A gázüzem vagy az etanol gyilkolja jobban a motort?





Ez leginkább nézőpont kérdése a gáz a magasabb égéshőlye miatt leginkább a szelepszár szimeringeknek árthat. Etanol az elektromos ac pumpa kommutátorában okozhat kárt egyesektől hallotam olyat is hogy az ujj fordjukban megete az üa.vezetéket személyszerint ezt vitatnám nekem még az ásványvizes palackon sem jött át dehát csodák mindig vannak.
Összeségében gázt már régóta használunk a kocsikban bevált dolog az etanolt 2007 óta forgalmazzák M.o.gon de a Brazilok már 30 éve használják normáliskörülmények közt használva szerintem eggyik sem teheti tönkre az autót.










Ahoj!
Az etanolhoz speckó átalakítások kellenek, ha ez nincs, vagy az autó nem képes felismerni a befecskendezését, akkor tud károkat okozni.
A gázüzem pedig akkor szokott káros lenni, hogyha valami otthoni PBpalackos berhelménnyel szomorítja az ember a saját kocsimotorját. A hivatalosan engedélyezett átalakításokkal nem lehet gond, valamint mivel nem folyadék fázis sok szempontból előnyösebb a motornak, mint a folyékony üzemanyagok. Ami a gázzal probléma szokott lenni, hogy túl hideg hengerben vagy régi motorban (szívódízel, ahol csak a levegőmennyiség szabályozható) a gázkeverék nem gyullad be megfelelően (a motor rántgatni fog), ami károsítja a motorblokkot.





Már nincs kedvem leírni, egyesek mekkora hülyeségeket írnak az etanolról...
Kérdező: Az etanol kíméletesebb a motor számára.















hát azért itt is volt sok baromság.
Etanol:
Mivel másképp ég az üzemanyag, (most tekintsünk el attól hogy eleve másképp kell szabályozni) másképp van használva a motor mint azt eredetileg a gyárban megtervezték. Autó típus függő hogy ezt melyik tolerálja és melyik nem. Amelyik tolerálja annál nem lesz komolyabb gond, amelyik viszont nem szereti, ott előbb utóbb ebből lehetnek gondok, elromlik ez-az, "hisztizik" az autó, stb...
Sok ember ész nélkül tankolja az etanolt, de ha a kocsija nem szereti, akkor előbb utóbb jönnek elő a problémák ha tetszik, ha nem.
Ezért kell az átalakító, ami legalább a megváltozott körülményekhez igazítja a vezérlést, de attól még a motor másképp jár (a megváltozott vezérléssel együtt is!).
Gázüzem:
Folyékony gázt tankolsz, és van egy ún. "reduktor" ami a cseppfolyós gázt átalakítja gáz halmazállapotúvá. A gáz kicsit macerásabb (mélygarázs, évenkénti felülvizsgálat) és a leggyakoribb probléma az szokott lenni, hogy a motor hengerfejes lesz. Ez is autó függő, van amelyiknél nincs gond a gázzal, van olyan viszont amelyik nem szereti és előbb utóbb hengerfejes lesz (vagy más problémák jönnek elő).
Szóval azért olyan osztott a közvélemény mert mindenki más autóval jár, és ezek nagyon autó függő dolgok. Nekem pl megmondta egy karburátor szaki, hogy az én kocsimba ne tankoljak etanolt, mert tönkre fogja vágni (a megváltozott körülmények miatt), így én etanolt absz. nem tankolok, mert nem merek kockáztatni.
A gáz lassabban térül meg, mert többe kerül az átalakítás viszont nagyobb futásteljesítmény esetén jobban megéri, mert olcsóbb a gáz. Számold ki hogy mennyit mész egy évben, és melyikkel járnál jobban. Évi 15e km felett várhatóan a gáz győz, alatta az etanol. Az is kérdés milyen idős autód van, meddig tervezed még használni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!