Hogyan folyik egy Kresz óra? Mit csináltok? A tanár leadja az anyagot és közben órán felszólítgat emberkéket? Vagy csak ledarálja az anyagot és csak jegyzetelni kell?
Kivetíti az anyagot (a programot meg is kaptuk). Az anyag részekre van osztva, minden téma végén vannak összefoglaló kérdések. Továbbá biztosítanak lehetőséget a teszt számítógépes gyakorlásra.
21/N
20:19-es vagyok még.
Hatan vagyunk a csoportban.
Egy normálisabb óra nagyjából így néz ki:
- oktató elmondja miről lesz, pár szóban ismétli előző órák anyagát
- elmondja a szabályokat, mintha felolvasná a kresz könyvet
- aztán el is magyarázza emberi nyelven, hogy a szabály mit jelent, miért találták ki, mi értelme volt/van
- utána esetleg kommentálja is, hogy ennek a szabálynak szerinte van-e értelme vagy esetleg már elavult, de még nem vették ki, vagy szerinte másképp kéne
- most jön a legfontosabb rész: az adott szabályt a gyakorlatban hogyan kell alkalmazni: ábrákkal, mutogatva, táblára szitukat felvázolva elmeséli hogy a gyakorlatban ez úgy történik hogy, és végigveszi a lehetőségeket. Adott esetben azt is elmondja, hogy a kresz szerint így néz ki, viszont a valóságban az emberek ezt úgy szokták hogy....
- jellemző hibák: az adott szabály kapcsán jellemzően milyen hibákat szoktak elkövetni az emberek, ezeket hogyan tudjuk kikerülni. Ha más elköveti, mi esetleg mire figyeljünk. Néhány jótanács. Ez is fontos rész, mert sehol sincsen leírva!
- van amikor megemlíti a kapcsolódó szabályokat is, hogy mely másik szabály érintheti ezt. Ha azt már tanultuk, rákérdez hogy kinek ugrik be, és akkor az adott tanuló modnja el a véleményét.
- aztán utána jönnek azok a kérdések, amikből kiderül hogy a tanuló megértette-e a fogalmak jelentését, eljutott-e az agyáig. Szitukat felvázol és mindenki véleményét kikéri. Na itt általában vanank eltérő vélemények :) kiderül kinek nem tiszta. Annak megpróbálja másképp elmagyarzáni.
- az óra végén ismétlés, néhány kresz teszt kérdés a témához kapcsolódóan
- esetleg beugrató kérdések, hogy valóban ülepedjen a dolog
- ha vannak kérdések, arra válaszol
A legfontosabb rész a magyarázat és a gyakorlati alkalmazás, mert ezek nemigazán vannak sehol sem leírva. Nálunk már elméleten elmondtak egy csomó olyan dolgot ami vezetéskor is előjött, de jó volt hogy előtte már tettek róla említést.
Szóval nem olyan mint az iskolában sokkal izgibb, és még értelmes dolgokról is szó van, nem csak "rizsa".
Jobb esetben először magyaráz, és utána hagy időd jegyzetelni, vagy csak annyit mond, hogy feleslegs leírni mert benne van a kresz könyvben.
előző vok.
Még annyit, hogy ez sokkal lazább mint egy iskolai tanóra. Itt nem feszülten ülsz hogy jaj felelés lesz, mert az egészet te akarod, és minden érted van, a cél hogy átmenj a vizsgán és tudd is alkalmazni a szabályokat, hiszen később akár az életed is múlhat rajta.... (vagy másoké)
Általában laza légkör, jobb esetben sok nevetéssel, mert az oktató poénkodik, feldobja kicsit az órát.
A nagyon alapfogalmakat (1-2. óra) általában csak végigdarálja mert végig kell mondania, de mindenkinek tök egyértelmű. Pl.: mi az út, padka, stb....
Az érdekes rész ezután jön, amikor a közlekedési szabályokat meséli.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!