Mennyibe kerül egy "pici" kocsi fenntartása?
Nem kerül annyival kevesebbe, mint amennyit megér
egy esetleges ütközésnél, a nagyobb karosszéria!!
Sajnos Magyarországon nagyon sok a vadállat a közutakon (is).
Az én középkategóriás autómba pl. 8 db légzsák van!!!
28 évesen egy kisautót fenn tudtok tartani (max 1.4), kb 11-14.000 Ft bitosítás negyedévente (persze, ha nem volt még autótok), 5-15.000 teljesítményadó félévente, szervízköltség, üzemanyag izlés szerint.
Persze vehettek felső-középkategóriás autót is, ahogy a második válaszoló javasolta, de 28 évesen számítsatok a költségek dupla/triplázódására is, az autó motor erejének növekedésével. (Ezért jó öreg BMW-t venni, minden utcasarkon széthullik, sokat fogyaszt, drága rá a biztosítás, de BMW-ben ülsz. /ez magánvélemény volt/)
Gondolom nem vagytok nagyon elengedve anyagilag, ha a kérdést így tetted fel. Ne vegyetek nagy autót, az utakon nem megölni akarnak titeket, hogy tank kelljen mindenáron. Sokan kihegyezik, hogy frontális ütközésnél hogy törik össze az autó. Nem kell állatkodni vele. Nekem volt suzukim, elég sokáig, és még mindig ide írok, nem haltam meg, pedig pesten mentem vele. Nagyon sokba tud kerülni a "középkategóriás" autó fenntartása.
27 éves vagyok, szeptemberben vettem egy 20 éves golfot, és már akkor is tudtam hogy baromi drága autót fenntartani.
A költségek:
- vételár, annyi amennyi, nálam ez 230e volt
- bármilyen kocsit is veszel, valamennyit költeni kell a felújításra, nálam ez elég sok volt, inkább le se írom, de ha jót fogtok ki 20-30e-ből megúszható
- átírás: mindennel együtt olyan 50-60e-be lesz benne, de ez is sokmindentől függ
Tehát vételár + kb 80e és van egy autód, aminek jönnek az éves fenntartási költségei:
- biztosítás: nagyon sok dologtól függ, de olyan évi 60-70e
- súlyadó: ezt nem tudom, de olyan 30e körül biztos van ez is
- 2 évente műszaki vizsga: nem tudom pontosan, olyan 15e körül
- évente kötelező körök: olajcsere, ablakmosó, néha a kocsit lemosni, ha nincs téli-nyári gumi akkor venni kell, valami mindig van, évente szerintem erre is kell számolni átlagosan olyan 20e ft-ot.
Tehát kifizetsz 120-130e forintot évente és még 1 km-t sem mentél!
Menjünk vele:
- átlagosan 8liter/100km --> 400*8 = 3200ft/100km, átlagban évi 10-15e km-el szoktak számolni, vagyis durván 100 tankolás --> 320.000 ft :)
- néha fizetős parkoló helyen fogsz megállni, mondjuk éves szinten 50*400 = 20e ft
- nyáron leruccansz balcsira ide-oda, úgyis autópályán fogsz menni: 2000ft, vagy mégtöbb attól függ hány napos matricát veszel
Tehát össz. olyan 350e ft.
Most nézzük a pozitív oldalt:
- én tanuló autónak vettem. Nagyon jó érzés vezetni, függő vagyok, az is jó, hogy meg tudok tanulni egy csomó vezetési trükköt is. Hétköznapokon csak este használom amikor tanulok vele, napközben bkv-val járok. Esetleg hétvégén kirucanni valamerre, néha bevásárlásra.
Tudtam hogy sokba fog fájni, de belevágtam, mert életem egyik álma volt. De jól gondoljátok meg, mert bizony az autó nem olcsó mulatság. Ha csak "olyan jó lenne, miért ne" alapon vennétek, inkább gondoljátok át kétszer!
előző vagyok.
Ja még annyi hogyha esetleg gyorsan hajtasz és elkap a trafi, akkor az ügye 30e :)
A kocsiba vétel után érdemes valami lopás elleni védelmet beszerelni, erre és célszerű 20e-s költséget számolni, igaz ez tényleg csak egyszeri kiadás.
Bizony, rengetegbe kerül, szépen részletesen leírták!
Hacsak nem vagytok tényleg "rászorulók", mert egy mindentől távoli faluban laktok, én azt mondom, nem érdemes venni. Pláne ott nem, ahol a tömegközlekedés megoldott. Igaz, hogy kocsival gyorsabban oda lehet érni bárhova, de ennek kemény ára van.
Én azt a pénzt, a példa alapján évi 480 ezret inkább üdülésre költeném. 3 évente elmehettek egy luxusútra a pároddal ebből a pénzből, még akkor is, ha megveszitek a buszbérletet, és belföldön vonattal, busszal mentek el nyaralni. Vagy 4 autós év pénzéből bejárhatjátok Európát.
Szóval sok szép helyre elmehettek a világban, de persze akár másra is költhetitek.
Arról nem is beszélve, hogy még egy új autót is "illik" lecserélni 6-8 évente. Igaz, el lehet adni, mikor cserére kerül a sor, de azért mégiscsak félre kell tenni a következő autó árára.
Na, és erre mondom én, hogy pénzkidobás.
Jó, nyilván azoknak nem, akik tényleg "rászorulók", mert egy mindentől távoli faluban laknak, nekik érdemes venni. De ott, ahol a tömegközlekedés megoldott, igencsak drága mulatság. Tény, hogy gyorsabb, kényelmesebb, de a felnőtt BKV-bérlet is "csak" 10 ezer forint.
Havi szinten akár 50 ezerrel is beljebb vagyunk, ami éves szinten közel 600 ezer! Erre írtam én, hogy inkább ebből a pénzből üdülni mennék, 2 évente elmennék egy luxusútra, vagy bejárnám Európát. Vagy csak letenném a pénzt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!