Az autókban miért nem tudják tartósra csinálni az elektronikai alkatrészeket?
Azért egy 31 éves autó szemére hányni valamit, igen nagy sértés.
Az újabb autókban, havi rendszerességgel vannak elektronikai gondok, amik nem olyan könnyen orvosolhatók, mint egy 15+ éves autóban. Az ok egyszerü, eladnak egy citroent 3 millióért és a következö 5 évben rákölt a tulaj még 3 milliót. Színtiszta üzlet.
Kezdjük az elején!
Először is: az autók fejlesztési üteme mesterségesen túl van pörgetve. 3 év telik el az első modellfrissítésig, 6 év után pedig új modellt kell kihozni. Ez együtt jár az elektronikus alkatrészek áttervezésével is, mert csak így lehet biztosítani, hogy az új modell alkatrészei kelendőek legyenek. Aztán egyre több elektronikus kütyüt kell beépíteni: kormányról kezelhető, iPod-felismerő, Bluetooth-kihangosítóval együttműködő hifit, éjjellátó berendezést, sávtartót, követőradart és a többit. Muszáj, mert a konkurrens autókban is megvan és ha egyből kimarad, azt nem fogják megvenni. Ehhez több idő kellene, mint ami rendelkezésre áll, de ez nem érdekel senkit. A gyárak marketingesei diktálják a fejlődési trendet, mert nekik így éri meg. Három év után kijön a ráncfelvarrott modell, nő az autó népszerűsége. Hat év után kijön az új generáció, akkor meg le kell cserélni a régi változatot az újra. A gyárnak nem éri meg, hogy húsz évig egy autóval járkálj, mert abból nincs pénze.
Másodszor: az autók - elektronikus berendezések szempontjából - mostoha helynek minősülnek. Szélsőségesen változnak a hőmérsékleti feltételek, állandó a rázkódás, gyakori a találkozás vízzel, benzinnel, olajjal, hűtőfolyadékkal, fékfolyadékkal... Olyanra kell tervezni az érzékelőket, amik ezeket bírják. Tehát a szokásosnál több idő kellene a fejlesztéshez, ami nincs meg. Illetve drágább alapanyagok és technológiák is kellenének, de az meg az önköltségi árat növelné. Ekkor vagy az egyes autókon keletkező profit lenne alacsonyabb (ez a cégvezetésnek nem jó), vagy az autó ára lenne magasabb (ez meg a vásárlóknak).
Ismerős autószerelőnél most járt egy V-ös Golfos tulaj (szétesett) gyújtáskapcsoló hibával. Az autóban eddig 20000km volt. Tehát nem volt agyon használva.
Csak rendelni lehetett a gyárból presze és csak 50000ft. volt az ára. Köszi... Hát kell a kutyának V-ös Golf! Tényleg kérjél bocsánatot a veterán I-es Golftól,mert abba még belerakták anno az anyagot !!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!