Mitől alakulhatnak ki ezek a sorozatos apró problémák és jól látom a dolgokat? Egy Opel Astra F 1.4GL 8v 1993-as autóról van szó!
3 éve van jogsim és nagyon szeretek vezetni, ezért nagy becsben tartom az autót( nem az a hülye gyerek vagyok aki száguldozik) és rossz látni ami a kocsival van. 2 évig nem volt olajcsere és ezt apu nem úgy mondta hogy juj mekkora baj... igazából nem törődik a kocsival, tudom apróságok hogy majd megjavul meg nincs lemosva, takarítva de a kocsi meghálálná a dolgot...és épp itt a gond-->
Valamelyik izzó mostanság megadja magát jó kicseréljük.(pl féklámpa, vagy világítás)
Most lett megcsinálva a fényezés voltak rajta hibák és apu állítólag úgy hagyta 7 óra hosszára bekapcsolva a rádiót. Nem indult este be be kellett tolnunk utána mentem vele csak nem állítottam le. Itthon leállítás után beindult...viszont a jobb világítás nem megy elöl- hátul viszont igen. És ha úgy ér hozzá a világításhoz (nincs leszedve semmi se szétszedve csak érintkezőhöz vagy nem tudom) akkor mintha fulladna le a kocsi. Alapjárat van normálisan bár néha mintha le akarna állni utána kicsit hangosabb lesz és megint jó. Ezt csak párszor játsza el szerinte ez normális.
Szimplán annyi lenne a baj hogy úgy maradt rádió és leszívta akksit és azért nem indult vagy a sorozatos nem törődés jön ki rajta és mindig megadja magát valami.
VÉgszónak annyi hogy a termosztát nem jelzett közel 3 hétig hosszú idő után sem mutatott melegedést a hőfok jelző. GOndoltuk majd érzékelő csere..erre ma megmozdult és méri ahogy melegszik motor.
Az ablaktörlő lapát hátul hol megy hol nem...volt hogy indításnál magától elkezdte. Ha megy is akkor sem fejezi be a törlést megáll felénél. Mintha érintkező lenne a baj.
Mit szóltok mindehhez, mit kellene tenni valamint akksi merült volna le? Mostmár menni fog??
Az Opel Astra F-nél a hátsó ablaktörlő félúton való megakadásnak egyszerű gyári hibája van.
Idővel bejut a víz a tengelyhez és a csőben forgó tengelyen kialakult rozsda beszorítja az egész mechanikát.
Nálam is ez volt addig míg meg nem untam és darabokra nem szedtem.
1-ablaktörlő motor kiszedése
2-a motoron lévő fém lemez burkolatainak szegecsei lefurkálni (lehetőleg központosan)
3-a szegecsek helyére az alumínium házba 4-es menetet fúrni
4-ablaktörlő kar tengelyét kihúzni
5-csiszolóvászonnal eltávolítani a rozsdát,majd bezsírozni
6-zsírba rakni az egészet belülről
7-visszacsavarozni a lemez fedelet
8-visszarögzíteni a motort a hátsó ajtóba
9-próba után jöhet a csodálkozás,mennyivel könnyebben és lendületesebben töröl a lapát hátul.
Sajna ezt a részét gyárilag annyira vékonyan kezelték le zsírral,ami idővel leforog az alkatrészekről és könnyebben bejut oda is az esővíz.
Röviden ennyi.
Másrészt apádnak már el kellene hagynia a lexarom tablettát,mert minél tovább húzza az ember a kialakult meghibásodásokat egy autónál,annál több rakodik hozzá,ami tényleg egyszer sokba fog kerülni neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!