Mi lehet a baja? (Opel astra f)
Van egy Opel astra F-em 1,6 8V-s és a karburátor felett van egy nagy műanyag "gömb" ami a légszűrőtől jön. Ezen van 2 vékony cső amiben levegő megy. Alapjáraton fulladozik az autó, de ha lehúzom azt a vékonyat (fekete) ami megy a karburátorba akkor rendesen beáll az alapjárat.
És ha újra rádugom akkor fulladozik újból. Nincs eldugulva, kifujattam már. Miért csinálja ezt? Mit lehet vele csinálni? Nagyon sűrgős. Előre is köszönöm.





A C16NZ motor az F Astrákba nem karburátorral, hanem központi injektorral (Multec befecskendezőrendszer) van szerelve. Az a vékony fekete cső pedig egy vákuumcső. Első lépésben én kiolvasnám a hibakódot, bár könnyen lehet, hogy nem lenne eredménye.
Aztán megnézném, mert az nem sokból tart, hogy a fedél alatt ("abban a nagy műanyag gömb alakú izében"), nem szopott-e be valami mocskot az a pipa, ahonnan kifelé a vákuumcső megy. De lehet hibás a nyomásérzékelő is.
Ez nem teljesen ide tartozik, de ha már leszedtem a fedelet, akkor könnyebb hozzáférni az alapjárati motorhoz, azt is kivenném, megnézném nem mocskos-e, bár olyankor a fordulatot nem szokta ejteni.
Bár nem teljesen világos ez a fulladás. Le is fullad, vagy csak alacsonyabb fordulaton jár? Nem egyenletesen, tehát ingadozik az alapjárat? Vákuumcső nélkül, hogy veszi/ejti a fordulatot, mert normális esetben kelletlenül.





Lényegében ugyanaz, csak az SZR újabb, sűrítési viszonya 9,5-10 nem úgy mint a 9-9,5-ös NZ-nek, az ü.a ellátó rendszere megegyezik.
Sajnálom, hogy így látatlanban, halltalanban nem tudok rá konkrétat mondani, de és ott keresném a csatlakozásnál vagy az érzékelőknél a hibát. Egyébként a fedél nincs leragasztva gyárilag, csak egy gumigyűrű tömíti. Az lehet, hogy régen volt levéve, és tudod így egybeállt, de az szétjön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!