Peugeot 206 1.1 (1999) termosztát hiba?
A fenn említett autó hengerfejes volt(tömítések odavoltak) majd múlt héten a vízpumpa adta meg magát. A hétvégén az autó kapott új vezérlést, vízpumpát, meg lett hengerfejezve. Minden rendben van, de most valamiért nem igen megy 80-85 fok fölé a víz hőmérséklete. Egyszer egyszer eléri a 90-et , de szinte rögtön vissza is engedi 80 fokra. Ha álló helyzetben járatom az autót se megy feljebb. (A rendszer le lett légtelenítve) Azért szokatlan ez mert eddig fix 90-en volt a mutató, nem ingadozott. Álló helyben pedig ha fölé ment azonnal bekapcsolt a ventilátor.
Normális ez a 80-85 fokos történet? frusztrál, hogy folyamatosan mozog a mutató.
( Mióta elkészült kb. 80km ment, víz nem fogyott belőle, brutál fűtés van benne (mindig is az volt), az alsó vízcső folyamatosan hideg..ez nem tudom gond-e mert az egyik szerelő szerint nem,másik szerint igen.)
Előre is köszönöm a válaszokat!





2 légtelenítő is van rajta, eléggé elrejtve.
Franciák perverziója, hogy ilyen szarokat raknak a hűtőkörre, ha egy gumicső vezetne a kiegyenlítőbe, magát légteleníteni folyamatosan.
Így ha valahol levegősödik, akkor van ez.
Egy 100 éves f astrán lehetett akármilyen gatya a hűtőrendszer, az folyamatosan légtelenítette magát, nem kellett foglalkozni a levegősödéssel.
De sosem lesz hengerfejes egy autó, ha nem ilyen légtelenítő csöcsöket raknak rá....





De ha 80-85 fok és jó a fűtés akkor ne foglalkozz vele.
Az én Peugeotom is 80 fok 20 éve.





A 85 fok jó, a 80 szerintem kicsit kevés. Lehet, másik termosztát kéne, ez most lehet, hogy túl korán nyit és persze ezzel együtt nyilván később is zár vissza. Vagyis túl sokáig engedi az első radiátor felé, ezért mindig visszahűl, pláne most, hogy 0 fok is alig van. Tehát pl ez kinyit 82-nél, de 85 jobb lenne.
1.
Dehogynem, minden autó hengerfejes lesz, csak nem mindegyik éri meg... Sok oka lehet még, az csak egy, hogy valahol megszorul a levegő.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!