Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rá lehet-e szerkeszteni...

Rá lehet-e szerkeszteni 1.4-es,60-LE-s, karburátoros f astrára a 16 szelepes hengerfejet?

Figyelt kérdés
Ilyen astrám van,de nem vagyok elégedett a teljesítményével.Szerintem,ezzel sokan így vannak.Valaki azt tanácsolta nekem,hogy tegyek rá egy 16v-s hengerfejet.Én vitatkoztam,mert szerintem ennek komoly akadályai vannak.De szeinte roppant egyszerű.Valahogy úgy látom,hogy a hengertömbön kívül mindent át kéne cserélni.Ez erős túlzás lehet,de én nem tartom érdemesnek.Ti hogy látjátok ezt?
2011. márc. 8. 22:13
 1/5 AtyeszLL ***** válasza:

Csak abba gondolj bele, hogy 8 szelep helyett 16-ot kell irányítani, ami biztosan más vezérműláncot igényel. Annak el kell férnie, akkor a tengelyen a tárcsa, a feszítők, a befecskendezés, a számítógép, stb.

Ha nem cserélsz ki mindent, ami ahhoz kell, hogy óramű pontossággal működjön. . .

2011. márc. 8. 22:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

Opel fórum. Szerintem rámehet, persze látni kellene.

Ha csak a szelepek száma az eltérés akkor a német nem sokat vacakolt vele az tuti. Tömeggyártás rulez.

De ha van furat/löket eltérés akkor necces szvsz.

Hengerfej szempontjából édes mindegy hogy a himbasor 2 illetve 4 szelepet lököd. Viszont a dugattyúban is lehetnek eltérések. Tehát pro és kontra.

Utána kell járni. De lehet egy bontott blokkal jobban járnál/olcsóbban jönnél ki.

Ui.: F-es karburátoros?

2011. márc. 8. 22:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 T5- ***** válasza:

Először is kezdjük azzal, hogy a 60 lovas Astra nem karburátorral van szerelve, hanem központi injektorral.

Egyébként a c14nz (60ló, SOHC, 8v) igenis átalakítható 16 szelepesre. Ehez kezdésként szerezz be, egy komplett 16 szelepes motort.

Az x14xe motort az amire neked szükséged lesz, ez egy 90 lóerős (ugyebár ezzel az átalaítással rövid számolgatás után könnyen megmondható, hogy 30 lóerős teljesítménynövekedést fogsz elérni), DOHC (duplavezérműtengelyes, felülvezérelt, felülszelepelt) 16 szelepes, és hengerenként injektoros motor.

Mivel ennek a motornak a vezérlése 2db vezérműtengellyel van megoldva, ezért új vezérműszíjat is kellesz hozzá venned.

Lényegében a hengerfejtől felfelé mindent ki kelleszesz cserélned, de ami a jóhír a motorszám a tömmbe van ütve, így az módosítatlan marad, semmi féle papírmunkát nem kellesz utána elvégezned, mert aki nem ért hozzá nem mondja meg, hogy ez az x14xe motor. Szám oké, oké.

Szívósort cserélned kellesz, és mivel a hengerenkénti injektor vezérlése más, mint a központi injektoré, ezért a számítógépet is cserélni kellesz, de az a baj, ezt nem tudod csak úgy átkötni, úgyhogy az egész kábelkorbács cserés lesz.

Egy szó mint száz, elég macerás, nem tudom, hogy megéri-e ez neked.

Ugyanakkor számolj a pozitívumok (pörgős, erős motor) mellett a negatívumokkal is. Elsősorban az alakatrészek drágábbak lesznek, mert például míg a 8 szelepeshez vezérműszíjkészletet veszel kb 12.000-ért addig a 16 szelepeshez ugyanez 27.000 körül van meg, és ez még a legolcsóbb volt. Ugyanakkor kétszer annyi szelep, himba, szimering, vez.teng stb. És nem is annyira megbízhatóak a 16 szelepesek mint a 8 szelepesek, mert abban az időben ez még nem volt egy kiforrot technika.

Remélem tudtam segíteni, bár kicsit kacifántos lett.

2011. márc. 8. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Megoldható,de miért akarod,egy csomó kőltséggel jár,és nem is lesz olyan mint gyárilag az tutti.
2011. márc. 9. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm,hogy ilyen lelkiismeretesek voltatok.Tény,hogy zavar az alacsony teljesítménye,de ez az autó olyan,amilyen és kész.Szóval,egyáltalán nem áll szándékomban ezt végrehajtani,mert,ha csak az átalakítás költségeit felbecsülöm,jobban megérné eladni ezt és venni egy 16 szelepeset.Én csak érdeklődtem,hogy lehet-e és hogyan.

-T5-nek!-Nem volt kacifántos,sokat okosodtam.

Köszi mindenkinek!

2011. márc. 9. 20:50

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!