Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 973,1370,1581ccm miért így...

973,1370,1581ccm miért így vannak?

Figyelt kérdés
Miért nem használják ki teljesen a köbcentiket a gyártók? Pont ilyen kis motoroknál sokat számítana az a +20-30..
2011. márc. 6. 15:21
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Olyat terveznek amilyet akarnak ez nem az autósok "szám kerekítései" a mérvadók,a motor lehet 1390 vagy 1425cm3 ,ez tökmindegy a gyártó szemszögéből.

A dugó méret + lökethossz X hengerszámmal adja ki a cm3.

De a teljesítmény meg nem csak hengerűrtartalomtól függ,lehet többféle módon növelni azt,csak szem előtt tartják a megbízhatóságot,és a gyártási költséget,üzemanyag fogyasztást,alkatrész szállíthatóság,stb.

Az nem szempont nekik hogy miért nem kerekre terveztük a cm3-t.

2011. márc. 6. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
Az előző vagyok.
2011. márc. 6. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
Én is igy tudom ahogy leirta az első.
2011. márc. 6. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Hát de azt mondják, hogy a legjobb tuning a köbcenti tuning nem? Meg sportmotoroknál néztem, hogy ott megvan 599 meg 998ccm.
2011. márc. 6. 16:52
 5/13 anonim ***** válasza:

Szerinted?

Rakjunk egy kis kocsiba egy 3500cm3-es 900 Lóerős(!!)

Forma 1-es motort,de max.csak kb 2000 km-t mész majd vele..(mert szét fog hullani a motor),és 60 Litert fog zabálni 100-on.Te megvennéd 5-10 éves hitelre ezt az autót?

Vagy választanál olyat????: ami megbízhatóan(elvileg) 3-500EZER km-t megy el,és 2-4 millió Ft a kocsi mert gazdaságosan tervezték meg,és keveset is eszik,azaz hosszú éveken át kiszolgál,sárban,sós-latyakos fagyban,autópályán,emelkedőn 50C° fokos melegben a városi dugóban..stb..stb

Ha gyártó lennél milyet terveznél 5 milliós darabszámban? Előbbit?

2011. márc. 6. 17:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 A kérdező kommentje:
Nem érted a kérdést..
2011. márc. 6. 17:31
 7/13 anonim ***** válasza:

Ilyen alapon miért nem raknak mindegyik autóba legalább 6 literes motort, nem-e? Még egy ilyen hülye kérdést.

Ha nagyon tudni akarod a gyártó nem azzal foglalkozik, hogy úristen, miért nem 1399 ccm-esre csináltam az 1389 ccm-es kocsimat, hanem, hogy tökéletes égéstér keletkezzen. Idóta.

2011. márc. 6. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:

Sportmotoroknál más a helyzet. Ott az utcai motorok a versenygépek homologizációs alapjai, vagyis a furat-löket aránynak és a hengerűrtartalomnak mindenképpen meg kell egyeznie a versenymotor adataival. És mivel ott felső lökettérfogat-határ van, ezért a versenygépnek azt a lehető legjobban meg kell közelítenie, mert ott csak annyi a lényeg, hogy a lehető legerősebb legyen és ahhoz kell minden egyes plusz köbcenti. Ezért születnek az 599 és 999 köbcentiméteres sportmotorok, mert ha a versenygép ennyire kihegyezett, akkor az utcainak is ilyennek kell lennie.

De ez egyébként nem általános. A furat-löket arányt nem úgy találják ki, hogy szép kerek legyen a lökettérfogat, hanem úgy, hogy jó legyen a motornak. A furat átmérőjét befolyásolja a sűrítőtér felépítése, az, hogy hány szelepet és milyen szögben tudnak beépíteni. A löket elsősorban a dugattyú középsebessége és a sűrítés szempontjából fontos. Hosszú lökettel nő a dugattyú középsebessége, ami hátrányos tulajdonságokkal jár, illetve hosszabb löket esetén ugyanakkora sűrítőtérrel nagyobb a sűrítés. A furat-löket viszony tehát utcai autóknál és nem teljesítményre kihegyezett motoroknál kompromisszum eredménye: olyan paraméterek függvénye, ami bonyolultabb annál, hogy elsőre értsük. Például lehet, hogy két milliméterrel nagyobb furattal kijönne a kerek 2000 köbcentiméter, meg is maradna az optimálisan alacsony dugattyúsebesség és még a szelepek is nagyobbak lehetnének, csak mondjuk akkor már annyira nehéz lenne a dugattyú, hogy sorban törné el a csapszegeket vagy lehetetlen lenne jól kiegyensúlyozni a motort.

Ráadásul egy egyszerű, utcai motor nincs is annyira kihegyezve, hogy az a +20-30 köbcentiméter hiányozna neki. Lassú vagy közepes fordulatú erőforrások ezek, messze vannak a lehetőségeik végső határától, nem kell az egekig növelni a teljesítményüket. Nem szükséges hát a lökettérfogat-határokat maximálisan kihasználni, főleg, hogy az utcai autókra ritkán vonatkozik bármilyen korlátozás ebből a szempontból. Akkor meg nem is erőlködnek vele, inkább terveznek "véletlenszerű" lökettérfogattal egy hosszabb élettartamú, optimálisabb üzemű motort.

2011. márc. 6. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
A Toyota 1,329 literesétől, vagy a FIAT 1248 kcm-esétől biztos frászt kapsz. :)
2011. márc. 6. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 A kérdező kommentje:
Köszi 92-es ment a plusz. :) A fiaté tudtommal 1242 és 1,2 nek hirdetik. :D
2011. márc. 6. 18:28
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!