Diesel Opel Meriva vagy Opel Vectra? Autómata vagy manuális sebességváltós?
Kedves kérdező.
Tételesen fogom aláásni az első hozzászóló érveit.
Beszélgessünk az Opelekről. A kifutó Vectra, és az Előző Meriva köszönő viszonyban sincs egymással. A Vectra kicsivel nagyobb mint 4.5 méter a Meriva éppen 2 centivel van 4 méter felett. Csomagtérben a szedán Vectra 150 literrel több csomagot nyel el, mint a Meriva. Szóval a "meriva tágasabb, könnyebben pakolható, nagyobb, családiasabb" jelző abszolút nem igaz. (Az a Zafirára igaz).
Dízelek.
A régi DTi (2.0, 2.2) dízelek elég megbízhatóak, ami a gyenge pontjuk a diódasor és az EGR szelep (utóbbiból 3 is van és a középső mágneses cseréje 200ezer magyar forint ha elmocskolódik). Emellett el szokott szállni egy két biztosíték ami néha zavaró, egyébként a világból is kimennek szépen, kényelmesen. A CDTi jelzéssel ellátott 1.9es erőforrás már a Fiattól érkezett és a világ legjobb dízelei között tartják számon. A 3.0literes CDTi jelzésű motor teljesen felesleges a nehezen megkeresett forintjaidat fogja elvinni holott teljesítménybe nem tud sokkal többet nyújtani mint az 1.9es!
Benzines téren 1.6 1.8 2.2 2.8V6 és 3.2V6 a 2.2es Direct már nagyon "dinamikusan" mozgatja a 2.8V6os pedig készült turbóval is. Az 1.6os elég kelletlenül viszi a kasztnit, nem elég. Az 1.8as már könnyebben birkózik meg vele.
Na akkor Meriva.
Mint mondottam vala, az 1 genes Merivák valamivel 4 méter fölötti hosszal és 350 literes csomagtartóval jelentkeztek azoknak akik valami nagyobb ASTRÁT akartak, de Zafirára már nem volt pénzük, vagy szükségük. A buborék forma alatt kedves megoldásokat találunk, viszont sosem felejtjük el hogy kisautóban üldögélünk.
A motorok az 1.3as (Fiat multijet)től indulnak dízelfronton, aztán van az 1.7es 100 vagy 125 lóval (itt érdemesebb a 100lovast választani).
Benzines verziók 1.4 1.6-os létezik 1.8as is de az nagyon ritka madár, az 1.6os készült turbós változatban is (Meriva OPC).
Nem tudom, remélem feltűnt, hogy ahol az egyiknek Végződik a motorválaszték ott kezdődik a másiké.
Sebességváltó.
Mindenképpen manuális a merivában az "easytronic" nevű agyrém az egy borzalom. A Vectrában az automata pedig elég lomhán kapcsol.
Pénztárcámtól függően én most egy megkiméltebb kifutó vectrára csapnék le, ügyelve hogy az 1910 köbcentis dízel legyen benne, manuális váltóval viszonylag "kevés" kilométerrel, vagy Opel Signumra ami a Vectrának az 5ajtós változata, sokkal ritkább mint egy Vectra:))
A Meriva helyett pedig inkább a Zafirát nézegetném.
Vagy ha Merivával kacsintgatsz inkább akkor még egyszer áttúrnám az Astrákat ((G és H) hátha találsz valamit.
A Volkswagen csoport és az Opel között egy pillanatig se habozz. Az ottani 1.9es és 2.0 dízelek (PDTDi) amik akkor voltak evolúciós zsákutcák!
Látom már pár napos a kérdés, de azért írok én is:) váltóról: én csak manuális váltós kocsit veszek.(de mindenkinek szive-joga melyik a jobb, melyiket szereti jobban)
11-24 15:15nek: elhiszem neked h az 1.6os kelletlenül viszi a kasztnit, de ez nekem eddig még nem tünt fel! (márc óta van egy '93as Vectram,hozzá tenném nagyon minimális jelentéktelen hiábák vannak csak)
11-24 17:30nak: mint írtam Vectrám van, 4ajtós, a ,Merivába, v a Vw-be v a többibe nem tudom(suzuki sx4-et és a kia riot ismizem még), milyen pakolni, de szerintem ebbe a Vectrába sem nehéz pakolni! (voltam 1-2x azért bevásárolni + rokonoknak segíttem költözni, nagyon sok minden belefér, és én legalábbis tudok bene könnyen pakolni,)
nah de ez az én véleményem volt.:) üdv.
20L
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!