Szeretnék autót venni kb mennyibe kerül havonta a fenntartása? És szeretném letenni a jogosítványt is hol van pesten olcsó autósiskola ami nem kerül sokba és gyorsan letehetem akár hétvégi tanfolyamon is?
A fenntartásról nem tudok nyilatkozni, többet kéne tudni (kor, lakhely, autó).
Én a csepeli autósiskolát tudom ajánlani, gyakorló vezetésen voltam náluk, le a kalappal.
Viszont a csigajogsihoz semmiképp ne menj!
Oda akartam menni először vezetni, de parasztok voltak, elhajtottak, nem válaszoltak az emailekre sem, visszatartották az információkat.
Majd nem sokkal később az egyik oktatójuk rám rántotta a kormányt miközben szabályosan bicikliztem.
Ezt sokszor leírtam már itt, mert szeretném, ha minél több ember tudna az iskola sötét oldaláról, és nem támogatnák őket azzal, hogy odamennek.
Az ICC-307 rendszámú Xsara kombival oktató úriembernek nem nevezhető egyén nevét, és/vagy elérhetőségét pedig továbbra is várom.
Autó fenntartása:
-negyedévente biztosítás ( minél fiatalabb vagy, és friss jogsival, első autóra nagyon sok, hacsak nem te leszel a tulaj, és mondjuk apud-anyud az üzemben tartó, mert akkor lehet az ő nevükre, persze ha nekik is van jogsi és autó)
Nekem így 5300Ft a biztosítás, a saját nevemre 4 éves jogsival, első autóként 10.000 ft körül lett volna.
-műszaki vizsga két évente, nekem ez 60e volt tavaly nyáron.
-gumi csere ősszel-tavasszal, gumi vásárlás ( a gumi nagyon drága)
-apró dolgok (autómosó, ablaktörlő lapát, égők, stb... )
-tankolás, na ez az ami még nagyon sok... Nekem a fizumból max 6-7e ft jön ki tankolásra, és nem tudok vele sokáig menni...
A fenntartási költségek autó és tulajdonos függőek.
Amikkel számolj mindenképp:
- kötelező biztosítás -
Netrisk-en ki tudod számolni az összegét,
ha tudod az autó paramétereit, az összege teljesen változó,
de valószínűleg neked elég magas lesz, gondolom fiatal vagy;
- gépjárműadó
Az autó életkorától, és a kW-ban megadott teljesítményétől függ.
Itt meg tudod nézni:
Ezt a vásárlást követő év január 1-től kell neked fizetned,
évi 2 alkalomra elosztva, márc.15-ig, illetve szeptember 15-ig.
- Ha használt autót veszel, számolj az alkalmi apróbb-nagyobb
javítási költségekkel, műszaki vizsga költségével.
Casco-t is köthetsz rá, ha hiteles lesz autó, én mindenképp ajánlom. Összege és a biztosítás tartalma teljesen más mindenhol.
Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni,hogyha hosszú időn keresztül anyuka,apuka nevén futnak az autóid, a Te bonus malus besorolásod ezáltal nem fog nőni.
Tehát ha majd 1x saját névre szeretnél autót venni, nulláról fogsz indulni,ami biztosításnál nem igazán előnyös.
Csak egy a lényege,vigyázni nagyon közlekedéskor és kész!
Hű de sok dolog merült itt fel. A kérdésedre a választ am. már kismilliószor leírtuk, keress vissza az archívumban!
De ám legyen, X millió plusz ezredszerre is:
Jogsi:
Feltűnően olcsó autósiskolába ne menj, mert a végén könnyen kerülhet többe mint amennyire számolsz. Egy reális óradíj ma 1800-2300 ft között van, ami ennél olcsóbb, az szinte biztosan átverés. Vagy nem 2*50 percet vezetsz, hanem mondjuk csak 2*40-et, vagy direkt elküldenek úgy vizsgázni hogy nem vagy még felkészülve és a pótórák drágább díjából igyekeznek behozni a veszteséget. Gondold el hogy az óradíjban mennyi minden van benne, és az oktató is meg szeretne élni valamiből (kocsi megvétele, oktató autóvá alakítása, rendszeres szervíz és sűrűbb karbantartás, speciális biztosítás, rutinpálya használati díj, elméleti terem fenntartása, és a kocsit még tankolni is kell).
Csigához azért ne menj, mert sok a köcsög oktató, és sok oktató lenyúl az órákból több 10 percet, mert annyira nyomott áron csinálják.
Fontos: az autósiskolák által kiírt ár egy tájékoztató ár, ugyanis NKH szerint 30 óra után el LEHET menni vizsgázni, de ez nem jelenti azt, hogy ennyi mindenkinek elég is, sokaknak kell 10-20 pótórát venni (ez nem szégyen, mindenkinek más a képessége).
Jó iskola, én itt tanultam: Maczi suli.
Nagyon korrektek, ár érték arányban kíváló. Vezetésből és elméletből is volt hétvégézés, még vasárnap is. Annyira mondjuk nem volt expressz gyors, de legalább minőséget kaptam, és nem ment ez az átverősdi.
Fontos hogy jó suliba menj, mert egy jó oktatón sok múlik, ezen nem szabad spórolni, mert később akár az életed is múlhat rajta, ha nem tanítottak meg valamit.
A vége olyan 150-160-170e ft körül lesz Bp-en. Vidéken meg lehet olcsóbban is úszni.
folyt.
Kocsi vételár: annyi amennyi :)
Átírás: sok dologtól függ, de monjuk 30-40-50e ft.
Fenntartás:
- bizt.: sok dologtól függ, de mondjuk évi 40e - 100e ft között
- súlyadó: szintén sok dologtól függ, mondjuk évi 30e
- két évente kötelező műszaki: sok dologtól függ, de mondjuk évente 20e
Tehát évente becsengetsz 100 rugót és még 1 métert se mentél.
Tankolás: 8literes fogyasztás, és átlagban évi 10e km futással szoktak számolni: 8*100 = 800 -> 800*400(benzin ár) --> 320.000 ft.
Évente kötelező körök (olajcsere, ez az amaz, néha elromlik valami): sok dologtól függ, mondjuk évi 20-50e
Néha fizetős helyen parkolsz, lemosod a kocsit, mondjuk évi 20e.
A válasz írója 51%-ban hasznos válaszokat ad.
A válasz megírásának időpontja: ma 11:45
Az igaz, hogy az ő bonusa nem nő, viszont azt se felejtsük el, hogy rohadtul nem mindegy, hogy mondjuk most Ő A0-ról 40e -el kezdi, míg a szülők mondjuk 30e-ről, ráadásul mondjuk 10 év múlva már 30 év felett lesz, és akkor ő is 30e-ről fogja kezdeni (nyílván arányosítva infláció, stb...)
Tehát sztem jobban jár ha a szülők fizetik most még. Persze számolgatni kell jó sokat. Ráadásul mi van ha 10 év múlva nem lesz kocsija? Simán benne van a pakliban.
Még egy:
Ngyon sok dologtól függ mennyi idő a jogsi, olyan 1-2 hónap a leggyorsabb, az áltag olyan 2-3-4-5 hónap. Rajtad és az oktatón is múlik. Csak akkor vágj bele ha van is pénzed rá, egyébként ne, mert a legrosszabb ha a közepén elfogy a pénzed.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!