A motorom 5 sebességes, de nagyon hosszú áttételezésű váltója van. Mit tehetek vele?
Azt, hogy hogyan tudja a motor maximálisan kihasználni az áttételeket, kicsit bonyolult meghatározni. Az ideális eset az, hogy a végsebesség a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszámnál van, itt kifut magából mindent a motor, amit tud. Ezt nem biztos, hogy olyan könnyű meghatározni.
Viszont lehet próbálkozni mással. Az első lánckereket szokták 1-2 foggal kisebbre vagy nagyobbra cserélni, ez a lehetőség nyitva áll előtted is. Kiszámolod a mostani végáttételt, aztán kiszámolod, hogy 1, illetve 2 foggal kisebb első lánckerékkel hogyan alakulna. Ha ez megvan és ismered, hogy 5. fokozatban bizonyos fordulatszámnál mennyit megy a motor, lehet még egy számítást végezni: a végáttételek arányával ki tudod számolni, hogy a megrövidített áttétellel mennyi lesz a sebesség adott fordulatnál. Abból már látni fogod, hoz-e érzékelhető javulást a kislánckerék cseréje vagy akkor is rettenetesen alacsony marad a fordulat.
Túl kicsi a hátsó lánckerék, tehát nehezen futja szét magát. Van egy tempó, ahonnan már nem bír gyorsulni a szembeszél miatt, de a motor csak 4-5000-et pörög. Ha tennék nagyobb lánckereket hátra, jó lenne, ha egy kicsit nagyobb tempóval tudna menni, és forogna mondjuk 8000-et.
Másképp:
így is nehéz az áttétel, te azt ajánlottad, hogy tegyek mégnehezebbet.
Honda CBF 125 M
Neked?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!