Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Automata amerikai autókban...

Automata amerikai autókban mire jó a 3. pedál (bal oldalon)? Nyilván nem kuplung.

Figyelt kérdés
A kérdés adott. Nem tudom, hogy mai autóknál is előfordul? Elsősorban oldsmobilokban láttam, de fogalmam sincs mire kellhet.
2011. febr. 21. 20:50
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
kézifék csak lábbal nyomod
2011. febr. 21. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
kézifék. asszem' nálunk csak a Merci Vito-ba volt ilyen valamelyik régebbi szériában. Bocsi ha rosszul emlékszem
2011. febr. 21. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 k.krisz03 ***** válasza:
Úgy van, Vito-ban lábbal "húzod be" a kéziféket, és a műszerfal alatt egy karral engeded ki.
2011. febr. 22. 08:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 A kérdező kommentje:
Értem már, köszönöm a válaszokat! És ennek tul képp mi a haszna? Parkolásnál P-be rakod nyilván. Emelkedőn pedig nem gurul vissza (ha D-ben van), nem? De ha mégis, ott a normális fék..
2011. febr. 22. 09:47
 5/12 A kérdező kommentje:
Ja, de lehet, hogy valamit félre értettem, ha benyomom ezt a pedált, az bent is marad? Egy másik eszközzel kell kiengedni? Így végképp nem látom értelmét, mert a P állás kézifékként működik.
2011. febr. 22. 09:49
 6/12 anonim ***** válasza:
Sztem pont azért van amiért a váltó is a kormányra került. Utaztam úgy taxiban, hogy a vezető mellett ketten ültünk, és a középsőnek mégsem kellett sem a kézifékre és sem a váltórúdra ülnie.
2011. febr. 22. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

Tudod te, hogy mi az a rögzítőfék kedves kérdező? Az az autó rögzítésére szolgál. Amikor te P-be rakod az automatát az azzal egyezik meg, mintha 1-esbe vagy rükwercbe tetted volna a manuális váltót, az nem rögzítőfék.

És igen, ahogy a többiek is írták az a "kézifék", amit csak rosszul használunk, hiszen hivatalosan rögzítőféknek kéne hívni, éppen ez miatt. Ha azt lenyomod akkor az olyan, mintha behúznád a kezeddel a kéziféket, visszaengedni pedig több mód is van, autónként változó, de általában egy kart húzol meg, és old.

2011. febr. 23. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:

Epp ugy van, ahogy az utolso leirta. Rogzitofekkent funkcional es nem minden kocsin van, csak alt. a nagyobbakon. En kisbuszt vezetek es azon van, a kisebb kocsimon nincs.


USA-ban elek es automata valtos kocsim van.

2011. febr. 24. 05:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Bocsanat, helyesbitenek: a kisebb kocsikon nincs 3-dik pedal, termeszetesen van rogzitofekjuk (ha ugy tetszik, kezifekjuk) kozepen.
2011. febr. 24. 06:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Hú micsoda tévedések vannak itt :O


1, a P az "parkolóállást" jelent, tehát olyankor az autó ÁLL és 1-esbe vagy rükiben van!!!

2, R a rüki, D az előremeneti fokozat.

3, Sík területen elég P-be tenni, de főleg lejtőn célszerű használni a rögzítő/kézi féket.


Egyébként számos európai autóban is ott van a "kézi"fék.

2011. febr. 26. 18:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!