Azt a kulcs-kihúzósdit tényleg meg lehet csinálni?
többször láttam olyan kérdést, hogy mi van, ha menet közben kihúzod a kulcsot. senki nem említette, hogy káros lehet a motorra:
a modernebb autókat nem lehet betolni, mert állítólag a szelepvezérlést, meg minden ékszíj által vezérelt cuccot "átállíthat", amivel akár megölheti a motrot. tehát: ha betolják a kocsit, akkor a motor "akarata ellenére" forog, mivel tolják/húzzák, amitől tönkremegy.
ha a kocsi gurul, és mi leállítjuk a motrot, de a kuplungot nem nyomjuk ki, akkor a motor elvileg úgyszintén akarata ellenére forog.
a kérdés: ha a kocsit leállítjuk menet közben, és a kuplungot nem nyomjuk ki, az tönkreteszi a motrot? ha nem, akkor az miért teszi tönkre, ha betolják? és mi a különbség?
Ha betolják a kocsit (pl mert lemerül az akku) az nem a motort teszi tönkre, hanem sokkal inkább a katalizátort meg el nem égett üzemanyag kerül bele. Betolásnál amikor 2esbe ráengeded a kuplungot a motor "akarata" ellenére forog akárcsak a vezérlés, tehát gond nem lehet belőle.
A menetközbeni leállítás ha nem veszed ki sebességből ugyanaz, a motor forog, a vezérlés forog de se üzemanyag, se szikra nincs. Ez gyakorlatilag motorfék, bár azt nem ajánlom, hogy egyesbe erőszakold mondjuk ötösből, de ez járó motorra is igaz. Mi több, amikor megnézed a vezérműszíjat (leveszed a burkolatot) akkor is 4esben kell tolni az autót, és látod, ahogyan a vezérműszíjat "kézzel" meghajtod (így lehet csekkolni).
Bár el tudom képzelni hogy a motor menet közbeni leállítására esetleg bizonyos kocsiknál aktiválódik a kormányzár, ami kanyar előtt kellemetlen lehet.
Amire te gondolsz az inkább az, hogy átugorhat a vezérlés ha kellően el van használódva a szíj, de az előtt utóbb ugyis átugrik, vagy szakad, ezért kell cserélni.
Esetleg a járó motorra történő ráindítás lehet még gázos, azzal szét lehet verni a szelepeket, de sok autó nem hagyja, hogy ráindíts.
Tehát végezetül, a motorra ez ugyan nem káros, bár valószínű hogy így is üa. kerül a katalizátorba, ami nem tesz neki jót, akárcsak a betolásnál.
"Esetleg a járó motorra történő ráindítás lehet még gázos, azzal szét lehet verni a szelepeket"
Ez nem helyes így! A járó motorra történő ráindítás az önindító (bendix), illetve a fogaskoszorú fogait darálhatja le!
kösz mindenkinek! az ősmagyartól meg nem nyelvtanórát kértem, bár tudom, hogy nam vagyok annyira jó benne. kösz mindenkinek még1x!
üdv!
"a modernebb autókat nem lehet betolni, mert állítólag a szelepvezérlést, meg minden ékszíj által vezérelt cuccot "átállíthat""
A szelepeket nem az ékszíj mozgatja, hanem a vezérműszíj. És egyébként nem tudom miért terjed itt a gyakorin ez a hülyeség, hogy elállítódik a vezérlés, ha betolod... Semmi alapja nincs... A betolás inkább a katalizátor miatt káros, mert az tönkremehet, ha üzemanyag kerül bele. Bár egyszer-kétszer azért kibírja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!