Hány lóerős meg mennyi lenne a végsebessége egy 50ccm-es robogónak, ha full tuningos?





Nincs olyan, hogy "full tuning". A tuning mindig egy adott tulajdonságra van kihegyezve. Ha akarod, 20 LE felett is lehet a teljesítménye és bőven túlszárnyalja a 100-at a végesebesség, cserébe viszont üzemórás versenygépet kapsz, amit minden futam után szét kell bontani. Vagy ha úgy döntesz, hogy gyorsulási versenyre építed, még nagyobb lesz a teljesítmény, de a motor legfeljebb 1 üzemórát bír.
Ráadásul az sem mindegy, miből építesz. Kétütemű, négyütemű, befecskendezős, karburátoros - mind mást tesz lehetővé. A váz és a felfüggesztés is meghatározza, mit hozol ki belőle: lehet, hogy a 150-nel is tudna menni elméletileg, de a váz és a felfüggesztés jóvoltából már 80-nál is táncol. Viszont mondjuk szűk fordulókban verhetetlen.
A kérdésre tehát nincs egyértelmű válasz. Vannak számok, amit azt mutatják, mi lehet kihozni egy 50-es motorból egy adott célre, de tudni kell, mi a cél. Nem mindegy, hogy utcára vagy versenyre építesz. Ha versenyre építesz, nem mindegy, hogy egyszerű gyorsaságira (ha ugyan van ilyen itthon), jégmotorozásra vagy gyorsulásira. Utcán sem mindegy, mit akarsz kihozni belőle: lehet, hogy egy tizensok lóerős motort nem tudsz kihasználni, mert annyira hegyes a nyomatékgörbéje.





Elsőnek köszi, amúgy utcára.
a második bejegyzőnek irom, hogy normális választ várok, nem egy ilyen hülyeségre. erre van időd hülyeségeket írni.
azért írtam ki mert jó ha mindent megtudok. pá





legjobb kipufogó? minden gyár azt állítja, hogy az övé a legjobb. az első mindent leírt...
de ha a mostanitól sokkal erősebb teljesíttményre vágysz, akkor ne várj csodát egy sportkipufogótól, vagy légszűrőtől. ha "full tuningos" motort szeretnél, az nagyon sokba kerülne. a lekézenfekvőbb megoldás venni egy nagyobb lökettérfogatú motort. a Keeway Hurricanok, f-actok és társai semmiképpen sem fognak 70-nél többel menni, mert nem arra vannak tervezve. kicsi kompresszió, nem túl nagy fordulat... ha ilyen robogód van, akkor a sportkipufogót kiteheted a falra dísznek. van a másik kategória, az alapból kicsit erősebb gépek, pl. Aprilia SR, Yamaha Aerox... itt már ér valamit a tuning. mentem már SR 50essel (70es henger, kipufogó, nagyobb karbi, légszűrő, Variátorgolyók még sok vacak.), ami ment 100-105km/h-vel. de annak a tuningolása 1000€ fölött volt, az SR ára meg 2400€. 3400€-ért (Szlovákiában élek, nemtudom pontosan, de egy € olyan 280forint körül van). ennyi pénzért már új 125öst veszel, sőtt! használt 1000-seket is árulnak ennyiért.
ha azt akarod, hogy jól nézen ki a géped, akkor valamit rá lehet aggatni, de ha komoly teljesíttménynövelést akarsz elérni, akkor megéri nagyobb motort venni.
üdv!





Nem épp robogó, de 50 köbcentis, és szerintem egész szép sztorija a mocinak: [link]
De az első mindent megmondott...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!