Mi volt az F-csatorna? Mire szolgált, és hogy működött?
És nem utolsó sorban konkrétan életveszélyes volt. Egy 200-300-al száguldó forma 1-es kocsiban azzal sportolni, hogy csak egy kézzel fogod a kormányt, és a másik kézzel meg különböző balett műveleteket végzel hogy azt a szegény nyílást úgy takard hogy jó legyen, nem éppen egészséges.
Youtube-on meg lehet nézni hogy szabályozták kézzel. Még nézni is életveszélyes nemhogy még csinálni...
De, meg lehetett volna oldani. Csak van egy apró probléma: a DRS bevezetéséig tiltott volt minden aktív aerodinamikai elem. Vagyis az autók légterelőit csak a boxutcában lehetett állítani, álló helyzetben. Márpedig egy kormányról, kapcsolóval nyitható-zárható csatorna egyértelműen aktív aerodinamikai elem: menet közben állítható és megváltozik az autón, autó körül a légáramlás.
Az F-csatorna viszont egy kiskaput használt ki: a sofőr nem az autó része, ha tehát ő változtatja az üléshelyzetét, ezáltal a légáramlást, az nem aktív aerodinamikai elem. Vagyis az olyannyira hatékony aktív elemeket így lehetett a tiltás ellenére alkalmazni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!