Hogyan kell helyesen váltani?










Kuplung be minél gyorsabban.
Elindulásnál érzed, hol kezd összezárni, ott kicsit megtartod, szépen engeded fel, hogy ne ugorjon meg a paripa.
Onnan már nem kell csúsztatni, 1-től fel ugye, gyorsan be, és viszonylag gyorsan ki, nem szabad lassan felengedni.
Csak akkor válts, ha teljesen benyomtad a kuplungot, és miután elváltottad, ne nyomdd a gázt, míg ki nem engedted a kuplungot. És lehetőleg mindezt gyorsan.
Egyébként érezni kell, gyakorold. Visszaváltásnál egy pici gázfröccsöt adhatsz neki, hogy ne úgy verd rá a kuplungot, mikor kisebb fokozatot raksz.
Nem mondom, hogy dupla kuplunggal válts, csak ésszel, érzéssel.
Köszi mindenkinek. Mindig figyelem h mások h csinálják, abból sikerül néha pár "trükköt" ellesni, de nem mindigjön össze :(
"miután elváltottad, ne nyomdd a gázt, míg ki nem engedted a kuplungot"---Ilyenkor nem a motorfék lép életbe?










De igen, ha nem nyomsz gázt, akkor persze motorfék, de ezt ne úgy képzeld el, hogy elváltottad, felengedted, és még pár máodpercet vársz, míg oda nem adod neki a gázt, hanem ezt egy szempillantás alatt, mondjuk az egész művelet kb 1-1,5 másodperc, onnan, hogy kinyomtad a kuplungot, és már fel is engedted, de egyébként inkább legyen egy tizedmásodperc motofék, minthogy csúszó kuplunggal pörgetsd a motort, mikor ugye engeded a kuplungot (3-ból 4-be) és közben nyomod a gázt.
Házi feladat, ezt minden lefekvés előtt megnézni:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!