Érdemes egy Ford Escort-ba (1.3) turbót tenni?
Ha a beszerelés nem gond, akkor bizonyára van egy jó autószerelőd, miért nem ót kérdezed?
Az én véleményem, hogy utólag egy ilyen öreg autóba nem érdemes belegányolni semmit!
Ha a beszerelés nem gond, akkor menj vissza abba a műhelybe, ahol bármilyen turbót beszerelnek neked és kérdezd meg őket, hogy érdemes-e. Ha azt mondják, hogy igen, akkor gyorsan hagyd ott őket.
1 millió forint alatt nem úszod meg az átalakítást, ráadásul ez csak a motor költsége lesz: új dugattyúk, hajtókarok, új vezérműtengely, új szelepek, új befecskendező, új szívó- és kipufogósor, turbófeltöltő, hengerfejátalakítás. Ehhez kell egy erősebb váltó, önzáró differenciálmű, erősített féltengelyek, stabilabb futómű és nagyobb fékek. Az autó értékének sokszorosát kell rákölteni, ráadásul sem a piaci, sem a használati értéken nem fog meglátszani a beavatkozás, mert nem tudod ennyivel drágábban eladni és lesz egy rövid élettartamú, néha gyermekbetegségekkel küszködő autód. Lehet bele minőségi alkatrészeket venni, de egy szívómotort sosem tudsz olyan megbízhatóra építeni, mint egy gyárilag turbósnak készült erőforrást.
alacsony turbónyomást kibírna, de akkor meg nem lenne olyan nagy hatása az egésznek...
tesómék egy 1.5-ös civic-be raktak turbót, 0.7bárral megy úgy hogy a motor nem lett módosítva, csak az injektorok. bár kettesben csúszik a kuplung, tehát innentől fogva ennek sincs sok értelme.
ilyen régi escort nemhiszem hogy nagyon örülne a nagyobb nyomásnak, első körben csúszna a kuplung, aztán kilyukadnának a dugattyúk meg minden baja lenne.
A legkisebb turbó/kompresszor is feltöltötté teszi a motort, ezzel pedig bizonyos pontjait alapjaiban kell megváltoztatni. Egy szívómotorhoz kitalált gyújtás, keverékképzés és vezérlés kis eséllyel fog feltöltött motoron is működni. Ráadásul egy kis turbó vagy kompresszor is olyan drága, hogy annyi pénzből sokkal erősebb szívómotort építhetsz bele, mint azzal a kis feltöltővel tudnál produkálni.
(nem mellékesen én nem támogatom az itthon divatos lóerőhajhászást és "turbót mindenre!"-mozgalmat, mert jól megépített futóművel, erősebb fékekkel, merevített, könnyített karosszériával a gyári teljesítmény mellett is lehet sokkal gyorsabb és élvezetesebb az autó)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!