Honnan tudhatom, hogy egy autó jó-e vagy sem?
Sokan mondják, hogy francia sz.r suzuki sz.r opel sz.r bmw sz.r skoda sz.r....
De, sokan meg azt mondják, nekem ilyen autóm van, és semmi gond vele. Jól gyorsul, erős, nem fogyaszt sokat, kényelmes...
Tehát valakinek nagyon szuper, van aki meg azt mondja, hogy sz.r
Akkor honnan tudhatom, hogy egy autó, jó-e vagy sem?
Nem írtam, hogy a suzuki francia... Az csak felsorolás volt!
Jajj, nyelvtan óra!
Valóban attól függ ki hogyan használja és tartja karban, ismerek olyan embert aki 3 hónap alatt tönkretett egy Swiftet, nekünk viszont 10 évig hibátlanul ment, mert rendesen karban volt tartva, és tudtuk hogy mik a kocsi határai, és olajon kívül mást nem kellett cserélni
De általánosságban ez minden autóval így van.
Nekem a következő jött le ebből a "melyik autó a jó és melyik nem" össznépi örök vitából:
- vannak előítéletes (akár pozitív, akár negatív) csoportok, nagy vonalakban ezek: "csak a japán autó autó", "csak a német autó autó", "csak a vw autó, minden más szar", "a francia szar", "az olasz szar"
Ezen csoportokba tartozó embereknek bármit mondhatsz, ők a szokásos mantrát fogják hajtogatni, ha szakad, ha törik, és még ha esetleg számokkal támasztod is alá az érved, akkor is a saját istenített márkájukat fogják győztesnek kihozni (többek között talán azért is, mert önigazolást keresnek).
- az autó tulaja nagyban meghatározza az autó sorsát. Mo-n nagyon sok a nemtörődöm ember, azok alá bármilyen kocsit tehetsz, sose lesznek vele elégedettek. Itt is lehet néha olvasni, hogy arra büszke, hogy 10 éve nem cserélt olajat a verdába... hát gratulálok... Lehet az is hogy valaki tisztában van azzal hogy törődni kéne a kocsival, de spórol rajta...
- hülyén hangzik, de minden autónak van "lelke". Hiába egy gondos gazda, ha az autó és gazdája nem "jönnek jól ki" akkor abból gondok lesznek... Ez ilyen misztikusnak hangzik, de ténleg van ilyen...
- az autótervezés és gyártás nem olyan egzakt dolog mint pl a matematika, hogy 5+5=10. Mindegyik gyárnak vannak - akár bevallottan is - elhibázott modelljei, illetve minden modellnek vannak gyengéi. Pl.: az opel astra f-ek köztudottan jó kocsik, de hajlamosak a rohadásra. Ha valaki ezt nem képes elfogadni, az szidni fogja emiatt...
- Mo.n az embereknek nincs pénzük új kocsira, vagy ha van is, akkor jellemzően csak olcsóbbra. Ez két dolgot hoz magával:
- sok kocsit úgy hoznak be külföldről "occsóért" hogy már eleve szét van hajtva, le van amortizálva. Aztán csodálkoznak hogy a bömös nem megbízható (miután már szarrá hajtották szerencsétlent)
- aki olcsóbb autót vesz (jellemzően: renault, dacia, olaszok) az hajlamos nem törődni vele, spórolni a kötelező körökön. A sors iróniája, hogy pont ezek az autók azok amik talán kényesebbek a "tutujgatásra", igénylik a minimális törődést.
A nagy átlagok azért mutatnak valamit:
- általában a japánok megbízhatóbbak mint a többi, cserébe drágább megvenni és drágább az alkatrész hozzá
- az opel ár érték arányban nagyon jó, cserébe nem egy versenyautó (kinek mi a fontos), és nem egy éhezőművész
- a vw-k régi, megbízható híre kopóban van, szerintem a "vw csak az autó semmi más" szemlélet még kb. 30 évvel ezelőttről tartja magát
- az olaszokat sokan szídják, lehet valami alapja, talán annyi hogy ezek az autók kényesebbek, rosszabbul viselik a magyar nemtörődőmséget
Suzuki jó, de a régi cserébe törékeny, az új jobb, de drágább...
Mindenkinek más a szempontja. Akinek a lóerő a szempont aszerint a suzuki szar, akinek meg a megbízhatóság, azt nem fogja lenyűgözni, hogy a bömös hány lóerős.
Onnan tudod, hogy első körben neked kell felállítanod egy preferenciát, mi az ami fontos és mi nem, milyen kategóriájú autót akarsz venni (sportos, családi, tuningos szart akarsz, terepjárót, fiatalos, nőies, stb...).
Ezek után amikor véleményt hallgatsz, olvasol lehetőleg a saját értékrendszeredhez hasonlóak véleményét kérd ki. Egy tuningos hülye gyerek pl. hiába hajtogatja hogy a toyota pl szar, mert ő csak a lóerőt látja a szeme előtt, meg a gyorsulást, azt nem hogy a toyota nagyon jó családi autókat gyárt amik megbízhatóak (igaz nem lehet velük kilőni a zöldnél...)
előző vok.
Még annyit hozzátennék, hogy az autóvásárlásnál halmozottan érvényesül a "tudatos vásárló" elv, azaz meg kell vizsgálni, hogy az adott dologra valóban szükséged van-e.
Az autóvásárlás minden esetben kompromisszumok halmaza. Valamiből engedni kell valami másnak a rovására.
Egyébként ez a gyorsulás is relatív. Jól gyorsul... De mihez képest? Van akinek az már elég, hgoy a trabist lehagyja, van aki meg a ferrarikkal szeretne versenyre kelni...
Szóval ezt így nehéz.
Ha leírnád a szempontokat hogy neked mik fontosak, talán könnyebb lenne...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!