2003-as Toyota Corolla fordulatszámát érdemes csökkenteni? És ha igen, akkor hogyan?
Sziasztok. 1-2 tanácsot szeretnék kérni tőletek. Van egy 2003-as Toyota Corolla-m, 1,4-es, 98LE, 5 sebességes.
Problémám az, hogy ha 130-150 km/h-s sebességgel megyek, elég magas a fordulatszáma a motornak 5.-be. Gondolom nem véletlenül van gyárilag így beállítva a téma, érdemes csökkenteni? Ha igen, hogyan tudnám csökkenteni, sebváltó-konfiguráció nélkül, és a lehető legolcsóbban? Sportlégszűrő, chiptuning, stb? Köszönöm szépen, szép napot mindenkinek!
Felteszed a legnagyobb méretű felnit/köpenyt, ami még elforog a dobban.
Hogy mi bánja, az más dolog.
Nem, nem véletlenül állították be pont így az áttételeket. Ha hosszabb lenne a végáttétel, lomhább lenne az autó, hosszabb ötödikkel pedig békés, 50 körüli városi tempónál már vissza kellene kapcsolni. Így viszont kényelmesen, ötödikkel csoroghatsz, cserébe az autó autópályán sokat forog.
De csökkenteni szeretnéd. Mégpedig "sebváltó-konfiguráció nélkül". Ki kell, hogy ábrándítsalak: a hajtáslánc összáttétele fogja megadni, mennyit forog a motor. Teljesen mindegy, hogy van-e rajta sportlégszűrő, milyen programot töltesz fel az ECU-ba, ha ugyanolyan áttételekkel dolgozik az autó, ugyanannyit fog pörögni adott tempónál. Csak a korábban említett, gyárinál nagyobb kerekek segítenek, de azok meg lehet, hogy beleérnek a sárvédőbe, esetleg szétrázzák a futóművet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!