Az RSV4-nek van valami előnye a Japán (vagy Német) sornégyes sportgépekkel szemben? És a V2-esek (PL a KTM-é) mennyire "használhatók" ebben a kategóriában?
Figyelt kérdés
2011. jún. 19. 19:46
1/2 anonim válasza:
Van neki előnye - ha nem lenne, nem nyert volna vele Max Biaggi superbike-vb-t. A motorkialakítás előnye az, hogy a forgattyús mechanizmus tehetetlenségi nyomatéka kevésbé érvényesül. A klasszikus, "flat-plane", azaz 180 fokra elékelt főtengelyű soros négyhengeresek esetén főtengelyfordulatonként kétszer maximális, kétszer 0 a főtengely tehetetlenségéből származó nyomaték, ami kellemetlen rángatást okoz. A V4-esek elékelése más, így a főtengely tehetetlenségéből származó nyomaték csaknem teljesen megszűnik, csak a motor nyomatéka adódik át a hátsó keréknek. Egyébként pedig a V2-esek is használhatóak, főleg, mióta a kéthengeresek lökettérfogatának határát 1200 köbcentiméterre emelték. Az a plusz, amit lökettérfogatban kapnak, versenyképessé teszi őket az 1000-es sornégyesekkel szemben. De nem csak ettől jobbak: a nyomatékosabb karakterisztika bizonyos pályákon jobban használható, mint a csillagászati fordulatszám.
2/2 A kérdező kommentje:
Kösz szépen!
2011. jún. 19. 20:41
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!