Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki GS500, Honda CBF500...

Suzuki GS500, Honda CBF500 vagy Kawasaki ER5?

Figyelt kérdés

Ebből a háromból típusból szeretnék magamnak egyet. Ami számomra fontos:

- olcsó legyen (max 500ezer forint)

- alacsony legyen a fenntartási költsége

- alacsony legyen a fogyasztása

- nem száguldozni akarok vele, szóval nem a feltétlenül a legerősebbre van szükségem

- ahogy látszik nekem tényleg az a lényeg, hogy egy olcsó de megbízható gépet vegyek, nem számít annyira a kinézet

- csak szépen nyugisan akarok motorozni, semmi extra

- eddig a Suzuki tűnik nyerőnek, a Kawasakiról hallottam pár rosszat (vagy igaz vagy nem), a Honda meg valahogy olyan ellenszenves, nem tudom miért, de sose lehet tudni, a végén még lehet az lesz (eddig egyedül a Hondát próbáltam ezek közül)


Köszönöm a válaszaitokat és kérlek indokoljátok is meg.


2011. máj. 27. 14:55
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
szerintem egyikkel sem foghatsz nagyon mellé
2011. máj. 27. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim válasza:
91%

Másfél hónapja vettem egy Honda CBF500-at (2004), mert műszaki paramétereit tekintve ez volt a legkorszerűbb, illetve a motoros barátaim is az mondták: Ha használt motor, akkor Honda. Kezdő motoros vagyok, ez az első motorom. Rengeteget kerékpároztam, és autóval is sok ezer kilométer van a hátam mögött, szóval a kétkerekezés, és a gépjármű kezelés nem áll távol tőlem. (De van mit tanulni...)

Napról napra jobban szeretem a masinát. Az első pár alkalommal fura volt a nagy tömege (bringához képest), a teljesítménye (57Le, kezdőnek első körben ijesztő), és a kéthengeres motor rakoncátlan viselkedése az alacsony fordulatszám tartományban. Persze ez csak vezetéstechnikai probléma, hiszen ma már semmi gondot nem okoz. A motor fékjei nagyon jók. Elöl hátul tárcsafékek, nagyon finoman adagolhatóak, és vigyázni is kell velük, mert haraphatnak. A motor futóműve feszes, stabil. Rossz utakon ezt lehet "pattogósnak" nevezni, de ez nem egy enduro gép, országútra való. A motor az alsó fordulatszám tartományban is nyomatékos (köszönhetően a nagy hengereknek), gyorsan reagál (hengerenként 4 szelep). A váltója nagyon finoman működik, a kuplung jól adagolható. Lefelé váltáskor érdemes megfelelő helyen váltani, és gázfröccsel felpörgetni a motort kb 4000 köré, és úgy kapcsolni, mert a motorfék bizony elég erős.

Egy személlyel igen dinamikusan viselkedik abban a sebességtartományban, amiben egy csupasz gépet kellemes használni. Két személlyel, erről csak utasként tudok beszámolni, is igen élvezetes volt közlekedni vele. Stabilan viselkedett, és simán lábtartóig lehetett dönteni! :)

A gépen még az eredeti láncai vannak. Most feszítettem rajta az utolsót a csere előtt. (Lánckerekek + lánc kb 33 eFt). Gumiszett kb 70 eFt, nem tudom mennyit bír, ez nyilván stílus függő.

Az összbenyomásom a gépről, hogy egy minőségi, finoman működő szerkezet, ami támogatja az "öröm motorozást".

Egy ismerősömnek szintén ilyen gépe van, neki volt GS500-a is egy rövid ideig, de nem szerette.

Az 500 ezer forintos tartományba azért nehezen fér bele. Jelenleg ezeknek még magasabban van az ára. Persze a vásárláshoz szerencse is kell!

2011. máj. 28. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
utolsó a gumikopás használattól függ, de a hátsó akármilyen használat mellett sokkal hamarabb el fog kopni
2011. máj. 28. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Én 500-as Hondán tanultam vezetni és nem igazán jött be. Nem volt vele semmi gond vezetés közben, szépen ment meg minden csak egyszerűen valamiért nem. A másik kettőt még nem vezettem, de szándékomban áll vásárlás előtt. A GS500 talán régebbi konstrukció, de olcsóbb is minden tekintetben. Nekem amúgy a Kawasaki jön be a legjobban. Kicsit talán drágább mint a Suzuki és mégse olyan elterjedt, szóval alkatrészt is nehezebb szerezni meg drágább ahogy néztem, de mégis ahhoz húz a szívem.

Köszi az eddigi válaszokat.

2011. máj. 28. 19:32
 5/5 Peter_72 válasza:

Mindháromról jók a vélemények.

Én egy Kawa ER5-öt hajtok másfél éve. 30E km-t tettem meg vele, télen nyáron, mindenféle gond nélkül.

Jól kezelhető, kényelmes, alacsony. Nem kell feküdni, fekvőtámaszt nyomni rajta. Inkább az endúrós testtartás rajta mint a sportos. Tapasztalatgól mondom, hogy ez nagy előny.

Ha kellett 170-ig el tudtam csavarni, de a kanyargós Bükkben, Mátrában is nagyon jól megállta a helyét.

Vezettem olyan túrát, ahol igen komoly gépek jöttek mögöttem, és volt olyan amikor el lehetett menni vele előlük.

Az alkatrészek olcsók, beszerezhetőek, találni specialista szerelőt hozzá.

Egy vezérműlánc és egy kupplung felújításon kívül nem kellett a blokkhoz hozzányúlni.

Kezdő motornak tökéletes.

2017. febr. 27. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!