Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Peugeot Boxer 2002 2.8HDI...

Tomi Szabi kérdése:

Peugeot Boxer 2002 2.8HDI váltó csere után nem hajt az autó!?

Figyelt kérdés

Sziasztok!


A rövid sztori:


Peugeot Boxer 2002 évj. 2.8 HDI , egyik napról a másikra hangos recsegés társaságában megszorult a váltó, megadta magát.


Cikkszám szerint (20UM05) , már a második bontott váltót teszük fel és a hiba jelenség mindkét bontott váltó csere után is az, hogy összerakás után 1-esben megindul az autó 1-2métert megy , aztán megszűnik a hajtás , felengedett kuplung mellett is jár a motor és szabadon lehet váltani, az autó nem reagál, nincs semmi csörgő/zörgő hang.

Kuplung kb féléve volt cserélve , a váltó kinyomó villája mellett benézve , a kuplung szépen kiemel , villa a kinyomócsapágyba akadva a helyén , látni hogy szépen kihúzza a kuplung szerkezetet , érzésre is jól működik, olaj csere volt a váltóban majd a kuplungban is , amit ki is légtelenítettünk , a váltót szépen végig lehet váltogatni, látszólag minden a helyén mégsem hajtja a kerekeket, nem értjük mi lehet a gond!?


A kérdés , hogy merre keressük még a hibát , lehet az gond hogy valamelyik féltengely nincs a helyén és lediferál?


A legérdekesebb , hogy abszolút semmi nem ad furcsa hangot vagy bármi hibára utaló jelet.


Válaszokat előre is köszönöm!



ápr. 3. 08:06
 1/6 anonim ***** válasza:

Akkor a differenciálmű a hibás.

Ha más jó .

ápr. 3. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
* Na meg a féltengely is biztos jó?
ápr. 3. 08:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Ilyet tud egy peugeot váltó difije:


[link]


Ledarált csillagkerekek a difi kihajtásánál.


200 ezret futott pezsó.


Ha benyúlsz kiszedett féltengelynél a kihajtásba, nézd meg, mennyire kotyog a kihajtás bordáskereke.

ápr. 3. 08:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

1/3 Mi is a difire gondoltunk az első bontott váltónál , csak furcsának tűnik , hogy másodiknak is ugyanaz lenne a baja.


2/3 A féltengely biztosan jók szerintem, de megnézem majd mégegyszer.


3/3 Úgy látom a lényeg , hogy a féltengelynél kell keressük a hibát elsősorban és akkor megnézem a kihajtás bordás kerekét , ezt még valóban nem néztük , csak furcsa hogy mindkét bontott váltónál a difi lenne a ludas , pláne hogy az utóbbi váltó elvileg egy működő autóból lett kieszedve amiről számlát is adtak, de persze semmi nem lehetetlen , délután ránézek aztán hátha okosabb leszek.


Köszönöm szépen a válaszokat!👌

ápr. 3. 09:11
 5/6 anonim ***** válasza:

Hát azért végig kell menni .

Motor főtengely, kuplung, váltó nyelestengely, váltó, és a kihajtás, majd a difi és a féltengely.

Valahol csak meg lesz az.

ápr. 3. 10:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:

Végül sikerült megoldanunk , így leírom hátha másnak is segít majd.


Látszatra hiába jónak tűnt minden ,illetve nem rég volt új kuplung cserélve (ezért nem szedtük le a helyéről), de sajnos még is a kuplung volt a ludas , jobban mondva a kuplungtárcsa közepe oly módon tört ki mikor a váltónk megszorult , hogy a közepe a helyén maradt így összetudtuk rakni az új váltóval , viszont a kuplung tárcsánknak csak bordás fogas közepe forgott szabadon , így nem volt hajtás.


Tanulság: Ha már leszedi az ember a váltót , ne legyen lusta levenni a kuplungot is aztán szemrevételezni, hiába tűnik jónak!

ápr. 7. 07:57

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!