Milyen a nyitott kipufogó rendszer?
:)
Nem ad + teljesítményt,hanem a meglévőt optimalizálja!
A gyári kipufogórendszerek (korszerűbb autókon) általában 1 katalizátorból és 2 hangtompító dobból állnak.A katalizátor a káros anyagok mennyiségét csökkenti,rengeteget levesz az erőből.A nyitott rendszereken ezt elhagyják,vagy egy teljesen más áramlású versenykatalizátorra cserélik.(baromi drága)
A két hangtompító dob helyett általában csak egyet használnak.Ezekben gyárilag kis terelő lemezekkel lassítják a kiáramló gázokat,ezáltal lesz csendesebb az autó.Ha lelassul a gáz,akkor a motornak nagyobb erőt kell kifejtenie a kipufogáshoz,ezáltal csökken a teljesítmény.
A nyitott dobokban nincsenek lemezek,itt egy sűrűn megfúrt cső megy át.Kb 1,5-2 centiméterenként van egy furat.A cső köré üveggyapotot tömnek,ez biztosítja a hangtompítást.Mivel már nem kell a lemezeket kerülgetnie a gáznak,ezért a motor teljesítményéből felszabadul néhány lóerő.Ezeket nem lehet találomra elkészíteni,pontosan ki kell számolni,hogy mekkora átmérőjű,hosszúságú rendszerre van szükség.A túl nagy sem jó,és a túl kicsi sem.Profiknál nem a jó hang számít.
A direktszűrő ugyan ezt a célt szolgálja.Plusz erőt nem ad,hanem a meglévőt optimalizálja.A gyári levegőszűrők háza általában zárt rendszerű,egy igen kicsi nyílás van ahol beszívhatja a levegőt a motor.Ez szintén nagy erőt igényel.Azáltal,hogy levesszük ezt a házat,és egy minden irányból nyitott szűrőt teszünk rá,a motor fel tud lélegezni.Szintén néhány lóerővel többet tud fordítani a hasznos munkára.
Ahelyett,hogy azt a kb 6-8 lóerőt a szívásra és kipufogásra kellene elpazarolnia,most szabadon hasznosíthatja a hajtásra.Jobb gyorsulás,magasabb végsebesség,alacsonyabb fogyasztás(normális használat mellett).
2T motoroknàl, a fújtàs kiszerelèsèvel is növelhető a teljesítmèny, illetve a hangja. Hàtrànya is van, mert nèmi ellen nyomàs kell a dugatyúnak hivatalosan.
Erősebb a motor picivel, de hamarabb szèt is kopik a csapàgy is mit ahogyan terveztèk.
a katalizátor szívómotoron nem ront. ha kiveszed semmivel sem lesz erősebb, turboson fog persze, ott van hatása ha kikapod, bár lehet azt mással is kompenzálni.
Szívómotornak eleve kell némi fojtás.
Turbosok szeretik a nyitott rendszert mert azoknak a turbo után bármi akadály a rendszerben csak rontja a hatásfokot, ergo arra nem kell lamellás/többkamrás dob, elég ha nyitott/átmenő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!