Mi a különbség a D. és B. autók között?
Nincs olyan, hogy dízeles. Dízel van.
És rengeteg a különbség. A dízelben dízelmotor van, a benzinesben meg benzines. És teljesen más a kettő karaktere.
A dízel büdös, nem túl pörgős, nyomatékos, keveset fogyaszt, kellemetlen orgánumú, nyugtalan járású.
A benzines illatosabb, pörgősebb, turbóval hasonlóan nyomatékos, nagyobb teljesítményű, többet fogyaszt, jobb a hangja, finomabb járású.
Ez a gyakorlat, az elmélet meg a könyvekben van.
előzővel nem értek egyet:
Dizel erősebb(érezhetően), kevesebbet pörög, halkabb, egyenletesebben megy!
Benzin gyenge-erőtlen, fürge, gyors, hangosabb, többet pörög(autópályán főleg....) és gyakorlatilag 300k kilóméter után meghalt. Dizel ehhezképest a 1m kilót is kibirja...
"dízel büdös, nyugtalan járású"
ezzel, szerintem bármi jön ki a kipufogón, nem szagolni kell, és szerintem nyugottabb a dizel, mint a benzines :)
"Gyenge-Erőtlen"
Ezt az állítást visszavonnám a helyedben. :D
Azért egy Ferrari Enzora nem mondanám, hogy gyenge-erőtlen.
Szóval...
A két kakasnak!
Turbóst a Turbóssal, Kompresszorost a Kompresszorossal, Szívót a szívóval!
Kedves kérdező.
A dízel üzemű motorok, nem igényelnek "gyújtást" azaz a keveréket ami az égéstérbe kerül a megnövekedett nyomás gyújtja be. Ugyanez a benzin tisztasága miatt nem jöhet létre (jó esetben) és ott egy szirkával (gyertyával) hozzák létre a robbanást ami mozgatja a dugattyút.
De vegyünk egy átlagos napot egy dízelautóval, ami szabványszerűsített.
Az autó legyen modern dízel, közös nyomócsöves turbós, koromszűrővel.
Beülsz az autóba, elindítod, majd vársz 3 percet, hogy a motor és a turbó megkapja a megfelelő kenést. Elindulsz óvatosan váltogatod a fokozatokat, amikor látod, hogy felgyúllad a DPF lámpa. Ajaj ez nem sok jót jelent. Ma is autópályázással kezdődik a nap. Így hát kimész a pályára és elküldöd 100kmen keresztül 160nal amíg el nem tűnik a kontroll lámpa. Ezután elmész a 10kmre lévő munkahelyedre és boldog vagy mert egy erős, és keveset fogyasztó autód van ami elég rendesen tud lépegetni.
Élet egy szívó benzines autóval.
Beülsz, elindítod, majd elmész a 10kmre lévő munkahelyedre.
Élet egy turbós benzines autóval.
Beülsz indítasz, majd jön a 3 perces várakozás, hogy a turbó megkapja a neki járó olajmennyiséget. Miközben már állsz ki a garázsból magával ragad a kellemes orgánum ami a kipuffogó felől érkezik. Széles mosollyal tiprod a szőnyegbe a gázpedált az első piros lámpánál, majd elmész tankolni. Ezen a héten immáron a 100. liter üzemanyagot égeted el, de hogyan? Így boldogan mész tovább a munkahelyedre, tudván, hogy NINCS ellenfeled az utakon.
Az autók mind két literes lökettérfogattal rendelkeztek.
Az első a leggyakoribb VW konszern CR TDI 170 DPF
a benzines a mazda 2.0CE, turbós benzines fronton pedig az 1750(!) TBi Alfa erőforrás vagy a WRX Impreza áll.
Lóerőben, nyomatékban, menetdinamikában és az ehhez köthető meghibásodások számában ma a Turbós Benzines erőforrások a legjobbak.
Fogyasztásban, utazósebességben a turbódízel autók a nyerők.
Mindennapi használatra egy átlagos városlakónak aki néha vidékre látogat. kis vagy közepes mérető (1600ccmig) szívó benzines az ideális autó.
Egyéb kérdés?:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!