Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi volt az F-csatorna? Mire...

Mi volt az F-csatorna? Mire szolgált, és hogy működött?

Figyelt kérdés
Miért szüntették be?
2011. máj. 16. 15:21
 1/5 anonim ***** válasza:
a kocsiba egy Venturi csövet szereltek, mely kivezetése a hátsó szárnynál volt. a cső úgy volt kiképezve, hogy alapból a pilóta mellé ment be a levegő egy lyukon, ha ezt befogta, akkor tovább ment, ami csökkentette a légellenállását a versenyszemélygépjármúnek.
2011. máj. 16. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Igen, ilyesmi volt. A hátsó szárnyra középtájon levegőt engedett, ettől csökkent a légellenállás, mert "lefújta" a szárny fölötti áramlást. Azért szüntették be, mert helyette behozták az állítható szögű hátsó szárnyat, aminek ugyanúgy az előzés megkönnyítése a feladata.
2011. máj. 16. 15:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

És nem utolsó sorban konkrétan életveszélyes volt. Egy 200-300-al száguldó forma 1-es kocsiban azzal sportolni, hogy csak egy kézzel fogod a kormányt, és a másik kézzel meg különböző balett műveleteket végzel hogy azt a szegény nyílást úgy takard hogy jó legyen, nem éppen egészséges.


Youtube-on meg lehet nézni hogy szabályozták kézzel. Még nézni is életveszélyes nemhogy még csinálni...

2011. máj. 16. 19:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
De ezt nem lehetett volna megoldani elektronikával? Tudtommal többet segített, mint a DRS, megérte volna nekik dolgozni egy olyan mechanizmuson, amivel a kormányról egy gomb vagy kapcsoló segítségével tudják nyitni, vagy zárni.
2011. máj. 17. 12:10
 5/5 anonim ***** válasza:

De, meg lehetett volna oldani. Csak van egy apró probléma: a DRS bevezetéséig tiltott volt minden aktív aerodinamikai elem. Vagyis az autók légterelőit csak a boxutcában lehetett állítani, álló helyzetben. Márpedig egy kormányról, kapcsolóval nyitható-zárható csatorna egyértelműen aktív aerodinamikai elem: menet közben állítható és megváltozik az autón, autó körül a légáramlás.

Az F-csatorna viszont egy kiskaput használt ki: a sofőr nem az autó része, ha tehát ő változtatja az üléshelyzetét, ezáltal a légáramlást, az nem aktív aerodinamikai elem. Vagyis az olyannyira hatékony aktív elemeket így lehetett a tiltás ellenére alkalmazni.

2011. máj. 17. 12:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!