Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Egyes Mercedeseken látom,...

Egyes Mercedeseken látom, hogy irja COMPRESSOR (vagy valami ilyesmi). Mit jelent ez? Köszi.

Figyelt kérdés
2010. dec. 5. 21:44
 1/10 anonim ***** válasza:
kompresszoros feltöltés
2010. dec. 5. 21:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Esetleg egy kicsit bővebben.Ha van kedved..
2010. dec. 5. 21:59
 3/10 anonim ***** válasza:

bocs, hogy nem linket adok, olvass:


Egy motor működése alapvetően az üzemanyag hengerekben történő elégésén alapul. Ehhez a folyamathoz üzemanyagra és levegőre (pontosabban oxigénre) van szükség. Ahhoz, hogy egy motorból nagyobb teljesítményt lehessen kicsikarni, több üzemanyag kell, több üzemanyag elégetéséhez viszont értelemszerűen több levegőt kell a hengerekbe „pumpálni". Itt jön képbe a turbófeltöltő a és a mechanikus feltöltő (más néven kompresszor). Előbbi lényegében egy közös munkatengelyre helyezett turbina és egy (radiális lapátozású) centrifugális kompresszor, ahol a két egység egy „dupla csigaházban" helyezkedik el. A szerkezet működése végtelenül egyszerű: a motorból érkező kipufogógáz a turbinán keresztülhaladva igen magas (100.000-250.000+ 1/perc) fordulatszámot eredményez a munkatengelyen, ami meghajtja a kompresszort. A kompresszor a forgás hatására a légszűrő által megtisztított levegőt beszívja, amit majd túlnyomással beleprésel a hengerekbe. A feltöltő nagyon magas fordulatszáma miatt viszont a benne áthaladó levegő hőmérséklete jelentős mértékben megemelkedik, ami rontja a motor hatásfokát, így a közbeékelt intercooler segítségével visszahűtik azt. A hengerekben az immáron nagyobb mennyiségű és nyomású levegő a többletbenzinnel együtt nagyobb teljesítmény eléréséhez segíti a motort. A két „csigaház" között helyezkedik el a középrész, ami a feltöltő legkényesebb része. Ez a rész felel a munkatengely megvezetéséért, tehát nem lehet játéka, nem lötyöghet és olajzásának is tökéletesnek kell lennie, mert a súrlódás könnyen tönkreteszi ezen érzékeny egységet. A töltőnyomást természetesen szabályozni kell valamivel, különben az egyre több kipufogógáz hatására a turbó egyre több levegőt présel a hengerekbe, ezért egy öngerjesztő folyamattá válna az egész, aminek a vége a motor halála lenne. A töltőnyomás szabályozását a megkerülőszelep (wastegate szelep) végzi , aminek az a lényege, hogy egy meghatározott nyomás elérésekor kinyit, a kipufogógázt pedig elvezeti a turbinakerék mellett, így az nem gyorsul tovább.


A kompresszor működési elve hasonló a turbóéhoz azzal a lényeges különbséggel, hogy itt a turbina szerepét a főtengely tölti be, ami a meghajtáshoz szükséges energiát biztosítja. A főtengely többnyire áttétellel hajtja a kompresszort, ami beszívja, majd sűrítve továbbítja a levegőt a hengerekbe. A megoldás előnye, hogy direkt kapcsolatban áll a motorral, ezért azonnaliak a gázreakciói - tehát nincs turbólyuk -, valamint kisebb fordulaton dolgozik, mint a turbó. Komoly hátránya viszont a fordulat emelkedésével aránytalanul megugró fogyasztás, hiszen a közvetlen kapcsolat miatt a motornak mechanikai veszteséget okoz. Ezt a megoldást manapság már ritkán használják, szinte csak a Mercedes kínál nagy sorozatban kompresszoros autókat.

2010. dec. 5. 22:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Akkor a Mercinél alapjáratnál is van plusz levegőbevitel?Vagy nem jól értettem?Amúgy köszi a választ.
2010. dec. 5. 22:20
 5/10 anonim ***** válasza:
Benzinesek a kompresszorok, olyan mint a nagynyomású diesel CDI motorok,
2010. dec. 5. 22:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
0%

hasonlo mint a turbo

nem lnyeg a mercedes amugyis szar

2010. dec. 6. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Utolsó: És ha megkérdezhetem miért?
2010. dec. 7. 18:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim válasza:
65%
A "Minden Mercedes szar" válaszolóhoz szólnék... A világ legjobb autója (ezt mindenki tudja csak nem vallja be). Moszkvától, Fokvároson át egészen Manhattan-ig elismerően csettintenek a Mercedes szó hallatán. A taxisok imádják a márkát. Vajon miért? (kényelmes, megbízható, nagy presztizs stb). Hidd el nekem, amikor vezetés közben a motorháztető elején látod a csillagot, na az elég nagy feeling... :) Ha pedig nincs pénzed rá azért nem kell lefikáznod! Ezeken gondolkozz el mielőtt ismét építő jellegű hozzászólást írsz. Még valami: Ez a cég most épít 2500 embernek megélhetést nyújtó gyárat Kecskeméten! Tisztelettel: Roland (egy E270CDI tulajdonos)
2010. dec. 23. 13:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Nem feltétlenül a világ legjobb autója, de maradjunk annyiban, hogy el kell dönteni: MB vagy BMW! Illetve manapság Lexus.
2010. dec. 23. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
Róóólsnd! Akarsz körszakált? :)
2018. márc. 9. 19:44
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!