Mit kell kicserélni vagy belerakni egy golf 3 1.6ba 75Le-be h nagyon teljesitménye legyen?
1. változat, értelmes, hozzáértő embereknek:
Kilakatoltatod az autót, felújítod a futóművet, lehetőleg jó minőségű alkatrészekkel. A gyári szilenteket keményebb anyagúra cseréled, a gátlókat jobb minőségűekre, esetleg állíthatóakra. Megerősíted a bölcsőt, a lengőkarokat, beállíttatod a futóművet, kicsit javítasz a féken (a fémfékcső és a más anyagú fékbetétek csodára képesek). Mikor ez megvan, elkezdesz a teljesítménynövelésen gondolkodni, hogy az autó ne essen le az útról. Keresel egy tapasztalt tuningműhelyt, ahol nekiesnek a motornak. Könnyített, centrírozott főtengely és lendkerék, könnyebb, grammolt dugattyúk, megnövelt csatornák a hengerfejben, négyleömlős kipufogó, új szívócsonk, hengerenkénti pillangószelep, átírt injektor- és gyújtásprogram. Ehhez társítanak egy olyan kuplungot, ami nem csúszik meg, a váltó és a diffi akár maradhat gyári is. A féltengelyeket viszont erősítettre cserélik, hogy az ültetés után más szögben dolgozó csuklók ne készüljenek ki olyan hamar a nagyobb nyomatéktól.
2. változat, átlagos otthoni tunernak:
Nyitott légszűrő, jó hangos kipufogó (nem baj, ha a teljesítmény nem nő, csak a hangja legyen nagy), chiptuning, sportgyertyák, sport gyertyakábelek, átgondolatlan tákolással. Utána le kell ültetni koppig az autót némi rugóvagdosás segítségével és fel kell rá tenni egy jó nagy, legalább 17"-os felnit, de a 18-as jobb. Erre rá kell húzni valami olcsó peres gumit és lehet menni a diszkó elé csajozni. Ja, igen, a hifit kifelejtettem...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!