Honnan tudhatom hogy melyik gumi megy melyik kerékre?
Most akarom feltenni a téli kerekeket. Nyáron vettem a kocsit, lemezfelnin voltak hozzá téli gumik, csak az a gondom hogy nincs rajta hogy melyik oldalon volt fent, de főképp hogy első vagy hátsó.
A gumisok (ha nála cseréltetik az emberek) sárgával rá szokták írni hogy "BE, JH" de ezen semmi nincs.
én azér nem zárnám le :)
Alaptétel, hogy az autón a magasabb profilmélységű, tehát kevésbé kopott gumit kell hátra tenni azért, mert az autó egyenesfutásáért egy vészfékezés alkalmával az elkönnyülő autónál a két hátsó kerék felel.
Ha a hátsók kopottabbak, és a súly előre kerül, az egyébként is jól tapadó első kerekekre, az autó vége kitörhet, amit túlkormányozottság formájában jelentkezhet, aminek kivédése egy kevésbé gyakorlott vezető számára nem egyszerű feladat.
Forrás: [link]
Videóval. azér ezt már nehéz lesz megcáfolni :P
@10:37
Mit kell hülyeségeken vitatkozni? Nem kell játszani a fizikust.
Mindig is az volt a szabály (és azt is tanítják mindenhol) hogy a meghajtott keréken legyen legalább téli gumi.
A profilmélységről meg annyit, hogy ha hátra rakod a vadiúj gumit, előre meg "tükörradiált", akkor igaz, hogy nem tör ki a fara a kocsinak, de ugyanúgy b@szhatod, mert irányíthatatlan lesz. Vagyis: mindig legalább a meghajtott keréken legyen téli gumi (ahogy az előtted válaszoló is írta), de a legjobb gumikat az irányított kerekekre KELL tenni. Ha elsőkerékhajtású a kocsi, akkor értelemszerű, hogy Elöl kell lennie a legjobb állapotú téli guminak. Aki nem így tesz, az nagyobb eséllyel fogja egy fára csavarodva végezni.
10:37 vagyok.
nekem aztán mindegy rakjátok ahova akarjátok csak azért mert 30 éve amikor megtanultátok így tanították. kár vitatkozni a videóval és a szakértők szavaival, de ahogy nézem fölösleges itt tépnem magam.
rakd előre az újat az a legjobb!!!!!!!!!! pista bácsi 25 éves barkaszán is úgy van!
Heh, fizika, meg videó.
Vazz, ha annyira az lenne a legjobb, hogy elöl és hátul más tapadású, akkor már régen külön gyártánának első gumit és hátsó gumit, amit a kresz szerint nem is lehetne felcserélni.
Bolond, aki nem a hajtott kerekekre teszi a jobbat, mert akkor nem egyszerre fognak lekopni és nem tud komplett gumigarnitúrát cserélni.
Egyébként meg ésszel kell vezetni és nem kell majd vészfékezni. Persze, más hülyesége miatt is lehetséges, de oda kell figyelni egymásra.
Nekem eddig csak úton átszaladó nyúl, őz miatt kellett vészfékeznem, mert ők nem ismereték a KRESZ-t.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!