Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet az, hogy a sebesség...

Hogy lehet az, hogy a sebességmérő óra "csal", de a km számláló a valós értéket mutatja?

Figyelt kérdés
GPS-szel ellenőriztem amit már régóta gondoltam, hogy a sebességmérő órám csal (mikor 50-et mutat, valójában kb 45-46-tal megyek). Ellenben a km számláló a pontos értéket mutatja, megtettem egy 10 km-es kanyargós utat, amit a GPS 10 km-nek mutatott, és az autó km számlálóján szinte méterre pontosan ugyan annyi jött ki. Hogy lehet az, hogy a sebességmérő csal, ellenben a km számláló méterre pontos adatot mutat? Régi '95-ös analóg műszeres autóról van szó.
2011. márc. 7. 22:51
 1/6 anonim ***** válasza:
56%
A sebbességmérőket kicsit feljebb szokás kalibrálni, így optimistábban gyorsabbnak hiszed az autódat. Mellesleg, kicsit nehezebben fényképeznek le a sünök.
2011. márc. 7. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Igen, ez idáig világos. Amit nem értek az az, hogy hogyan fordulhat elő, hogy annak ellenére hogy a sebességmérő többet mutat mint amivel valójában megyek, ennek ellenére a km számláló meg azt mutatja amit ténylegesen megyek. A km számláló nem a sebességmérő alapján határozza meg a megtett távolságot?
2011. márc. 7. 23:06
 3/6 anonim ***** válasza:
Elvileg együtt működnek, de ha gyárilag úgy kalibrálták a sebességmérőt h többet mutasson, akkor gondolom beleszámolták az a százalékos eltérést a valósághoz képest. Hiszen akkor a futásteljesítmény nemlenne valós.
2011. márc. 7. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Egy jelet kapnak, de két egymástól független dolog kétféle beállítással.

Teherautókban, ahol tachográf van, ott viszont pontos a mutató is.

2011. márc. 8. 09:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

A kilométer-számláló egy mechanikus szerkezet, amit megforgatnak. A szerkezet maga állandó kapcsolatban van a megforgató alkatrésszel, legyen az a kerék vagy a motor. A sebességmérő óra kialakítása kicsit más. Egy mágneshengert forgatnak meg, ami egy nagyobb, aluminium henger belsejében forog. A keltett örvényáram egy rugó ellenében elfordítja ezt a hengert. Ez ugye nincs mechanikus kapcsolatban a mágnessel, és a mutató kitérését végülis csak a mutató rugójának beállítása korlátozza. Könnyen belátható, hogy ha a rugót lazábbra állítjuk a mutató ugyanazon fordulathoz nagyobb kitérést fog párosítani. Ha a rugó erejét növeljük, a kitérés is kisebb lesz.


maci

2011. márc. 9. 16:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
Ez a nemzetközi autós szabvány, hogy többet kell mutatnia. (IZO-QS szabvány).
2011. márc. 11. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!