Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Újonnan vásárolt 4 ütemű kis...

Újonnan vásárolt 4 ütemű kis 125-ös motoromat miként járassam be?

Figyelt kérdés

Hali!


Múlt héten vásároltam egy új 125-ös 4 ütemű gépet. Átvétel előtti napokban az üzlettől kaptam mailt amiben benne volt a használati útmutató, de időhiány miatt nem néztem át, és a bejáratásról egy szót sem ejt, így átvételkor sem kérdeztem rá az eladótól hogy milyen fordulatszámokat használjak míg bejáratós.


9500-ig van skálázva utána 10 000-től már vörösek a számok, tehát tiltás.

4000-5000 között váltom el a fokozatokat, néha belepörgetem 5500-ba is magasabb sebességi fokozatba.

az 50-et 4. fokozatban szoktam abszolválni és ekkor forog 4500-at a motor. 3.-ban az 50 az olyan 5500-as fordulatot jelent ami érzésre sok 5.-ben pedig 3500 ami meg szerintem alacsony már, így a 4. fokozatra szavaztam, mert akkor nem rángat meg fuldoklik.

Ezeket az új 125-ös vasakat , hogy kellene bejáratni, hogy hosszú távon társam legyen? Az nem tudom, hogy számít-e a válaszadásba hogy injektoros.

Egy Keeway Superlight 125-ös és Euro5-ös masináról lenne szó.

Mielőtt jönne a sok barom, hogy kínai szar széthullik meg társai....kíméljük meg egymást a sárdobálással, viszont az értelmes hozzászólásokat szeretettel várom. Köszi a válaszokat!



márc. 27. 23:04
 1/5 anonim ***** válasza:
0%

A 4 ütemű motor bejáratása kulcsfontosságú a motor élettartamának és teljesítményének maximalizálása érdekében. A helyes bejáratás során a motor alkatrészei (dugattyú, gyűrűk, szelepek stb.) megfelelően összekopnak, csökken a súrlódás, és optimális lesz a működés. Íme a fő lépések a bejáratáshoz:


1. Előkészítés:

• Ellenőrizd az olajszintet: Mindig a gyártó által ajánlott minőségű és viszkozitású olajat használd. Frissen beindított motorhoz gyakran speciális bejárató olajat is ajánlanak.

• Üzemanyag minősége: Használj jó minőségű üzemanyagot (pl. 95-ös oktánszámú benzint, ha a gyártó ezt javasolja).

• Hűtőrendszer: Ellenőrizd a hűtőfolyadékot (vízhűtéses motoroknál) vagy a légáramlást (lég- vagy olajhűtéses motoroknál).

• Levegőszűrő: Tiszta levegőszűrőt használj, hogy a motor ne szívjon be szennyeződést.



2. Bejáratási folyamat:


Első 1-5 üzemóra:

• Óvatos indítás: Hagyd, hogy a motor alapjáraton bemelegedjen (kb. 2-3 percig). Ne terheld azonnal.

• Alacsony fordulatszám: Tartsd a fordulatszámot alacsonyan vagy közepesen (a maximális fordulatszám 50-60%-án).

• Változó terhelés: Ne hagyd állandó fordulaton, de kerüld a hirtelen gyorsításokat és a nagy terhelést.


5-20 üzemóra:

• Fokozatos terhelésnövelés: Fokozatosan növeld a terhelést, de még mindig kerüld a maximális fordulatszámot.

• Rövid gyorsítások: Időnként (5-10 másodpercre) engedd magasabb fordulatra pörögni, de még ne menj a piros tartományba.

• Olajcsere: Az első 5-10 üzemóra után cseréld ki az olajat és az olajszűrőt, hogy eltávolítsd a kopásból származó fémrészecskéket.


20-50 üzemóra:

• Közel teljes terhelés: Már közel a teljesítményhatárig használhatod, de még mindig érdemes kerülni a folyamatos maximális fordulatszámot.

• Újabb olajcsere: Az 50. üzemóra körül ismét cserélj olajat a motor teljes bejáratásához.



3. Bejáratás utáni karbantartás:

• Rendszeres olajcsere: A gyártó által ajánlott időközönként vagy üzemóránként végezd el.

• Szelephézag-ellenőrzés: Különösen kis köbcentis motoroknál fontos lehet a bejáratás után.

• Ellenőrzések: Rendszeresen nézd át az üzemanyagszűrőt, gyertyákat és a légszűrőt.


Fontos: Mindig kövesd a gyártó által adott bejáratási útmutatót, mert típusonként változhatnak a javaslatok.

márc. 27. 23:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:

" benne volt a használati útmutató, de időhiány miatt nem néztem át "

Amíg a kérdést kiírtad meg vártad a választ, pont eltudtad volna olvasni.

márc. 28. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Mivel későn írtam ki a kérdésem és több részletbe, így elfelejtettem oda írni, hogy nem volt időm elovasni a kézikönyvet, és utólag derült ki hogy 2 szót nem ejt a bejáratásról. Amúgy meg nem így írtam ahogy te idéztél. Értelmezd már édes istenem.... Az emailbe volt benne a használati útmutató...
márc. 28. 07:29
 4/5 anonim ***** válasza:

Pedig a K-Light esetén meg írják, hogy az első 1000km-nél max 80%-ig szabad pörgetni a motort. Szerintem ez így reális

[link]


"Bejáratás:

Az első 1000 km alatt a motorkerékpárt ne használja

a megengedett fordulatszám és sebesség 80%-nál

magasabb fordulatszámon illetve

sebességen.Válassza mindig a sebességhez

megfelelő sebességfokozatot.Idejében kapcsoljon a

következő fokozatba,mert a motor élettartamát

lerövidíti, ha rendszeresen és indokolatlanul

erőltetik,túlpörgetik."

márc. 28. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

4es.

Úgy néztem az összesnél írnak egy minimális általánost, de a Superlight esetében még annyi se.

márc. 28. 10:11

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!