Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Azt a kulcs-kihúzósdit tényleg...

Azt a kulcs-kihúzósdit tényleg meg lehet csinálni?

Figyelt kérdés

többször láttam olyan kérdést, hogy mi van, ha menet közben kihúzod a kulcsot. senki nem említette, hogy káros lehet a motorra:

a modernebb autókat nem lehet betolni, mert állítólag a szelepvezérlést, meg minden ékszíj által vezérelt cuccot "átállíthat", amivel akár megölheti a motrot. tehát: ha betolják a kocsit, akkor a motor "akarata ellenére" forog, mivel tolják/húzzák, amitől tönkremegy.

ha a kocsi gurul, és mi leállítjuk a motrot, de a kuplungot nem nyomjuk ki, akkor a motor elvileg úgyszintén akarata ellenére forog.


a kérdés: ha a kocsit leállítjuk menet közben, és a kuplungot nem nyomjuk ki, az tönkreteszi a motrot? ha nem, akkor az miért teszi tönkre, ha betolják? és mi a különbség?


2011. jan. 5. 00:11
 1/7 anonim ***** válasza:

Ha betolják a kocsit (pl mert lemerül az akku) az nem a motort teszi tönkre, hanem sokkal inkább a katalizátort meg el nem égett üzemanyag kerül bele. Betolásnál amikor 2esbe ráengeded a kuplungot a motor "akarata" ellenére forog akárcsak a vezérlés, tehát gond nem lehet belőle.


A menetközbeni leállítás ha nem veszed ki sebességből ugyanaz, a motor forog, a vezérlés forog de se üzemanyag, se szikra nincs. Ez gyakorlatilag motorfék, bár azt nem ajánlom, hogy egyesbe erőszakold mondjuk ötösből, de ez járó motorra is igaz. Mi több, amikor megnézed a vezérműszíjat (leveszed a burkolatot) akkor is 4esben kell tolni az autót, és látod, ahogyan a vezérműszíjat "kézzel" meghajtod (így lehet csekkolni).


Bár el tudom képzelni hogy a motor menet közbeni leállítására esetleg bizonyos kocsiknál aktiválódik a kormányzár, ami kanyar előtt kellemetlen lehet.


Amire te gondolsz az inkább az, hogy átugorhat a vezérlés ha kellően el van használódva a szíj, de az előtt utóbb ugyis átugrik, vagy szakad, ezért kell cserélni.

Esetleg a járó motorra történő ráindítás lehet még gázos, azzal szét lehet verni a szelepeket, de sok autó nem hagyja, hogy ráindíts.


Tehát végezetül, a motorra ez ugyan nem káros, bár valószínű hogy így is üa. kerül a katalizátorba, ami nem tesz neki jót, akárcsak a betolásnál.

2011. jan. 5. 01:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"Esetleg a járó motorra történő ráindítás lehet még gázos, azzal szét lehet verni a szelepeket"


Ez nem helyes így! A járó motorra történő ráindítás az önindító (bendix), illetve a fogaskoszorú fogait darálhatja le!

2011. jan. 5. 08:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
Ha menet közben kihúzod az indítókulcsot, beakad a kormányzár, azaz nem tudod elfordítani a kormányt, a másik dolog, hogy ilyenkor nem működik a fékrásegítő tehát a féket sokkal nagyobb erővel kell nyomni, hogy megálljon az autó. Ilyenkor a katalizátor mehet tönkre, előző leírta, hogy miért. A gyakorlatban ne próbáld ki.
2011. jan. 5. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:

kösz mindenkinek! az ősmagyartól meg nem nyelvtanórát kértem, bár tudom, hogy nam vagyok annyira jó benne. kösz mindenkinek még1x!

üdv!

2011. jan. 5. 15:57
 5/7 anonim ***** válasza:
az én kocsimon simán kilehet venni a kulcsot.egyszer véletlen probáltam meg és semmi gond kormányzár csak akkor kapcsol be ha nincs benne kulcs.nem tudom miért de így van.
2011. jan. 5. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

"a modernebb autókat nem lehet betolni, mert állítólag a szelepvezérlést, meg minden ékszíj által vezérelt cuccot "átállíthat""


A szelepeket nem az ékszíj mozgatja, hanem a vezérműszíj. És egyébként nem tudom miért terjed itt a gyakorin ez a hülyeség, hogy elállítódik a vezérlés, ha betolod... Semmi alapja nincs... A betolás inkább a katalizátor miatt káros, mert az tönkremehet, ha üzemanyag kerül bele. Bár egyszer-kétszer azért kibírja.

2011. jan. 5. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
ezt, hogy káros neki a betolás, nem a gyakorin olvastam. személyesen hallottam 1-2 embertől.
2011. jan. 6. 15:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!