Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Nem indul az autóm. Indításkor...

Nem indul az autóm. Indításkor csak egy kattanás, majd semmi. Lemerült az akku vagy indítómotor?

Figyelt kérdés

Már régebb óta nehezebben indult, főleg akkor ha többet álltam, bár olyan is volt amikor csak egy napot állt, mégis nehezen indult be, de az indító mindig forgatta a motort.

Ma reggel absz. nem indult. Ráadom a gyújtást, és csak egy kattanás, semmi más. Indítómotor vagy akku probléma lehet?


2011. febr. 6. 10:59
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

Mérd meg az akku feszültségét aztán biztosat lehet mondani

bár valószinű az akku ha kattanás van akkor a behúzótekercs működik csak nincs elég szufla megforgatni a motort

2011. febr. 6. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:
Szerintem is aksi probléma.
2011. febr. 6. 11:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim ***** válasza:
Nekem volt ilyesmi problémám. Amikor a mágnes behúzza az indítómotort, van egy ilyen réz érintkező, azzal zár össze az az áramkör, ami elkezdi forgatni az önindítómotort. Na nekem ez a réz érintkező kopott el, nem zárt össze=nem forgatott, csak kattant. Párezerért cserélték.
2011. febr. 6. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

traktoron szar az akksi ugyan ezt csinálja

de ha feldobom töltöre lazán indul

2011. febr. 6. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Ha a kontrollámpák is elhalványulnak akkor biztos akksibaj!

Az akkumulátort fel kellene tölteni, de van olyan is amikor a pólusai vannak "lerohadva" és ezért nem folyik át elég áram az önindító megforgatásához.

2011. febr. 6. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

műszerfalon visszajelzők égnek és nem tűnnek halványnak. A lámpákat majd még felkapcsolom, bár nem tudom azok mennyire jelzik ha akku gond van.

Akku töltöm és multimeterem sajna nincs, de az akkut a múltkor megmértük, akkor a fesz.e jó volt, de nem tudom hogy fesz. önmagában mutatja-e ha merül.


Felhívom apám és este megpróbáljuk bebikázni.

Remélem ténleg csak akku.


Köszi mindenkinek.

2011. febr. 6. 11:24
 7/12 anonim ***** válasza:

Nézd meg a "műszerrel"!

Mielőtt elkezded az indítási folyamatot kapcsold fel a belső világítást és figyeld..

Mi történik (változik-e ?)

1. Gyújtás ráadásakor

2. Indításkor (amikor önindító állásba fordítod a gyujtáskulcsot)

Ha elhalványodik, vagy elalszik az utolsónál és a sarucsatlakozások rendben vannak, akkor kevés az akkuban a szufla.

Ha kevés, azért mert:

1. koros, és "elfogyott" a kapacitása

2. Nem koros, de lehet cellazárlat vagy más egyéb hibája

3. Jármű töltése nincs rendben, ezért tulajdonképpen lemerült állapot felé közelít pillanatnyi állapotában.

Az, hogy elalszik a töltésjelző lámpa, nem biztos, hogy azt jelenti, hogy megfelelő a töltés.

2011. febr. 6. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:

helyzetjelentés:

ucsónak nagyon köszönöm, ez alapján már sejtettem hogy az akku rendben van, mert a belső világítás alig lett halványabb. Felkapcsoltam minden lámpát, és minden tök jól égett. Itt már gyanús volt az indítómotor. Megnéztem, kiderült hogy valami 75Ah-s akku van a kocsiban, ami feleslegesen nagy, de ezt még az előző tulaj tette bele.


Nem volt más választásunk, betoltuk, be is indult. Hazavittük, fel az akku töltőre, meg se moccant. Úgyhogy önindító. Reméljük csak annyi lesz, amit már írtatok hogy a behúzómágnesnél van valami kis szar érintkező elájulva.

2011. febr. 6. 21:44
 9/12 A kérdező kommentje:
ha lesz újabb fejlemény, majd jelentkezem addig is köszi mindenkinek.
2011. febr. 6. 21:44
 10/12 anonim ***** válasza:

Az utolsó vagyok...

Ez jó hír, akku nem rossz, a nagyobb kapacitás télen jól jön, meg ca. 1 évvel tovább bírja, normál esetben később éri el "lefelé menet" azt a kapacitásértéket, amivel már nyilván télen, nem indul.

Lehet elkopott szénkefe, lehet az a bizonyos kapcsoló/áthidaló lemez, de sok kocsinál kivétel nélkül is lehet egy próbát tenni.

A behúzótekercs végén van két, mondjuk 8-as csavar, egyikre megy az akku kábel, a másik megy bele az önindító testbe.

Hidald át te kívülről ( a belső helyett) gyujtás, minden nélkül, forog-e? ha igen, nem szénkefe, hanem a belső záróhíd nem tud átadni.

Lehet azért másképp is, ÁLTALÁBAN ilyen...

Azért vigyázz és nem megijedni, határozott mozdulattal, nagy áramok vannak, vastag csavarhúzóval, vagy valami mással, amit nem féltesz, megolvadhat a vége, kezed legyen messze, bőrkesztyű. (Ha még nem csináltál ilyet, de azért nem veszélyes a mutatvány)

2011. febr. 7. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!