Büntethető ha valaki fehér led sort tesz az autó elejére, ami mostanában "divat"? A rendőrök büntetik?
Amennyiben nappali menetfény funkciót lát el,szabályosan felszerelve és bekötve,valamint rendelkezik a cucc az előírt
minősítésekkel akkor NEM,minden egyéb esetben IGEN.
Hülyeség az egész LED-es cucc, egyáltalán minek az?
csak elcsúfítja az autót, amúgy szerintem rendőrfüggő a dolog
Világító és fényjelző berendezések
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
55. § Helyzetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A gépjárműre, a mezőgazdasági vontatóra, a lassú járműre és a pótkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott helyzetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A helyzetjelző lámpákat a következőképpen kell elhelyezni:
a) gépkocsin, motoros triciklin, mezőgazdasági vontatón, lassú járművön és pótkocsin úgy, hogy a lámpák átvilágított felületének a külső széle a jármű legszélső pontjától 0,40 méternél - pótkocsi első helyzetjelző lámpája esetében 0,15 méternél - távolabb, a különböző oldalon lévő helyzetjelző lámpák átvilágított felületének a belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb ne legyenek,
b) oldalkocsi nélküli motorkerékpáron a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, kivéve, ha az első helyzetjelző lámpa a távolsági fényszóróval egyesített,
c) oldalkocsis motorkerékpáron - a b) pontban említetteken kívül - a második első és hátsó helyzetjelző lámpát az oldalkocsi kerekének a síkjában.
(3) A helyzetjelző lámpák átvilágított felületének alsó széle az úttest szintjéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest szintjétől
* gépjármű és pótkocsi esetében 1,5 méternél,
* mezőgazdasági vontató és lassú jármű esetében 1,90 méternél
távolabb nem lehet. Ha a jármű szerkezeti kialakítása szükségessé teszi, az átvilágított felület felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méterre lehet.
(4) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a helyzetjelző lámpára is.
(5) Az 54. § (4)-(6) bekezdésében említett helyzetjelző lámpák magassági elhelyezésére e § (3) bekezdésének rendelkezései az irányadók.
(6) A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy az összes helyzetjelző lámpa - az 57. § (3) bekezdésében említett esetet kivéve - csak együttesen legyen kapcsolható. A helyzetjelző lámpák elektromos kapcsolásának - az oldalkocsi nélküli motorkerékpár lámpái kivételével - olyannak kell lenniük, hogy e lámpák a motor álló helyzetében is bekapcsolhatók legyenek.
55/A. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
(1) A gépkocsit fel szabad szerelni két, menetirányban fényt kibocsátó nappali menetjelző lámpával.
(2) A nappali menetjelző lámpa csak színtelen (fehér) fényt bocsáthat ki.
55/B. § A nappali menetjelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A gépkocsira csak jóváhagyási jellel ellátott nappali menetjelző lámpát szabad felszerelni.
(2) A nappali menetjelző lámpákat a gépkocsin a következőképpen kell elhelyezni:
a) az átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet;
b) az átvilágított felület külső széle a gépkocsi legszélső pontjától 0,40 méternél távolabb, a különböző oldalon lévő lámpák átvilágított felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél közelebb nem lehetnek, azonban az olyan gépkocsin, amelynek a teljes szélessége nem éri el az 1,3 métert, a belső szélek közötti legkisebb távolság 0,40 méterre csökkenthető.
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.
57. § Várakozást jelző lámpára vonatkozó további műszaki feltételek
(1) A várakozást jelző lámpa elhelyezésére a helyzetjelző lámpák elhelyezésére vonatkozó előírásokat kell alkalmazni.
(2) A várakozást jelző lámpa elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a jármű két oldalán lévő lámpák külön legyenek bekapcsolhatók.
(3) A várakozást jelző lámpa helyett a 56. § (1) bekezdésében említett járművön alkalmazható olyan elektromos kapcsolás, amely lehetővé teszi - minden más világító és jelzőberendezés működtetésétől függetlenül - a jármű bal oldali, illetőleg jobb oldali helyzetjelző lámpáinak a külön való bekapcsolását.
Németországban élek és itt ezt kötelezövé akarják tenni.
Jelenleg nappal sem kell világítást kapcsolni és ezt akarják bevezetni helyette/mellé.
Rengeteg autón van és ha igényesen van feltéve, akkor jól mutat mindegyiken.
Szabványnak megfelelő ledsort, egy szakemberrel kelll beszereltetni aki papírt is ad róla.
Amúgy engem a röhögőgörcs kap el amikor látok egy ledsoros autót gyorskötegelővel felrögzítve. Azokon az autókon amit gyárilag led-el adnak ki, annak a lökhárító formáját is ahhoz tervezik, de hogy én ilyet sose raknék fel a kocsimra az ziher. (esetleg a lökhárítóm ívére egy hajlékonyt de azt is csak akkor ha kötelező lenne)
Én meg azt tartom felháborítónak nagyon az utólagosan beszerelt LED sorok mellett, hogy vannak, akik a ködfényszórót használják a világítás helyett, mert azt hiszik, hogy a gyárilag beépített nappali fény is csak ködfényszóró...
Persze erre nem utaznak a rend éber őre, csak ha én egyszer úgy mennék kb két kilométert...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!