Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A gázüzem vagy az etanol...

A gázüzem vagy az etanol gyilkolja jobban a motort?

Figyelt kérdés
Mindkettő megosztja a közvéleményt. De vajon melyik okoz több kárt a kocsiban?
2011. jan. 19. 15:46
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Ez leginkább nézőpont kérdése a gáz a magasabb égéshőlye miatt leginkább a szelepszár szimeringeknek árthat. Etanol az elektromos ac pumpa kommutátorában okozhat kárt egyesektől hallotam olyat is hogy az ujj fordjukban megete az üa.vezetéket személyszerint ezt vitatnám nekem még az ásványvizes palackon sem jött át dehát csodák mindig vannak.

Összeségében gázt már régóta használunk a kocsikban bevált dolog az etanolt 2007 óta forgalmazzák M.o.gon de a Brazilok már 30 éve használják normáliskörülmények közt használva szerintem eggyik sem teheti tönkre az autót.

2011. jan. 19. 16:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
0%
etanol öli rendesen!
2011. jan. 19. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim válasza:
Az etanolt csak olyan autoba erdemes hasznalni amelynek a computere felismeri azt es automatikusan szabalyozza az egest! Pl Ford focus,Ford mondeok 2000 utani valtozata,illetve a Sang Yong autok, a tobbi autobs nem eri meg mert probaltam es csak tobbet fogyaszt. A masik dolog hogy csak uj autokba erdemes tolteni mert a regieknel felszedi a piszkiot az uzemanyag rendszerbol es utana dugulast okoz! Az etenolnak 110 es az oktanszama,de tulajdonkeppen a regi autokban 50-50 szazelekban keverve nyugodtan hasznalhato! Udv.: Autoszerelo
2011. jan. 19. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
régi autókba miért csak 50-50% lehet arra van az átalakító hogy megváltoztasa az ecu jeleit vagy 50% etanolal nem oldja fel a koszt? olyan elentmondás van az írásokban
2011. jan. 19. 17:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Ahoj!


Az etanolhoz speckó átalakítások kellenek, ha ez nincs, vagy az autó nem képes felismerni a befecskendezését, akkor tud károkat okozni.


A gázüzem pedig akkor szokott káros lenni, hogyha valami otthoni PBpalackos berhelménnyel szomorítja az ember a saját kocsimotorját. A hivatalosan engedélyezett átalakításokkal nem lehet gond, valamint mivel nem folyadék fázis sok szempontból előnyösebb a motornak, mint a folyékony üzemanyagok. Ami a gázzal probléma szokott lenni, hogy túl hideg hengerben vagy régi motorban (szívódízel, ahol csak a levegőmennyiség szabályozható) a gázkeverék nem gyullad be megfelelően (a motor rántgatni fog), ami károsítja a motorblokkot.

2011. jan. 19. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Már nincs kedvem leírni, egyesek mekkora hülyeségeket írnak az etanolról...

Kérdező: Az etanol kíméletesebb a motor számára.

2011. jan. 19. 22:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
Én egyiket sem csinálom az autómmal, de szerintem a gáz jobban "gyilkolja". Hiszen a benzin is hűti a motor belülről, azonban a gáz nem folyékony (ha jól gondolom, hiszen azért gáz). Viszont az etanol folyékony, és bár magasabb hőfokon ég, de mégis jobb.
2011. jan. 20. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Ne irjatok már ilyet ha nem is tudtok semmit róla! Az etanol éppen azért jobb mert alacsonyabb hőfokon ég a benzinél is!
2011. jan. 20. 11:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Úgy látom megosztja a közvéleményt ez a kérdés. Köszi a válaszokat! Sajnos nem lettem okosabb: érvek egyik és másik mellett. Azt hiszem a ethanol nagy előnye, hogy olcsóbb az átalakítás.
2011. jan. 21. 21:41
 10/11 anonim ***** válasza:
100%

hát azért itt is volt sok baromság.


Etanol:

Mivel másképp ég az üzemanyag, (most tekintsünk el attól hogy eleve másképp kell szabályozni) másképp van használva a motor mint azt eredetileg a gyárban megtervezték. Autó típus függő hogy ezt melyik tolerálja és melyik nem. Amelyik tolerálja annál nem lesz komolyabb gond, amelyik viszont nem szereti, ott előbb utóbb ebből lehetnek gondok, elromlik ez-az, "hisztizik" az autó, stb...


Sok ember ész nélkül tankolja az etanolt, de ha a kocsija nem szereti, akkor előbb utóbb jönnek elő a problémák ha tetszik, ha nem.


Ezért kell az átalakító, ami legalább a megváltozott körülményekhez igazítja a vezérlést, de attól még a motor másképp jár (a megváltozott vezérléssel együtt is!).


Gázüzem:

Folyékony gázt tankolsz, és van egy ún. "reduktor" ami a cseppfolyós gázt átalakítja gáz halmazállapotúvá. A gáz kicsit macerásabb (mélygarázs, évenkénti felülvizsgálat) és a leggyakoribb probléma az szokott lenni, hogy a motor hengerfejes lesz. Ez is autó függő, van amelyiknél nincs gond a gázzal, van olyan viszont amelyik nem szereti és előbb utóbb hengerfejes lesz (vagy más problémák jönnek elő).


Szóval azért olyan osztott a közvélemény mert mindenki más autóval jár, és ezek nagyon autó függő dolgok. Nekem pl megmondta egy karburátor szaki, hogy az én kocsimba ne tankoljak etanolt, mert tönkre fogja vágni (a megváltozott körülmények miatt), így én etanolt absz. nem tankolok, mert nem merek kockáztatni.



A gáz lassabban térül meg, mert többe kerül az átalakítás viszont nagyobb futásteljesítmény esetén jobban megéri, mert olcsóbb a gáz. Számold ki hogy mennyit mész egy évben, és melyikkel járnál jobban. Évi 15e km felett várhatóan a gáz győz, alatta az etanol. Az is kérdés milyen idős autód van, meddig tervezed még használni.

2011. jan. 21. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!