Újonnan vásárolt 4 ütemű kis 125-ös motoromat miként járassam be?
Hali!
Múlt héten vásároltam egy új 125-ös 4 ütemű gépet. Átvétel előtti napokban az üzlettől kaptam mailt amiben benne volt a használati útmutató, de időhiány miatt nem néztem át, és a bejáratásról egy szót sem ejt, így átvételkor sem kérdeztem rá az eladótól hogy milyen fordulatszámokat használjak míg bejáratós.
9500-ig van skálázva utána 10 000-től már vörösek a számok, tehát tiltás.
4000-5000 között váltom el a fokozatokat, néha belepörgetem 5500-ba is magasabb sebességi fokozatba.
az 50-et 4. fokozatban szoktam abszolválni és ekkor forog 4500-at a motor. 3.-ban az 50 az olyan 5500-as fordulatot jelent ami érzésre sok 5.-ben pedig 3500 ami meg szerintem alacsony már, így a 4. fokozatra szavaztam, mert akkor nem rángat meg fuldoklik.
Ezeket az új 125-ös vasakat , hogy kellene bejáratni, hogy hosszú távon társam legyen? Az nem tudom, hogy számít-e a válaszadásba hogy injektoros.
Egy Keeway Superlight 125-ös és Euro5-ös masináról lenne szó.
Mielőtt jönne a sok barom, hogy kínai szar széthullik meg társai....kíméljük meg egymást a sárdobálással, viszont az értelmes hozzászólásokat szeretettel várom. Köszi a válaszokat!





A 4 ütemű motor bejáratása kulcsfontosságú a motor élettartamának és teljesítményének maximalizálása érdekében. A helyes bejáratás során a motor alkatrészei (dugattyú, gyűrűk, szelepek stb.) megfelelően összekopnak, csökken a súrlódás, és optimális lesz a működés. Íme a fő lépések a bejáratáshoz:
1. Előkészítés:
• Ellenőrizd az olajszintet: Mindig a gyártó által ajánlott minőségű és viszkozitású olajat használd. Frissen beindított motorhoz gyakran speciális bejárató olajat is ajánlanak.
• Üzemanyag minősége: Használj jó minőségű üzemanyagot (pl. 95-ös oktánszámú benzint, ha a gyártó ezt javasolja).
• Hűtőrendszer: Ellenőrizd a hűtőfolyadékot (vízhűtéses motoroknál) vagy a légáramlást (lég- vagy olajhűtéses motoroknál).
• Levegőszűrő: Tiszta levegőszűrőt használj, hogy a motor ne szívjon be szennyeződést.
⸻
2. Bejáratási folyamat:
Első 1-5 üzemóra:
• Óvatos indítás: Hagyd, hogy a motor alapjáraton bemelegedjen (kb. 2-3 percig). Ne terheld azonnal.
• Alacsony fordulatszám: Tartsd a fordulatszámot alacsonyan vagy közepesen (a maximális fordulatszám 50-60%-án).
• Változó terhelés: Ne hagyd állandó fordulaton, de kerüld a hirtelen gyorsításokat és a nagy terhelést.
5-20 üzemóra:
• Fokozatos terhelésnövelés: Fokozatosan növeld a terhelést, de még mindig kerüld a maximális fordulatszámot.
• Rövid gyorsítások: Időnként (5-10 másodpercre) engedd magasabb fordulatra pörögni, de még ne menj a piros tartományba.
• Olajcsere: Az első 5-10 üzemóra után cseréld ki az olajat és az olajszűrőt, hogy eltávolítsd a kopásból származó fémrészecskéket.
20-50 üzemóra:
• Közel teljes terhelés: Már közel a teljesítményhatárig használhatod, de még mindig érdemes kerülni a folyamatos maximális fordulatszámot.
• Újabb olajcsere: Az 50. üzemóra körül ismét cserélj olajat a motor teljes bejáratásához.
⸻
3. Bejáratás utáni karbantartás:
• Rendszeres olajcsere: A gyártó által ajánlott időközönként vagy üzemóránként végezd el.
• Szelephézag-ellenőrzés: Különösen kis köbcentis motoroknál fontos lehet a bejáratás után.
• Ellenőrzések: Rendszeresen nézd át az üzemanyagszűrőt, gyertyákat és a légszűrőt.
Fontos: Mindig kövesd a gyártó által adott bejáratási útmutatót, mert típusonként változhatnak a javaslatok.





" benne volt a használati útmutató, de időhiány miatt nem néztem át "
Amíg a kérdést kiírtad meg vártad a választ, pont eltudtad volna olvasni.





Pedig a K-Light esetén meg írják, hogy az első 1000km-nél max 80%-ig szabad pörgetni a motort. Szerintem ez így reális
"Bejáratás:
Az első 1000 km alatt a motorkerékpárt ne használja
a megengedett fordulatszám és sebesség 80%-nál
magasabb fordulatszámon illetve
sebességen.Válassza mindig a sebességhez
megfelelő sebességfokozatot.Idejében kapcsoljon a
következő fokozatba,mert a motor élettartamát
lerövidíti, ha rendszeresen és indokolatlanul
erőltetik,túlpörgetik."
4es.
Úgy néztem az összesnél írnak egy minimális általánost, de a Superlight esetében még annyi se.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!