Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az a diffúzor, és mire való?

Mi az a diffúzor, és mire való?

Figyelt kérdés
2011. márc. 27. 16:13
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
6%
Nem tudom de a levegőt terelő,szívó vagy fújó izé!
2011. márc. 27. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:

A difúzor egy olyan átmeneti idom, amely egy kisebb keresztmetszet összeköt egy nagyobbal.

Áramlás(tan)ban használt darabról van szó, a kisebb keresztmetszet/nagyobb sebességet nagyobb keresztmetszet/kisebb sebességre alakítja...

2011. márc. 27. 16:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 A kérdező kommentje:
És ez autókon hol található, vagy tudsz képet mutatni miröl lenne szó?
2011. márc. 27. 16:31
 4/14 anonim ***** válasza:
46%

[link]

az a csikos dolog

de ha a google-be beirtad volna fél perc alatt megtudtad volna

2011. márc. 27. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
100%
a funkciója pedig, hogy nagyon nagy sebességnél szivja az aszfalt felé a kocsit, hogy ne repüljön el
2011. márc. 27. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 T5- ***** válasza:
100%

Az szerintem csak kamu diffúzor a Clion.

Azt szokták csinálni komolyabb, nagy sebességre tervezett autónál, hogy telibe burkolják az alját, ezáltal megpróbálnak egy minél egybefüggőbb sima felületet létrehozni.

Az autók ugyanis nagy sebességnél, hasonlóan működnek mint egy szárny.

Vagyis az autó felett elhaladó levegő alacsonyabb nyomású mint az autó alatti térben, ezáltal bizonyos mértékű felhajtóerőt termel.

[link]

Alul a légnyomás álltalában változatlan marad, de mindenképpen nagyobb nyomású mint az autót tetején.

Nekünk az a jó, hogy ezt kompenzáljuk, és az autó alatt is megpróbálunk egy alacsonyabb légnyomású teret kialakítani, ezt több féle képpen is megtehetjük.

Pl.: mélyebbre eresztett kötényekkel, vagy ellensúlyozhatjuk a tető lejjebb kerülésével (lapos sportkocsik), vagy elősegíthetjük az áramlást az autó alatt.

A diffúzor ezt csinálja, hogy a fent említett dolgokra rásegít. Tehát ha már azt a sok levegőt eltereltük az autó alól, akkor a maradékot próbáljuk meg minél akadálymentesebben végigvezetni alatta, ezáltatal tovább növelve az alacsony légnyomást az autó alatt. Az autó hátúlján az a "felkunkorodó csíkos izé" az már csak egy terelő. És igen nagyon helyesen mondták, hogy ezzel lényegében "odaszippantja" az autót az útfelülethez.

2011. márc. 27. 17:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 A kérdező kommentje:
Kössz szépen mindenkinek!
2011. márc. 27. 18:09
 8/14 anonim ***** válasza:
75%

Illetve a leszorító erő azért is fontos, mert a sport kocsiknál a súly/lóerő arány teljesen más mint egy átlagos utcai autónál. Fele súlyra 10*es teljesítmény jut. Akkora nagy a teljesítmény, és olyan kicsi a súly, hogy a kerék jóformán megpörögne, ezért jó leszorítani valahogy a kocsit az aszfaltra.


A szárnyak is azért vannak, hogy leszorítsák a kerekeket, így azok nem pörögnek meg.

2011. márc. 27. 21:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 A kérdező kommentje:
Kössz mindenkinek!
2011. márc. 28. 16:09
 10/14 anonim ***** válasza:
0%

A szárnyak is azért vannak, hogy leszorítsák a kerekeket, így azok nem pörögnek meg.


ezt azért ne hidd el...

ha nem akarom hogy megpörögjönek a kerekek, akkor berakok a csomagtartóba 4 zsák cementet...

2011. márc. 29. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!