Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért akarják annyira a...

Miért akarják annyira a 125-ös motort B-s jogsival?

Figyelt kérdés

Nekem van már vezetői engedélyem A1-re, szóval nem érint. De egy motor és egy autó vezetése között különbség van, én még M kategóriára se adnám meg, ha valaki motorozni akar akkor az úgyis levizsgázik. DE. Ha ez bejönne, akkor ha nem átképzéssel lehetne megszerezni, hanem csak úgy adnák, akkor a tanfolyamok jóval vaskosabbak lennének. Azt ne mondja senki, hogy azért jár nyáron autóval, mert az 50-es motor sokat eszik. Egy családi autó normális módon hajtva 6-7 litert eszik. Ha nagyobb autója van az illetőnek, akkor szerintem lóvénak is akadnia kéne...

De nemis ez a lényeg, hanem, hogy akinek A1 vezetői engedélye van, akkor az nem indithat peticiót, hogy ő meg B-re kapja meg? Nem. Mert akkor már mindenki motorozna, mert az olcsóbb...


2011. jan. 16. 19:01
 1/8 anonim ***** válasza:

Átképzés kell. De nyilván olcsóbb lesz, mint a teljes tanfolyam. B-s jogsim van 6 éve. A családi autónk 5 litert eszik. A korlátlan jogosítványt szeretnék, és egy 250-400-600-as motort, de nincs felesleges 130 ezer forintom a tanfolyamra. Az 50-es motor legfeljebb a biciklinek lehet alternatívája. Főleg Pesten. 125-öshöz nem kell nagy tudomány (minden gyakorlat nélkül gond nélkül vezettem 125-ös váltós motort), de legalább lehet vele autópályára menni, és nem életveszélyes. 2-3 liter benzinnel elmegy.

Az A1 kategóriának különben sincs semmi értelme. 16 évesen kevesen mennek el, mikor 17 évesen már lehet B-re menni. Főleg ha már majd B-vel is lehet 125-öst vezetni.

Kicsit ömlesztve, de ennyi az ellenérvem hirtelen. Ja, és az EU kismillió országában működik. Nálunk pedig a képviselők még azt sem tudják, hogy a B-s jogsival is lehet 50-est vezetni... No comment.

2011. jan. 16. 19:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:

Azért indították el ezt a kezdeményezést, hogy le lehessen rakni az autót városban, illetve rövidebb utakat meg lehetne úszni olcsóbban, és ugye a környezet tudatosság, ,ami mostanában igen nagy divat. Kevesebb a károsanyag kibocsátása egy 125 cm3-es motornak mint egy egy 1600-nak.

Az érvek mellé az is odatartozik, hogy egy 50 köbös.4 lóerős motorral nem lehet biztonságosan fel venni a forgalom ritmusát, illetve egy 125-ös, 11 KW-os motorral el lehet indulni bátran városon kívül is.Nekem is volt robogóm, nem szívesen mentem ki a városból vele, de olcsóbban ki lehet jönni egy kis motorral, mint egy autóval.

Ha lenne is valami ebből az aláírásgyűjtésből, és csoda történne, akkor sem automatikusan járna a B jogsi mellé, hanem szükség lenne, valamiféle jártassági vizsgára is.

Megértem azt az álláspontot is, hogy ha valaki már letett az A1 jogsit, annak nem tetszik a dolog.

Én mellette vagyok, ha lesz belőle valami, akkor vennék én is egy motort.Vidéken lakom, gyakran mászkálok 10-20km-re, és munkába járni is elég lenne egy 125cm3-es motor. Olcsóbban kijönnék, mint kocsival.

2011. jan. 16. 19:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 A kérdező kommentje:

Nekem is volt 50-es motorm, és tudom milyen az amikor megyek 40-60 körül utazóba, és mögöttem 1 méterre a 40 tonnás kamion... A 125-ösök 80%a kétütemű, és ezek esznek. Ha nagyon kiméli az ember alföldön és még szerencséje is van egy 2T akkor eszik meg 4 litert. Nekem az A1 tanfolyam 38ezerből jött ki mindennel együtt, a rutinnál béreltem motort, a forgalomba a sajátommal mentem. A korlátlan kategória annyival különbözött volna, hogy 6 órával többet kell vezetni...

