Nyitható-zárható szellőző rostély miért tűnt el az autókról?
Figyelt kérdés
Asszem Volgákon, meg valamelyik Mercin volt ilyen. Télen nem engedett be annyi levegőt a motortérbe így hamarabb bemelegedett. Újabban egyik BMWre tettek ilyet de már nem találom a cikket.
Miért ment ki a divatból?
2010. nov. 10. 18:58
1/2 anonim válasza:
Hűtőzsalu volt a neve és valóban volt a Volgákon. Sőt, a Moszkvicsokon és a Skoda Felicián és Octavián is (nem, nem a VW-félén, hanem a régin). Meg még rengeteg régi autón. Azon folyamat során tűnt el, amikor a mérnökök helyett a marketingosztály vette át az autó tervezésének feladatát. Egyrészt drága volt: nélküle is működött a jármű, tehát felesleges pazarlásnak minősült. Másrészt egyszerűbben kezelhetővé tette az autót: eggyel kevesebb kallantyú volt az utastérben, a sofőrnek nem kellett még a hűtőzsalura is figyelnie. Így aztán - kétségtelenül praktikus mivolta ellenére is - elmaradt az autókból. Manapság a BMW az EfficientDynamics program részeként találta fel a spanyolviaszt, automatikus működésű, elektronikusak vezérelt zsalukkal.
2/2 A kérdező kommentje:
Huhh kösz a kimerítő választ!! Az enyémben nincs gyárilag, ha 0 fok alatt teszek a hűtő elé egy kartont a ventinél kivágva akkor is elég lesz neki a hűtés nem? CR dízel mociról lenne szó!
2010. nov. 10. 21:26
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!