IZZÓ 12V H4 130/90W CLEAR típusú izzót teszek a 60/55 helyére, szétégeti a foncsort?
Ha újabb fajta (kb. 1990 utáni) autód van, azon már jó eséllyel műanyag a fényszórótükör, így azt is szétégeti, de a csatlakozók is jó eséllyel adják meg magukat idő előtt és lehet, hogy a kapcsoló sem fog örülni a nagy áramfelvételnek. Nem mellékesen a szabványosnál nagyobb teljesítményű izzók talán nem is szabályosak.
A xenongázzal töltött izzóval sokat nem érsz el, csak annyit, hogy ficsúr módon rikító kék lesz a lámpa színe. Inkább takarítsd meg kívül-belül a fényszórót, vegyél bele valami neves gyártótól emelt fényerejű, de szabványos teljesítményű izzót (mondjuk Osram Nightbreaker) és állíttasd be a lámpákat. Annak elegendőnek kell lennie ahhoz, hogy éjszaka láss, hacsak nem valami rettenetesen rossz konstrukciójú autód van.
Ha műanyag a fényszóró foncsorozott felülete(egyre gyakoribb), akkor bizony az is károsodhat a hőtől! A csatlakozók jó érintkezését is ellenőrizni kell, mert 8-10 Ampert kell átadniuk!
Biztonságosabb a 60/55 -ös xenongázos vagy emelt fényerejű izzó használata.
Nemcsak a műanyag foncsort égetheted szét,hanem a világításkapcsolódat is,mert azt 60/55W-ra tervezte a gyár anno. Ezt csak úgy küszöbölheted ki,hogy oldalanként külön a tompítottat és külön a fényszórót is lerelézteted villamosságszerelővel. 130/90-ről még nem is hallottam,csak 140/100-ról.
Volt főnököm Mercijében(208D)voltak ilyenek rövid ideig. Bemattult, megfeketedett mindkét foncsora a lámpáknak. A vége az lett,hogy új lámpákat kellett vennie nagy pénzért.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!