Van valakinek tapasztalata az autóreklámokkal kapcsolatban? Minden honapban x km-t kell futni az autónak ezáltal pénzt kapsz, ilyenre gondolok. Vélemények?
Taxisokat kérdezz.
Pár tízezerért leszerződnek adott matricák éves hordására.
Meg ott a Való Világos verda.
Az összes többi piramisjáték volt eddig.
Nincs az a cég aki 50-100 autóra autónként százezreket költene reklám gyanánt amikor a tévétársaságok egymás alá licitálva pitiznek némi aprópénzért bármit leadva.
Egyszerű matematika:
Annak idején ha jól tudom a tv-ben egy perc reklámidő valami 100-200e ft volt, de egy reklám eljutott egyszerre akár 1 millió emberhez is (mondjuk egy csúcsidőben sugárzott). A TV-t az emberek aktívan bámulják, illetve odafigyelnek rá, tehát elvileg azt mondják a hatékonysága ahhoz képest hogy egyszerre hány emberhez képes eljutni, egész jó.
Akkor most nézzük az autókon levő hirdetést: mondjuk egy hónap alatt látja 30e ember, de ebből 10e oda se figyel rá, 10e mondjuk egyáltalán észreveszi, de nem olvassa el komolyabban. 10e mondjuk még veszi is a fáradtságot. Tehát mondjuk havonta eljut 10e emberhez, azaz évente durván 100e emberhez. Persze mindez akkor ha jársz a kocsival, de azt ki tudja ellenőrizni hogy valóban mentél-e annyit amennyit hazudsz... lehet csak bent állt a fedett garázsban a kocsi egész nap...
Te évi 20e ft-ért nem fogod kirakni, mert több macerába kerül mint amennyit ér. 100ért már kiraknád, viszont így meg már a hirdetőnek nem éri meg, hiszen ugyanennyi pénzért célzott módon sokkal több embert tud megszólítani elvileg hatékonyabban.
A reklámozóknak nem az a célja, hogy csak úgy minél többen lássák. Van úgynevezett célcsoport kor és nem szerint, ez jellemzően a 18-40 éves korosztály, mert ők a komoly vásárlóerő, a hirdetők szerint más emberek nem léteznek :P de mindenesetre kevesebb eséllyel költenek hülyeségre, nem fognak új autót venni, sőt nem járnak moziba, buliba de még energia italt sem isznak.
A taxis cégek más kategória: ott jellemzően a taxis vállalat szerződik az adott céggel, és mivel a taxik sokat vannak utcán, sokat mennek, így a hirdetőknek is jobban megéri. Azt meg halkan jegyzem meg hogy a hirdetési árak ott is nevetségesen alacsonyak, a taxisok csak azért kapnak valamit, hogy legyen mivel kiszúrni a szemüket, sőt sokszor a taxis a kirakott hirdetés után konkrétan nem kap semmit. A taxi vállalat kötelezi a reklám kihelyezésére és kész. A taxis cég meg mondjuk kap a hirdetőtől 10millát, és cserébe ki lesz téve mondjuk 100 kocsira 2 hónapig.
A BKV járművökön levő hirdetések megint más kategória: a futások helyét, idejét, a kint töltött km számot egész jól be lehet lőni, és a BKV kis túlzással a "saját anyját is eladná" csak reklámozzanak a járműveiken a cégek. Mondjuk a hirdető azt mondja hogy 20 milláért legyen rajta az összes buszon mindkét oldalon kívül, plusz a metrón belül a kapaszkodókon, a belső táblákon. És BKV örömmel bele fog menni, mert neki minden fillér számít.
Ezek után Te mint hirdető valszeg az autós hirdetést választanád.
Az il ferron meglepődtem annak idején, hogy mennyi naív ember van... csodák nincsenek, csak kicsit jobban bele kéne gondolni a dolgokba...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!