Quadnál, krossznál az üzemórát hogyan kell mérni?





Fogsz egy stoppert, elindítod, mikor beindul a motor és megállítod, mikor leáll. Aztán mikor újra beindul, megint elindítod (lehetőleg úgy, hogy az előző mérést folytassa) és így tovább.
A valóságban ez túl bonyolult és nem is szükséges másodperc pontosságú mérés. Elég annyi, hogy ránézel az órádra, mikor elkezdesz körözni a krosszpályán, majd akkor is, mikor befejezed és készülsz hazafelé. Ebből megkapod, mennyit ment egy alkalommal a motor vagy quad, felírod valahová és folyamatosan vezeted ezt a naplót.
Egyébként pedig pár éve valamelyik krosszmotoron láttam gyárilag beépített üzemidőmérőt. A gyújtókábelről vette a jelet (logikus, ha van gyújtás, a motor is menni szokott), azóta valószínűleg már univerzálisat is lehet kapni.





köszi
és ha pl 5 üzemóránként kell cserélni az olajat, akkor az elég drága mulatság lenne :(
vagy megveszem a krosszmotort zsír újonnan, aztán hétvége után már lehet is visszavinni kötelező olajcserére :(










A köbcentitől és az ütemtől is függ, na meg a használattól. lehet venni 10 ezer alatt üzemóramérőt de ezt előttem leírták bővebben. egy hétvégén 1, max 2 üzemórát motorozol nagyon sok, én egy év alatt raktam a cr-be 90 órát és még bírta volna a dugó valameddig pedig sokat használtam ugyhogy ne tévesszen meg hogy mennyi az annyi.
125 2T: komoly versenyhasználatnál a versenyzők 7-10 üzemóránként cserélnek dugattyút és olajat, minden második dugó után egy hajtókart és csapágyakat. Ha csak otthoni vagy pályázni használod akkor 40-50 üó. elég az olajcsere/dugó is,de nem ez az előírt hajtókar mindig 2. dugattyúnál, olajcsere dugattyúnként
250 2T-nél versenynél valamivel többet "bír", otthoni használatnál 60-80 óra. 60 óra nagyon sok ám, hiába hangzik kevésnek ez kb egy év.( ugyanúgy van minden mint az előzőnél)
250/450 4T olajcsere 15-25 óránként elég dugattyú 80-110-et bírt nálam teljesen hibátlanul versenyeken is elmentem egy idényt 2 dugóval de ott nagyon kell figyelni a szelepekre, szelephézagra szelepszárszimeringre stb.





Elöttem válaszoló tökéletesen leírta, hogy mennyi az annyi...
DE! el ne tévedj a gyár az üzemórát nem úgy számolja hogy pl. beindítod, jár úgy magában alapjáraton 1 órát, az egy üzemóra...
1 üzemórának számít egy crosspályán maximálisan kihasznált motorral 1 teljes óra.
Tényleg nagyon költséges lenne, ha mondjuk felraknál egy ilyen órát a motorodra, és csak úgy hobbiból endurozgatnál, vagy csak ide-oda elmennél földes utakon...
én otthonra és pályázásra használnám
a quad is ennyire kihegyezett mint a krossz motor?
az a baj, hogy hétvégéken elég sokat menne, mivel 3-an használnánk pl én ha naponta 2x1 órát használom már sok
ha nincs időben cserélve benne a cucc akkor lehet valami baja? vagy ha ennyire kitolom a határidőt, mint pl hogy 100 üzemóránként cserélem benne a cuccot? leginkább a 250-es 4 ütemű motorban gondolkodtunk, de a faterom a 125-ös 2 üteműt is baromi erősnek érzi már
az a baj, hogy hétvégéken elég sokat menne, mivel 3-an használnánk pl én ha naponta 2x1 órát használom már sok arról nem is beszélve, hogy 2 ember még nem is ment aznap*
ez kimaradt
köszönöm a válaszokat
utolsó énnekem is ez jött le, hogy baromi költséges lenne, csak én úgy gondoltam, hogy használattól függetlenül nem igazán lehet kitolni az olajcserét
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!