Mi lehet a baja? 1995-ös Daewoo Nexia autómban télen nem működik a fűtés! Nyáron vagy enyhe időben jó. Hol keressem a hibát.
Meg kell nézni a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadék szintjét, lehet hogy alacsony,és a fűtőcsövekbe nem nyomja fel a lötyit.
Meg kellene próbálni fagyállóval utántölteni.
Ha nem ez a gond, akkor valószínűleg a termosztát rossz, és nyitott álapotban maradt.
Szakértők tucatjai írták már le sokszor, a legnagyobb károsodást egy motor a hidegjáratás alatt szenvedi el vagyis a helyes eljárás alacsony fordulaton azonnalelindulni a hideg motorú autóval, így kis terhelésen lesz hamarabb üzemi hőfok közelében.
azzal a wagon r-relis lehet valami másprobléma.
Az én 1,4-es gépem en még fagyos a kormány, , de már ontja a forró levegőt egy perccel az elindulás után.
benzinesnél ez a természetes
ez a szakértői álláspont is:
A motorral minimális helyben járatás (max fél perc)után elindulunk. Ennek műszaki okai a következők: A motort minél hamarabb üzemi hőfokra kell melegítenünk, mert a nem üzemi hőfokon üzemeltetett motor csapágyhézagai nem megfelelőek, kenőolaja nem ken rendesen, és ami a legproblémásabb: a képződő kondenzvíz korróziót okoz nem csak a kipufogóban, hanem a motor szerkezeti részein is. Extrém esetben égéstermékekkel a kenőolajba kerülve savasodást, csapágykorróziót is okozhat.
Amikor alapjáraton járatjuk a motort, akkor ez a víz összegyűlik, a kis gáz-sebesség miatt a kipufogóból nem távozik, a motor belsejében az olajjal próbál emulziót képezni...nem tesz jót. Ráadásul álló helyben szennyezzük a környezetet, esetleges katalizátorunk lassan éri el az üzemi hőfokot, lambda szabályzás be sem indul. Helyesebben cselekszünk, ha elindulunk, közepes és kicsit kisebb gázon folyamatosan haladunk, nem erőltetjük a motor kis fordulaton és kerüljük a nagy fordulatot is. Ekkor a motor hamar melegszik, mert a hő nagyrésze az égésből származik, a kipufogó hamar kiszárad, a motorolaj hamarabb felmelegszik, a bele került pára elpárolog. Csak annyit kell állóhelyben járatni, hogy a motor vegye a fordulatot, ne torpanjon, ne fulladjon le.
Wagon R-esnek: a régi autókban ugyanezt a szívatóval tetted meg. Odahúztad, pörgött, fogyasztott, majd visszatoltad és mindezek abbamaradtak. Ebből a szempontból mindegy, hogy a jobb kezed vagy egy hőgomba kapcsolja a dúsítást. Az viszont nem mindegy, hogy az autó terhelten vagy terheletlenül fut-e. Egyszer nyáron, jó melegben kipróbálhatod: ha csak egyedül ülsz az autóban, úgy rohangászol vele össze-vissza, semmi baja sem lesz. Ha viszont tele van csomagokkal, tetőcsomagtartót is kap és ne adj' Isten a kéziféket is behúzod, a vízhőmérő leelőzi a sebességmérőt, úgy vágtat felfelé. Ennek oka az, hogy ilyenkor nagyobb terhelésen a fut a motor, ettől jobban melegszik.
A Daewoo-n pedig érdemes vizslatni a vízhőmérőt (Opel Kadett E-alapú az autó, annak pedig azért nincs ennyire gyatra fűtése), hátha csak egyszerűen nem melegszik be. A fűtőradiátor kiszerelését ennél a típusnál nem tudom részletesen (sem ilyenből, sem Kadettból nem szereltem még ki), de ki kell nyitni a fűtéscsapot (teljes fűtés), leengedni a hűtőfolyadékot (meglepő színe is lehet), majd lehúzni a csöveket a hűtőradiátorról. Ez így nem bonyolult, a gondok ott kezdődnek, hogy kevés kivételtől eltekintve a radiátor a műszerfal mögött szokott lenni. Ha nincs hangulatod ennyiért szétkapni a belsejét, meg lehet próbálni vízkőteleníteni a teljes hűtőrendszert, csodákra képes (ez okozza leggyakrabban a dugulásokat). Ehhez csak a folyadékot kell leengedni, majd szabadon választott módon vagy valamilyen erre kifejlesztett szerrel, vagy egyszerű ecetes vízzel feltölteni és járatni, majd ezt leengedni belőle. Nekem az ecetes víz vált be, mert hatásra ugyanaz, mint a vízkőoldó (na jó, nem csillognak tőle olyan szépen a krómozott felületek, de ez a hűtővízterek, csövek és hűtők esetén talán nem egetverő probléma), de költséghatékonyság szempontjából jobb. Más kérdés, hogy ha a folyadék alig-alig jut el a radiátorig, mit tud majd kihozni onnan, de reménykedjünk, hogy lesz valami eredménye (egyébként sem árt meg a vízkőtelenítés a motornak).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!