Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kipufogórendszerem az...

A kipufogórendszerem az autónál valahol ki van lyukadva. Ez befolyásolhatja a motor működését?

Figyelt kérdés
Erre egy szerelő hívta fel a figyelmemet de nem nézte meg, hogy hol lehet a hiba. Lehet, hogy emiatt rosszul működik a lambda szonda? 15 éves benzines Astra F-em van. Köszönöm
2010. nov. 28. 20:33
 1/8 anonim ***** válasza:
100%
nem lessz baja a motornak így csak valamelyest kisebb a folytása a rendszernek. ha ártana a motornak akkor már nem lenne olyan sok sportkipufogóval járó hülyegyerek az utakon.
2010. nov. 28. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
A lambda szonda működését nem befolyásolja?
2010. nov. 28. 20:41
 3/8 anonim ***** válasza:
100%
Befolyásolhatja a működést. Ha a lambdaszonda előtt lyukad ki, akkor szegény lambdaszonda nem a megfelelő jelet továbbítja, aztán érdekesen alakul a keverékképzés. Ha utána lyukadt ki, akkor csak a szokásos problémák lépnek fel: csökken a kipufogóoldali fojtás, az égés a leömlő felé tolódik, a kipufogószelepek és a leömlő hőterhelése megnő (egyes esetekben a lambdaszonda is kaphat belőle), illetve a kipufogógáz visszajuthat az utastérbe.
2010. nov. 28. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
hát utolsó igazad van de f astrában a leömlőben van csak lambdaszonda nem valószínű hogy ott jukadt ki. a csökent folytás miatt nem javul éppen a gáz áramlás. miért kap a leömlő nagyobb hőterhelést?
2010. nov. 28. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat. Azt vettem még észre egy ideje, hogy a távozó gázoknak mintha sötétebb színe lenne. Teszteltem az autót a szerelővel és érdekes módon akkor jött ki jó szonda érték amikor egy darab ronggyal kissé visszafogta a gázok kiáramlását. Lehet, hogy a szonda rossz jelet ad emiatt és rossz a keverékarány?
2010. nov. 28. 20:58
 6/8 anonim ***** válasza:

Lehetséges, hogy a szonda a megváltozott áramlási és hőviszonyok miatt más jelet ad.

De a másik kérdésre válaszul: a hőterhelés növekedésének egyszerű oka van. A kipufogóütem kezdetekor a hengerben a nyomás nagyobb, mint a kipufogóban, ennek hatására a nyitott kipufogószelepen keresztül a gáz elindul kifelé. Van neki egy megtervezett áramlási sebessége, azzal száguld. De ha lecsökken a kipufogó fojtása, akkor ugyanolyan nyomáskülönbség mellett gyorsabban fognak áramlani a gázok. Megtehetik, hiszen kevesebb energia megy el a kipréselésükre. A gyorsabb áramlás igénybeveszi a kipufogószelepet, mert nyitáskor és záráskor az eredetinél nagyobb tempóval döngetnek kifelé a nem éppen hideg kipufogógázok. Ráadásul ha a kipufogógáz gyorsabban megy kifelé, mint ahogy kellene neki, akkor nem lesz ideje lehűlni. Ugyanis a motor úgy van kitalálva, hogy munkavégzés után a gáz először a robbanótér falán keresztül a hengerfejnek adja le a hőt, majd ahogy végighalad a kipufogórendszeren, fokozatosan hűl le. Ha gyorsabban áramlik, akkor a robbanótérben kevesebb hőt ad le és a kipufogóban is kevésbé tud lehűlni, mert rövidebb ideig tartózkodik egy adott csőszakaszban. Ezért fűti jobban a kipufogót.

2010. nov. 28. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 Beatrix17 ***** válasza:
Megnő a fogyasztás,és kisebb lesz a fojtása-károsithatja a szelepeket!
2010. dec. 3. 13:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat.
2010. dec. 3. 16:34

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!