Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Igaz, hogy jövőre a F1-ben...

Igaz, hogy jövőre a F1-ben 1,6-os motrokat fognak használni?

Figyelt kérdés
Ha igen, akkor azokkal a motorokkal mennyire fog megmaradni az F1, mint az autóversenyzés csúcskategóriája?
2011. máj. 15. 23:59
 1/5 anonim ***** válasza:
87%

Én úgy tudom, 2013-tól kezdődik majd az új turbókorszak az 1.6-os feltöltött motorokkal. De az is lehet, hogy jövőre, a lényeg: most ez a terv, a jelenlegi V8-as, 2.4-es szívókat legfeljebb 1.6-os turbók váltják, amelyek sok elemükben lehetnek közösek a WTCC-ben és a WRC-ben indított autók motorjaival, így a csapatok komoly összegeket spórolhatnak a motorfejlesztésen.

És hogy mennyire marad csúcskategória? Nos, azt - a tévhitekkel ellentétben - nem a lökettérfogat dönti el. A rajongók által csak párás szemmel emlegetett turbókorszak idején, amelyben többek véleménye szerint az utolsó igazi, nagy csaták zajlottak, másfél literes, turbós erőforrások üvöltöttek az autókban. És úgy sikerült létrehozni a legendává vált Brabham-BMW-t vagy TAG-McLarent. Most viszont 100 köbcentivel és több, mint két évtizednyi motorfejlesztési tudással jobban állunk. A lényeg csak annyi lenne, hogy a csapatok anyagi helyzete kevésbé befolyásolja a versenyképességüket (erre mondjuk jó lehet az 1.6-os turbómotor, hátha ebből is sikerül kifejleszteni egy olyan alaptípust, mint annak idején a Cosworth DFV-t, ami köré sokféle autó felépíthető), illetve az éktelen taktikázás kicsit visszább szoruljon, ne a versenymérnök irányítsa a pilótát. Itt már történt előrelépés a verseny közbeni tankolások betiltásával, de még mindig messze a cél, a kerékcserék időpontjával is bőven lehet operálni, hogy a boxban, biztonságosan előzzön a pilóta és ne a pályán. Azt viszont nem gondolnám, hogy önmagában a kis turbómotor azt jelentené, hogy a Formula-1 nem az autósport egyik csúcskategóriája. Akár tetszik, akár nem, az autók motorjainak fejlesztésének mai iránya a donwsizing felé mutat: kis lökettérfogatú, feltöltött motorokkal kell kiváltani a nagy szívókat. Ha pedig a Formula-1 is ezt fogja űzni, akkor méltán lehet a motorsportok egyik legjelentősebbike. Hiszen nem fog elszakadni a valóságtól, nem fog "letűnt" technikát használni (messze nem elavult egy tizensokezret forgó, pneumatikus szeleprugós F1-motor, csak a pörgős utcai szívómotorok lassan eltűnnek), hanem az éppen aktuális fejlesztési irányba fog tartani, csak a létező legmagasabb szinten: az utcai autóknál nagyobb fajlagos teljesítmény, kisebb tömeg, fejlettebb aerodinamika és jobb irányíthatóság fogja jellemezni. Az pedig egyáltalán nem baj...

2011. máj. 16. 00:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Én is 2013-ra emlékszem. :) Egyelőr még nincs elfogadva mindenki részéről úgy tudom. Bernie-nek is vannak kétségei ezzel kapcsolatban, mondván eltűnhet az F-1 jellegzetes hangja. A Ferrarai se rajong különösebben az ötletért. Hát igen, a V8 se duruzsol már úgy, mint anno a V10. Szerintem viszont a soros négyes turbók akkor is a kategória szégyenei lesznek és ha valóban összehozzák, többet nem nézek F-1-et. :(

Bár egy olyan világban, ahol már a BMW is gyárt elsőkerék-meghajtású autókat és soros négyes blokkot is kínál; ahol már a Porsche is csinál dízel autót...szal én semmin nem csodálkozom.

2011. máj. 16. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:

bocs az offért

Melyik tipusú bmw az elsőkerekes? Én ugy tudom, hogy csak hástó kerekes van és x-drive(ahol több nyomaték a hátso kerekekre megy)

2011. máj. 16. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
A BMW által fejlesztett Mini elsőkerekes, illetve a most épp az 1-est kiszolgáló legkisebb platformjukat is szeretnék elsőkerekesre cserélni, hogy csökkenjenek a fejlesztési költségek. Viszont ez még távlati terv, mert az 1-es következő generációja hátsókerekes platformra fog épülni, addig nem tudják kifejleszteni az új padlólemezt és hajtásláncot.
2011. máj. 16. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:
Kösz a sok infót! :)
2011. máj. 16. 15:25

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!