És mindenki azt hiszi, hogy az Eu-ban ez igy van. Azonban konkrétan még senki se találkozott olyannal, aki járt volna ilyen országba. Több rendőrrel is beszéltem már erről, hogy ha ilyen átjön a határon stb.. akkor mivan. Erre a válasz az volt minden esetben, hogy ezt csak a nép találta ki.

2011. jan. 16. 21:09
 4/8 anonim ***** válasza:

egyetértek mind a 2 válaszolóval. csak abban nem, hogy a 125ösök 80százaléka kétütemű. 12 kétütemű jutottt eszembe, 4T-ből meg kapásból felsorolok 25 fajtát.

üdv!

2011. jan. 16. 21:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Plusz, a kétüteműek sok tagja nem fér bele az A1 kategóriába, mivel vannak 30 lóerő fölötti modellek is.
2011. jan. 16. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:

21:33: sorolj fel 25 fajta 4T motort amelyek közül szerinted az autósok választani fognak. Szerintem 125ccm-be csakis a kétütemű a motor, a teljesitménye miatt is. A gyorsasági, enduro, supermoto, túra 125-ös motorok között én nem tudnék olyat mondani ami ár/érték/teljesitmény arányban jó, és nem 4T. A közelembe ritkaság a 125 4T, ezért irtam a 80%-ot.

21:38: Folytással teli 2T motort nem fogsz találni szerintem, ami 15 lovas. Max a 4ütemű cb és cbr-ek. A legerősebbek a kategóriába az Aprila RS és a Cagiva Mito, az eredeti teljesitményük 22kW ami 33 LE. Papiron mind 11kW-os.

2011. jan. 16. 22:11
 7/8 anonim ***** válasza:
Én 4 ütemű YBR-t akarok. A valóságban is 10 kW körül van. Nekem nem is kell több, többet ér a 2 literes fogyasztás, mint 33 lóerő.
2011. jan. 16. 22:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

1.Honda CBR 125

2.Honda CBF 125

3.Honda Innova 125

4.Honda Varadero 125

5.Suzuki DR 125 SM

6.Kawasaki KXL 125

7.Kawasaki D-tracker

8.Yamaha XT 125

9.Yamaha WR 125

10.Yamaha YBR 125

11.Yamaha YZF-R 125

12.Derbi GPR 125 4T

13.Derbi Senda 125 (a Senda-ból is van vagy 5 fajta)

14.Derbi Terra 125

15.Derbi Terra Adventure 125

16.Sachs Madass 125

17.Kymco Quannon 125

18.Kymco Pulsar 125

19.Yuki Megelli 125 (3-4 fajta van)

20.Rieju RS3 125

21.Aprilia RS4 125

22.KTM 125 Duke

23.Hyosung GT 125

24.Hyosung GV 125

25.Suzuki GZ 125


még van egy csomó kínai...

igen, erősebbek a kétüteműek, de fogyasztnak is annyit, mint egy személyautó. én nagyon beléjük voltam esve. az Aprilia RS, meg a társai. mind nagyon jó gépek, de nem a praktikusság terén. személyszállításra nem a leg alkalmasabb ülés, és ha mész túrára, megállsz tankolni, nem elég benzint venned bele, hanem az olajat is kell vásárolni, ami hosszabb túrán nem valami nagy plusz. a régebbiekbe, mint pl. a DT, meg keverheted az olajat a benzinhez. elindulsz, megállsz tankolni, és ott fogsz szenvedni a kútnál, hogy most mennyi olyjat tegyek bele, meg honnan szerezzek hirtelen szintetikus olajat... akkor még a "gyakori" hibásodást fel sem hoztuk.

ha valakit ez nem érdekel, az vegyen kétüteműt, és élvezze a motorozást (meg a vele járó szerelgetést). de aki arra keres motort, hogy az autót tudja helyettesíteni egy kis fogyasztású járművel, az egy négyütemű 125-öst fog venni. azzal is lehet élvezni a motorozást 90-100as utazótempónál, és hosszú túrákat (600-700km) is bevállálhatsz vele kisebb kpockázattal. a teljesíttménye kisebb lesz, és leadni is finomabban fogja, de a közlekedési szabályok betartása melletti motorozásra elég.


felsoroltam elég sok 4t-st, amik most gyártott motorok. 2t-t az elmúlt idők vasaival egybevéve nem tudok ennyit felsorolni...


üdv!

2011. jan. 19. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!