Mi a különbség a Porsche 911 Carrera és a 911 Targa között?
Nem is a menetteljesítményekben van a különbség, hanem a karosszériaformában. Az eredeti 911 Targa egy kabrióhoz hasonló jármű volt: ki lehetett fenni a tető felső panelét, illetve - emlékeim szerint - a hátsó panorámaszélvédőt. Ekkor csak az első szélvédő és egy bukókeret maradt a tetőből, ami már majdnem kabriónak minősült, de biztonságosabb volt annál.
A mai Targák már másak: a 993-as generációval hozták be őket ismét és most már elektromosan mozgatott üvegtetejük van. Van egy napellenző roló, ezt be lehet húzni, ekkor belülről olyan, mint a kupéváltozat. Kihúzva szépen besüt a nap, ha pedig ez sem elég, a tetőt hátra lehet csúsztatni, ekkor az utastér felülről nyitott. A típus átmenetet képez a kupé és a kabrió között, ráadásul hagyományai is vannak, ezért tartották meg a hagyományos kupé- és kabriókarosszériás 911-esek mellett.
A ma gyártott szériáknál szerkezetileg annyi a különbség, hogy a Targa kivitelnek egy hatalmas panoráma üvegteteje van, ami gombnyomásra hátratolható a hátsó szélvédő alá. A régebbi szériáknál (a 964-es gyári kódúig bezárólag) a targatető egy félbehajtható kivehető tetőt jelentett. Tehát a megnevezés kizárólag karosszériát érint, nem motort. Az eltérés oka pedig a tömegeltérésben keresendő.
Íme egy régi Targa, kivett tetővel:
És egy modern Targa, hátratolt tetővel:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!