Nem indul az autóm. Indításkor csak egy kattanás, majd semmi. Lemerült az akku vagy indítómotor?
Már régebb óta nehezebben indult, főleg akkor ha többet álltam, bár olyan is volt amikor csak egy napot állt, mégis nehezen indult be, de az indító mindig forgatta a motort.
Ma reggel absz. nem indult. Ráadom a gyújtást, és csak egy kattanás, semmi más. Indítómotor vagy akku probléma lehet?
Mérd meg az akku feszültségét aztán biztosat lehet mondani
bár valószinű az akku ha kattanás van akkor a behúzótekercs működik csak nincs elég szufla megforgatni a motort
traktoron szar az akksi ugyan ezt csinálja
de ha feldobom töltöre lazán indul
Ha a kontrollámpák is elhalványulnak akkor biztos akksibaj!
Az akkumulátort fel kellene tölteni, de van olyan is amikor a pólusai vannak "lerohadva" és ezért nem folyik át elég áram az önindító megforgatásához.
műszerfalon visszajelzők égnek és nem tűnnek halványnak. A lámpákat majd még felkapcsolom, bár nem tudom azok mennyire jelzik ha akku gond van.
Akku töltöm és multimeterem sajna nincs, de az akkut a múltkor megmértük, akkor a fesz.e jó volt, de nem tudom hogy fesz. önmagában mutatja-e ha merül.
Felhívom apám és este megpróbáljuk bebikázni.
Remélem ténleg csak akku.
Köszi mindenkinek.
Nézd meg a "műszerrel"!
Mielőtt elkezded az indítási folyamatot kapcsold fel a belső világítást és figyeld..
Mi történik (változik-e ?)
1. Gyújtás ráadásakor
2. Indításkor (amikor önindító állásba fordítod a gyujtáskulcsot)
Ha elhalványodik, vagy elalszik az utolsónál és a sarucsatlakozások rendben vannak, akkor kevés az akkuban a szufla.
Ha kevés, azért mert:
1. koros, és "elfogyott" a kapacitása
2. Nem koros, de lehet cellazárlat vagy más egyéb hibája
3. Jármű töltése nincs rendben, ezért tulajdonképpen lemerült állapot felé közelít pillanatnyi állapotában.
Az, hogy elalszik a töltésjelző lámpa, nem biztos, hogy azt jelenti, hogy megfelelő a töltés.
helyzetjelentés:
ucsónak nagyon köszönöm, ez alapján már sejtettem hogy az akku rendben van, mert a belső világítás alig lett halványabb. Felkapcsoltam minden lámpát, és minden tök jól égett. Itt már gyanús volt az indítómotor. Megnéztem, kiderült hogy valami 75Ah-s akku van a kocsiban, ami feleslegesen nagy, de ezt még az előző tulaj tette bele.
Nem volt más választásunk, betoltuk, be is indult. Hazavittük, fel az akku töltőre, meg se moccant. Úgyhogy önindító. Reméljük csak annyi lesz, amit már írtatok hogy a behúzómágnesnél van valami kis szar érintkező elájulva.
Az utolsó vagyok...
Ez jó hír, akku nem rossz, a nagyobb kapacitás télen jól jön, meg ca. 1 évvel tovább bírja, normál esetben később éri el "lefelé menet" azt a kapacitásértéket, amivel már nyilván télen, nem indul.
Lehet elkopott szénkefe, lehet az a bizonyos kapcsoló/áthidaló lemez, de sok kocsinál kivétel nélkül is lehet egy próbát tenni.
A behúzótekercs végén van két, mondjuk 8-as csavar, egyikre megy az akku kábel, a másik megy bele az önindító testbe.
Hidald át te kívülről ( a belső helyett) gyujtás, minden nélkül, forog-e? ha igen, nem szénkefe, hanem a belső záróhíd nem tud átadni.
Lehet azért másképp is, ÁLTALÁBAN ilyen...
Azért vigyázz és nem megijedni, határozott mozdulattal, nagy áramok vannak, vastag csavarhúzóval, vagy valami mással, amit nem féltesz, megolvadhat a vége, kezed legyen messze, bőrkesztyű. (Ha még nem csináltál ilyet, de azért nem veszélyes a mutatvány)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!