A zsigulikon honnan lehet tudni milyen diffivel vannak szerelve?





A tányérkeréken van rajta az áttétel, általában egy típusszámmal és a fogak számával adják meg. Viszont ehhez alaposan szét kell borítani a hátsó hidat. Mivel a hídház csereszabatos, ezért abban nincs semmiféle jelzés a differenciálműre vonatkozóan. Egyszerűbb aláfeküdni és számolgatni. Annak idején a zsiguli.hu-n egy egyszerű módszert írtak le erre. Megjelölöd krétával a kardán egyik pontját, majd elkezded körbeforgatni a tengelyt megemelt hátsó híd mellett, üresben, kiengedett kézifékkel. Közben meg számolod, hogy hányat fordul a hátsó kerék. Addig kell játszani, míg egyszer körbefordulnak a hátsó kerekek. Ez alatt a kardán kb. 4-et fordul. Hogy pontosan mennyit, azt kell megsaccolnod a krétajel állásából. A pontosságon sokat javít, ha folyamatosan forgatod a tengelyt, nem hagyod, hogy a foghézag elvigye a jelölést.
Vagy lehet még próbálkozni azzal, hogy az autó adott sebességhez tartozó fordulatszámából számolod vissza a végáttételt. Ehhez viszont nem árt egy, a gyárinál pontosabb sebességmérő (mert ugye ott is többféle kihajtás volt és a kerékméret is befolyásolja), illetve jó tudni a pontos kerékméretet. Én ehhez úgy kezdenék hozzá, hogy kiszámolnám a 100 km/h-hoz tartozó elméleti fordulatszámokat az adott kerékmérettel valamennyi végáttételre és megnézném, melyikhez esik legközelebb a valódi. A kerék geometriai adataiból számított elméleti fordulatszámot ugyanis nem nehéz megkapni, csak ugye a valóságban ennél kicsit magasabb lesz a fordulat, mert a kerék terhelés alatt belapul, csökken a sugara. Ezt azonban sem számolni, sem mérni nem egyszerű feladat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!