Peugeot Boxer 2002 2.8HDI váltó csere után nem hajt az autó!?
Sziasztok!
A rövid sztori:
Peugeot Boxer 2002 évj. 2.8 HDI , egyik napról a másikra hangos recsegés társaságában megszorult a váltó, megadta magát.
Cikkszám szerint (20UM05) , már a második bontott váltót teszük fel és a hiba jelenség mindkét bontott váltó csere után is az, hogy összerakás után 1-esben megindul az autó 1-2métert megy , aztán megszűnik a hajtás , felengedett kuplung mellett is jár a motor és szabadon lehet váltani, az autó nem reagál, nincs semmi csörgő/zörgő hang.
Kuplung kb féléve volt cserélve , a váltó kinyomó villája mellett benézve , a kuplung szépen kiemel , villa a kinyomócsapágyba akadva a helyén , látni hogy szépen kihúzza a kuplung szerkezetet , érzésre is jól működik, olaj csere volt a váltóban majd a kuplungban is , amit ki is légtelenítettünk , a váltót szépen végig lehet váltogatni, látszólag minden a helyén mégsem hajtja a kerekeket, nem értjük mi lehet a gond!?
A kérdés , hogy merre keressük még a hibát , lehet az gond hogy valamelyik féltengely nincs a helyén és lediferál?
A legérdekesebb , hogy abszolút semmi nem ad furcsa hangot vagy bármi hibára utaló jelet.
Válaszokat előre is köszönöm!





Akkor a differenciálmű a hibás.
Ha más jó .





Ilyet tud egy peugeot váltó difije:
Ledarált csillagkerekek a difi kihajtásánál.
200 ezret futott pezsó.
Ha benyúlsz kiszedett féltengelynél a kihajtásba, nézd meg, mennyire kotyog a kihajtás bordáskereke.
1/3 Mi is a difire gondoltunk az első bontott váltónál , csak furcsának tűnik , hogy másodiknak is ugyanaz lenne a baja.
2/3 A féltengely biztosan jók szerintem, de megnézem majd mégegyszer.
3/3 Úgy látom a lényeg , hogy a féltengelynél kell keressük a hibát elsősorban és akkor megnézem a kihajtás bordás kerekét , ezt még valóban nem néztük , csak furcsa hogy mindkét bontott váltónál a difi lenne a ludas , pláne hogy az utóbbi váltó elvileg egy működő autóból lett kieszedve amiről számlát is adtak, de persze semmi nem lehetetlen , délután ránézek aztán hátha okosabb leszek.
Köszönöm szépen a válaszokat!👌





Hát azért végig kell menni .
Motor főtengely, kuplung, váltó nyelestengely, váltó, és a kihajtás, majd a difi és a féltengely.
Valahol csak meg lesz az.
Végül sikerült megoldanunk , így leírom hátha másnak is segít majd.
Látszatra hiába jónak tűnt minden ,illetve nem rég volt új kuplung cserélve (ezért nem szedtük le a helyéről), de sajnos még is a kuplung volt a ludas , jobban mondva a kuplungtárcsa közepe oly módon tört ki mikor a váltónk megszorult , hogy a közepe a helyén maradt így összetudtuk rakni az új váltóval , viszont a kuplung tárcsánknak csak bordás fogas közepe forgott szabadon , így nem volt hajtás.
Tanulság: Ha már leszedi az ember a váltót , ne legyen lusta levenni a kuplungot is aztán szemrevételezni, hiába tűnik jónak!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!