Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan állapíthatom meg, hogy...

Hogyan állapíthatom meg, hogy szivárgott-e a fagyálló?

Figyelt kérdés

Már az ezredik kérdés, amit felteszek a fagyálló témában, és bizonyára már unjátok is, de nézzétek el nekem, mert rohadtul nem bírok megbírkózni ezzel a problémával..:((


Egy éve vettem használatba az autómat, aminek belsejében a korábbi tulajok idejében fagyálló párolgott szét, ez lerakódott az ablakokra, emiatt elviselhetetlenül párásodik, és alig lehet letörölni. Ha meleg levegőt fújattam az ablakra, még rosszabb volt a helyzet. Mivel egy új radiátor 50 ezerbe kerül hozzá, megkértem a szerelőmet, iktassa ki, amitől enyhülni látszott a probléma, de nem szűnt meg.


Most jöttek a hidegek, és az autóban elviselhetetlen körülmények lettek. Az ajtók, ablakemelő szerkezetek állandóan befagynak (és nem is olvadnak ki), mínusz 5-10 fokban utazunk, némán ülünk benne, mert a beszélgetéssel több párát bocsájtunk ki, ami azonnal tejfehérré teszi az ablakot, és lehetetlen letörölni, mert azonnal rá is fagy. Azt hiszem, meg is fáztam a tegnapi út során.


Vissza kell kötni a radiátort, ez nem kérdés. Az este azon gondolkodtam, hogy mi van akkor, ha nem is szivárgott a radiátor, hanem valaki a korábbi kontár szerelők közül szétlocsolta a fagyállót az utastérben, és onnan párolgott szét? Hogyan állapíthatom meg, ha a padlókárpiton évekkel ezelőtt fagyállót öntöttek szét, hagy-e valamilyen nyomot maga után? Egyáltalán milyen intenzitással párolog, elképzelhető, hogy még mindig tolja magából, vagy ez gyorsan lezajló folyamat, és most csak a korábbi lerakódás következményeitől szenvedek? Nagyon meg kéne oldjam ezt a problémát, most lett téliesítve az autó, és az egész kidobott pénznek látszik, mert így tavaszig nem használhatom.


Elnézést a hosszú meséért, de úgy éreztem, a probléma megértéséhez ismertetnem kellett az összes tényt.


Nagyon várom a segítségeteket!


2010. dec. 12. 14:03
 1/7 anonim ***** válasza:

Nem tartom valószínűnek hogy egykoron csak ugy szétlocsolták a fagyálót az utastérben. ha feltételezük hogy az előző tulaj megcsináltata volna a problémát nem szenvednél a régi elpárolgot fagyáló miatt ennyire. Nyilván most is gond van a fűtőradiátoral azt hogy mennyire szivárog mi itt nem tudjuk megálapítani. Több mint egy éve nálad a kocsi neked kell tudni nagyon fogyott azóta a hűtővíz? bár nem valószínű csak szivároghat a radiátor meg a cső csatlakozásánál.

Ha sok az 50e ft akkor fogj egy csavarhuzót és szed szét te a műszerfalat mást senki sem tud tanácsolni

2010. dec. 12. 14:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"Mivel egy új radiátor 50 ezerbe kerül hozzá"


Elárulnád milyen típusú autóról van szó?

Kicsit sokallom az árat..

A hosszú kérdésedre pedig rövid a válasz.

Irány a szerelő, meg kell nézni a radiátot, (lehet ki kell venni hozzá a műszerfalat, de ha fűtést akarsz..)

2010. dec. 12. 15:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:

1985-ös Mazda 626.


A radiátor most nem szivároghat, mert teljesen le van választva a hűtőkörről. Ezek alapján arra gondolok, hogy anno szétlocsolhatták, szétpárolgott, és az akkori lerakodás miatt párásodik most. Bár a furcsa az volt, hogy ahol az ablakrc fújta a meleg levegőt, alulról fölfele párásodott. Ezért gondoltam, hogy még mindig jön belőle.


A fagyálló szintje nem csökken észrevehetően 1 év alatt.

2010. dec. 12. 16:03
 4/7 anonim ***** válasza:

Nekem az-az érzésem hogy (Pl.egy korábbi hengerfejesség okán)a bejövő gumi fűtéscső és/vagy a radiátor hirtelen eldurranása esetén tele nyomhatta a műszerfal belülső részét,és a padlókárpitot is fagyállós vízzel,és ez téli fűtéskor látszik meg ennek a maradéka : a szélvédő belsején a "zsíros" pára képződik ami ebből a párolgásból képződik. Ezt ki kéne takarítani alaposan

Műszerfal ki,alapos mosás,és a padló kárpit nedves porszívózása.


Azt tudnod kell hogy a pára minden autóban képződik : hideg felületen lecsapódik a meleg nedvesség,de ahogy melegszik a fűtés levegője ez eltűnik aztán mert szárazabbá válik a levegő,és kevesebb így benne a nedvesség.

2010. dec. 12. 16:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Még annyit hogy a fűtésbox-ot is ki kéne pucolni,ebbe van a beleépítve a kis radiátor.
2010. dec. 12. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ!


Igen, tudom a páraképződés folyamatát, de ez nem is pára, hanem egy alattomos szörnyeteg. Csak úgy lehet törölni, ha erőteljesen odanyomom, és akkor is inkább csak széthordja a felületen.


Mennyi ideig marad "párolgásképes" a fagyálló, ha tényleg megszórták vele a műszerfal belsejét és környékét? Mert a logikám szerint ami párolog, annak fokozatosan el is kéne tűnnie, nem? Itt évekről beszélünk, és nem látszik enyhülni a probléma. Ha volna egy garázsom, darabokra bontanám, de a szabadban ez most nem kivitelezhető.


Egyáltalán, ha mégis kibontanám, milyen szemmel látható nyomot keressek? Fényes, zsíros foltokat, esetleg az édeskés illata után próbáljak menni? Esetleg okoz oxidációt az elektronikában? Mert bőven vannak elektromos problémák is a középső konzol környékén (szivargyújtó, ablakemelő).

2010. dec. 12. 22:40
 7/7 anonim ***** válasza:
Szerintem a fűtésbox lesz a legfőbb ludas. Én ezt tartom legvalószínűbbnek,hogy itt ,szivárgott vagy fröcskölte tele. Ezen keresztül érkezik be a kinti levegő és szerintem jó-egynéhány fűtési szezonon keresztül fogja neked küldeni az ablakra. Én ezt takarítanám ki elsődlegesen,... sajnos elég nagy meló a hozzáférés.
2010. dec. 13. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!