylag jó zene volt, gyárilag Grundig meg Blaupunkt rádióval tudod, hogy ezek márkák, nem szóltak rosszul a sugárzók sem.
Hidd el nekem, hogy egy full gyári Calibra gyári füstös lámpával, küszöbökkel mindennel sokkal jobban néz ki és sokkal TÖBBET ÉR mint egy racsing tuning változat. És jobban meg is nézik! Mert az már ritkaság számba megy. Esetleg vegyél alá egy szép német, de kizárólag német felnit, nagyon maximum fóliázd le az üvegeket és hidd el, hogy mindenki meg fog vele nézni. Gyárilag a beltere is nagyon jól néz ki szerintem. BC (board computer) is van bennük, a Recaro csinálta neki az üléseket, jó, na nincs ehhez mit hozzáfűzni.
Szóval fontold meg, hogy csinálsz egy szép gyárit.
Sok-sok km-t vele, és ha veszel egyet nagyon vigyázz rá, add meg neki mindig amit kér, akár gyakrabban is mint előírják, és akkor sok örömöd lesz benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!