Mi a különbség? (Kérdésed túl rövid, a magyarázatod hosszú. )
Egyszerű. A krosszmotor zártpályás terepversenyzésre készült, az égvilágon semmilyen közúti szabálynak nem felel meg, csak egyet tud: borzasztó gyorsan átszáguldani a terepakadályokon. Lámpája, kürtje, visszapillantó tükre nincs, a zaj- és károsanyag-kibocsátási normákat hírből sem ismeri. Mivel a futamok rövidek, ezért az erőforrás kihegyezett, üzemórás konstrukció.
Az enduro másra készült: hosszabb távú, nyugis terepjárásra, esetleg endurofutamokra. Ez is jól bírja a terepet, de alkalmas a közúti közlekedésre is: van őneki lámpája, kürtje, kipufogója, kitámasztója (krosszokon ez sem általános) és megfelel a hatályos zaj- és károsanyag-kibocsátási szabványoknak. Mivel az endurofutamok hosszabbak, több naposak és kevés a szervizlehetőség, ezért hosszabb élettartamú erőforrásokat szerelnek a motorba. Ezeknek a nyomatékgörbéje is szélesebb, hogy az összekötő szakaszokon is lehessen értelmesen motorozni. Ezen kívül a motorok üléspozíciója általában kényelmesebb szokott lenni, hogy a vezető kibírja a futam teljes hosszát. Persze az endurok nagy része nem versenycélokra épült, hanem ún. "utcai" enduro, de ezek is ilyenek: lehet őket hosszú távon, kényelmesen használni, megvan mindenük, hogy levizsgázzanak, közben pedig a terepen sem érzik idegenül magukat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!