Játszós autónak jó ötlet lenne venni egy Ladát?
És ha igen melyiket? A körlámpás jobban tetszik, de azt nem tudom, hogy ezerkecske, vagy 1300ccm?
Mennyibe van kábé a fenttartása havi szinten? Alkatrészárak? Mindent írjatok le amit a témáról tudtok! Szigorúan hétvégi autónak venném!
én egy 2105-ös ladát ajánlanék, a szelepek eléggé fent vannak a dugattyűfőben, igy ha elszakad a vezérműszíj nem vág szét semmit, az összes többi lada láncos.
a legnagyobb költség egy ladánál az a benzin és az olajutánpótlás :D kis túlzással több olajat kell némelyikbe beletölteni mint benzint:D
én 16 éves koromba vettem egy 2105-öst, ez alatt a két év alatt szépen otthon csinálgattam és még jelenleg is csinálom, bukócső, optikai tuningok hasonlóak XD mert szeretnék vele amatőr rallyn indulni.
A 2105 sem azért kíméli a szelepeket,mert azok magasabban lennének,hanem zsebelt dugattyúkkal szerelték,így van helye a szelepnek. :)
A kombival nagyon könnyű keresztbe menni a rövid difi miatt.DE! Sokkal borulékonyabb mint a limuzinok.Másrészt meg a rövid áttétel miatt alacsony a végsebessége és az egyes gyakorlatilag dísznek van.Épp hogy rálépsz a gázra,már rakhatod a kettediket.
Egyébként ez a Rocker gyerek igen ügyesen forgatja a kormányt!Én magam is versenyzem,2101-es Ladával és kevés az a korombeli srác akire felnézek.Ő az egyik ilyen! :)
Ha rövidebb a váltó akkor kombi kilőve. Már a szedánnak is eléggé rövid. És ezerkecske vagy 1.3?
Mert olvastam már olyat, hogy az 1.3-mas csak többet eszik gyakorlatilag meg nem megy jobban, de olyat is, hogy 1.3-mas után az ezerkecske egy lassú dög volt.
És nekem formára jobban tetszik a körlámpás klasszikus.
Nem a váltója rövidebb a kombinak, hanem a végáttétele. 4,3:1 helyett 4,44:1. Körlámpásból meg olyat vegyél, amilyet tudsz. Már gyárilag is elég rendes szórás volt az autók képességeiben, mostanra pedig gyakorlatilag mindegy, milyet veszel. Lehet egy 1200-as is bivalyerős, ha hozzáértő kezek gondozták és lehet egy 1300-as is lomha dög, ha tömítetlen a sűrítőtér. Elméletileg a régi 1200-asok erősebbek lennének, mint az 1200S-ek, mert kis sűrítőteres hengerfejjel készültek, de most már semmi nem biztos. Azt ajánlom, ne foglalkozz azzal, hány köbcentis a motor, inkább azt nézd, hogy jó állapotú legyen. Bár azt mondom, a motor állapota még nem is annyira vészes, ha azt javítgatni kell, akkor viszonylag olcsón megoldható. A karosszéria állapotát kell figyelni, mert egy szétrohadt, össze-vissza tákolt autó roppant reménytelen tud lenni. Szóval a tanácsom: akár 1200-as, akár 1300-as, jó állapotban legyen a karosszéria és elfogadható legyen a motor.
A 2105-tel kapcsolatban pedig igaz, hogy a dugattyú nem tud kárt tenni a szelepekben. Azért nem, mert zsebes dugattyúkkal szerelték őket, így nyitott szelep esetén felső holtponton sem ver bele a dugó a szelepbe. Viszont azzal a motorral több a nyűg, mint a láncosokkal: a vezérműszíj mikor milyen (egyes fajták szeretnek szakadni, a láncosok lánca nem játszik ilyeneket), illetve húzósabb kanyarokban gyakran tűnik el az olaj a karterból a szivattyúcsonk környékéről.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!