Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi baja lehet az állástól?

Mi baja lehet az állástól?

Figyelt kérdés
Hali! Ha 3 évig garázsban áll egy kocsi, nincs beindítva ,semmi nincs vele csinálva, milyen műszaki hibái lehetnek a hosszú állástól, mert egyenlőre még beindítani se tudom mival, nincs aksim hozzá..de korrodációt nem látok a kocsin.
2011. jún. 10. 18:41
 1/4 anonim ***** válasza:
Aksi tönkremegy, itt-ott összerohad.
2011. jún. 10. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
100%
Ha nem bakon áll, az állandó egyirányú terheléstől károsodik, "kitörik" a gumiabroncsok oldalfala. A forgó-mozgó alkatrészek állnak, de a levegő oxigén- és nedvességtartalma éri őket, így felületi korrózió alakulhat ki. Például rozsdás lesz a féktárcsa felülete, a fékdobok belseje, néha a hengeren belül is megjelenik a vakrozsda. Ezek némi járatással eltűnnek, de az első pár kilométeren befolyásolják a használatot. A motorolajban lebegő szennyeződések leülnek, a diszpergens nem bír el velük, így dugulást okozhatnak. A fékfolyadék felveszi a levegő nedvességtartalmát, felvizesedik, lecsökken a forráspontja. A kezeletlen elektromos csatlakozások korrodálhatnak, érintkezési hibák alakulhatnak ki. A kipufogórendszerben korróziót, majd lyukat okozhat a levegő nedvességtartalma. Az üzemanyag-ellátó rendszerben álldogáló benzinből vagy gázolajból bizonyos összetevők elillanhatnak, így néha kitakaríthatatlan, gumiszerű massza jön létre mindenütt, a tanktól a karburátorig (vagy befecskendezőfejig). Az üzemanyagszivattyú "kiszáradhat", mert azt a rajta áthaladó benzin keni. Ilyenkor nagyon gyorsan beáll, ha nem kapja fel hamar a benzint. Az üzemanyagvezeték is fellevegősödhet a párolgás miatt. A modern, etanoltartalmú benzinek (nem csak az E85, az egyszerű szuperbenzin is tartalmaz etanolt) felvehetik a levegő nedvességtartalmát, amitől a lemezből készült tankok szeretnek belülről rozsdálni. Hirtelen ennyi jutott eszembe...
2011. jún. 10. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 A kérdező kommentje:
Köszi a kielégítő választ!! :)
2011. jún. 10. 19:08
 4/4 anonim ***** válasza:
Az előbbi alapos választ még annyival kiegészíteném, hogy az ékszíjak és a vezérműszíj (ha szíjas motor) is károsodhatnak a hosszú állás során, hiszen sokáig változatlan helyzetben voltak megfeszítve, tehát ezekre is érdemes egy kis figyelmet fordítani.
2011. jún. 10. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!