Első rugót hogyan kell cserélni párban, vagy csak a töröttet kell pótolni? Mi a különbség?
A futómű- és fékalkatrészeket általában párban szoktuk cserélni. Ahhoz, hogy megálljon a 4 kerekén az autó, elég csak a töröttet cserélni. Ráadásul így olcsóbb is.
A probléma a rugók fáradásából adódik: ahogy használod, lassacskán veszít a keménységéből. A folyamatos püföléstől kicsit rövidebb lesz, a rugóállandója is csökken valamelyest, mert a sok-sok rugalmas alakváltozás mellett kis mértékű rugalmatlan alakváltozást is elszenved. Ahhoz, hogy az autó szimmetrikusan viselkedjen, a két oldala egyforma legyen, ugyanilyen rugót kell a másik oldalra tenni. Ilyet vagy találsz, vagy nem. Az új rugó természetesen erősebb, mint a régi, a bontóban meg nehéz pont ugyanannyira használtat találni. Ha pedig valamelyik oldalon erősebb a rugó, ott magasabban áll a karosszéria, a terhelésre másképp reagál, előfordulhat, hogy jobb- és balkanyarban másképp viselkedik.
Persze jönnek majd a szakértők, hogy "jó az, a Zsiguliban se cseréltük sosem párban, meg ez nem versenyautó, hogy tizedmilliméterek számítsanak". Ha akarod, higgy nekik. Valóban, az autó menni fog akkor is, ha a négy keréken négyféle rugó van, különböző kerekekkel. Csak a biztonság nem mindegy, az autó sokkal kiszámíthatóbb, nem kell megtanulnod, melyik irányba hogyan kell kormányozni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!