A VW konszern autóiban is az Audi Quattro összkerékhajtási rendszer van?
Nem egészen. A VW-konszern jelenleg többféle összkerekes hajtásláncot szerel az autóiba.
A kisebb, keresztmotoros platformokon egy központi Haldex-kuplunggal vezérelt rendszer dolgozik, amely alapesetben elsőkerékhajtást valósít meg, a hátsó tengely csak akkor kap nyomatékot, ha elöl csökken a tapadás.
A kicsit nagyobb, hosszmotoros platformokon az eredeti quattro-rendszer sokadik továbbfejlesztése dolgozik, középen Torsen-difivel, a legújabb kivitelekben a hátsó tengelyen oldalankénti nyomatékelosztással is megfejelve.
Vannak viszont üdítő kivételek. Az Audi R8 hajtáslánca például központi Haldex-kuplungos, de hosszmotoros beépítésű és nem elsőkereékhajtásra optimalizált.
A Porsce-féle összkerekes hajtáslánc meg egészen más. Az első generációs PSK-rendszerük (959, 911/964) a Haldexhez hasonló hidraulikusan aktivált központi tengelykapcsolóval működött, utána viszkokuplungot használtak (ez nem volt jellemző a VW AG-re), majd ha jól emlékszem, a mostani, 997-es kódjelű 911-szériával tértek vissza a többtárcsás tengelykapcsolóra, de valami más működtetési módszerrel. A Cayenne a VW Touareggel rokon, tehát annak az összkerékhajtási rendszerét kapta, míg a Panamera a 911-eséhez hasonlót. Ők tehát egészen más utakon járnak, de ez érthető is, hiszen csak nemrég a VW AG részei, eddig nem kellett hozzájuk igazodniuk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!