A kipufogórendszerem az autónál valahol ki van lyukadva.
Ez befolyásolhatja a motor működését?
Figyelt kérdés
Erre egy szerelő hívta fel a figyelmemet de nem nézte meg, hogy hol lehet a hiba. Lehet, hogy emiatt rosszul működik a lambda szonda? 15 éves benzines Astra F-em van. Köszönöm
2010. nov. 28. 20:33
1/8 anonim válasza:
nem lessz baja a motornak így csak valamelyest kisebb a folytása a rendszernek. ha ártana a motornak akkor már nem lenne olyan sok sportkipufogóval járó hülyegyerek az utakon.
2010. nov. 28. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 A kérdező kommentje:
A lambda szonda működését nem befolyásolja?
2010. nov. 28. 20:41
3/8 anonim válasza:
Befolyásolhatja a működést. Ha a lambdaszonda előtt lyukad ki, akkor szegény lambdaszonda nem a megfelelő jelet továbbítja, aztán érdekesen alakul a keverékképzés. Ha utána lyukadt ki, akkor csak a szokásos problémák lépnek fel: csökken a kipufogóoldali fojtás, az égés a leömlő felé tolódik, a kipufogószelepek és a leömlő hőterhelése megnő (egyes esetekben a lambdaszonda is kaphat belőle), illetve a kipufogógáz visszajuthat az utastérbe.
2010. nov. 28. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
hát utolsó igazad van de f astrában a leömlőben van csak lambdaszonda nem valószínű hogy ott jukadt ki. a csökent folytás miatt nem javul éppen a gáz áramlás. miért kap a leömlő nagyobb hőterhelést?
2010. nov. 28. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Azt vettem még észre egy ideje, hogy a távozó gázoknak mintha sötétebb színe lenne. Teszteltem az autót a szerelővel és érdekes módon akkor jött ki jó szonda érték amikor egy darab ronggyal kissé visszafogta a gázok kiáramlását. Lehet, hogy a szonda rossz jelet ad emiatt és rossz a keverékarány?
2010. nov. 28. 20:58
6/8 anonim válasza:
Lehetséges, hogy a szonda a megváltozott áramlási és hőviszonyok miatt más jelet ad.
De a másik kérdésre válaszul: a hőterhelés növekedésének egyszerű oka van. A kipufogóütem kezdetekor a hengerben a nyomás nagyobb, mint a kipufogóban, ennek hatására a nyitott kipufogószelepen keresztül a gáz elindul kifelé. Van neki egy megtervezett áramlási sebessége, azzal száguld. De ha lecsökken a kipufogó fojtása, akkor ugyanolyan nyomáskülönbség mellett gyorsabban fognak áramlani a gázok. Megtehetik, hiszen kevesebb energia megy el a kipréselésükre. A gyorsabb áramlás igénybeveszi a kipufogószelepet, mert nyitáskor és záráskor az eredetinél nagyobb tempóval döngetnek kifelé a nem éppen hideg kipufogógázok. Ráadásul ha a kipufogógáz gyorsabban megy kifelé, mint ahogy kellene neki, akkor nem lesz ideje lehűlni. Ugyanis a motor úgy van kitalálva, hogy munkavégzés után a gáz először a robbanótér falán keresztül a hengerfejnek adja le a hőt, majd ahogy végighalad a kipufogórendszeren, fokozatosan hűl le. Ha gyorsabban áramlik, akkor a robbanótérben kevesebb hőt ad le és a kipufogóban is kevésbé tud lehűlni, mert rövidebb ideig tartózkodik egy adott csőszakaszban. Ezért fűti jobban a kipufogót.
2010. nov. 28. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 Beatrix17 válasza:
Megnő a fogyasztás,és kisebb lesz a fojtása-károsithatja a szelepeket!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!