Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet a baja? 1995-ös...

Mi lehet a baja? 1995-ös Daewoo Nexia autómban télen nem működik a fűtés! Nyáron vagy enyhe időben jó. Hol keressem a hibát.

Figyelt kérdés
2009. jan. 8. 20:33
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
Termosztát??
2009. jan. 8. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 anonim ***** válasza:

Meg kell nézni a kiegyenlítő tartályban a hűtőfolyadék szintjét, lehet hogy alacsony,és a fűtőcsövekbe nem nyomja fel a lötyit.

Meg kellene próbálni fagyállóval utántölteni.


Ha nem ez a gond, akkor valószínűleg a termosztát rossz, és nyitott álapotban maradt.

2009. jan. 8. 20:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat.Ezeket már átnéztük,csak a fűtőradiátort nem szedtük ki.Szedett már ki valaki ilyet? Mennyire bonyolult?
2009. jan. 8. 21:34
 4/12 anonim ***** válasza:
Akkor valószínűleg a kinyitócsap van elakadva, eltörve, és hiába állítod meleg állásba nem nyit ki a fűtőcsap.
2009. jan. 8. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
Sokkal egyszerübb is lehet a válasz! Mekkora a motor? Szoktad bemelegíteni az autót? Leírom az én tapasztalatomat: wagon r+-al járkálok minden nap, az ugye 1.3-as, ha a mostani minuszokban már ülök be az autóban, és már egyből kapcsolom be a fűtést akkor gyakorlatilag kivonom az összes hőt a hűtővízből, egyszerüen a hűtővíz nem melegszik fel csak 20-30 perc mulva, ha esetleg sok a lejtő meg a városban állok akkor a dolog felejtős, ha viszont megvárom hogy felmelegedjen a motor, az olyan 10-15 perc akkor már rendesen fűt, de rengeteget számit a terep, menyire dolgozik a motor, pl. én 3 percnyire lakom az M1/M7-től, amig oda legurulok a vízhőmérő még nem mutat semmit, ha pályán megyek tovább(tartós 3.000-es fordulat) akkor 5 perc és már nagyon durván fúja a forró levegőt! Szóval mostanábban ha tehetem akkor 10-15 percet indulás elött hagyom a motort melegedni a kocsi beállónál(persze ez egy előny), ilyenkor egy ekkora motor negyed óra alatt kb. negyed liter benzin éget el ami kb. 60 forint, és már nyomhatom is a fűtést, ráadásul a motort és ezzel kiméled! Szóval figyeld a vízhőmérőt, ha már azon a szinten ál ahol kéne(azaz üzemi hőmérséklet) és akkor sem működik a fűtést akkor nyilván valamivel gond van, ha meg még is akkor fűt, bele kell törődni hogy egy kicsi motor nem bír anyi hőt termelni hogy az indulás után 1-2 perccel már rendesen fűtsön, szóval trükközni kell. Tapasztalataim szerint kb. 1.6-os motortól már meg szokott szünni ez a probléma.
2009. jan. 8. 23:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 anonim ***** válasza:

Szakértők tucatjai írták már le sokszor, a legnagyobb károsodást egy motor a hidegjáratás alatt szenvedi el vagyis a helyes eljárás alacsony fordulaton azonnalelindulni a hideg motorú autóval, így kis terhelésen lesz hamarabb üzemi hőfok közelében.


azzal a wagon r-relis lehet valami másprobléma.

Az én 1,4-es gépem en még fagyos a kormány, , de már ontja a forró levegőt egy perccel az elindulás után.

benzinesnél ez a természetes

2009. jan. 9. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/12 anonim ***** válasza:

ez a szakértői álláspont is:


A motorral minimális helyben járatás (max fél perc)után elindulunk. Ennek műszaki okai a következők: A motort minél hamarabb üzemi hőfokra kell melegítenünk, mert a nem üzemi hőfokon üzemeltetett motor csapágyhézagai nem megfelelőek, kenőolaja nem ken rendesen, és ami a legproblémásabb: a képződő kondenzvíz korróziót okoz nem csak a kipufogóban, hanem a motor szerkezeti részein is. Extrém esetben égéstermékekkel a kenőolajba kerülve savasodást, csapágykorróziót is okozhat.


Amikor alapjáraton járatjuk a motort, akkor ez a víz összegyűlik, a kis gáz-sebesség miatt a kipufogóból nem távozik, a motor belsejében az olajjal próbál emulziót képezni...nem tesz jót. Ráadásul álló helyben szennyezzük a környezetet, esetleges katalizátorunk lassan éri el az üzemi hőfokot, lambda szabályzás be sem indul. Helyesebben cselekszünk, ha elindulunk, közepes és kicsit kisebb gázon folyamatosan haladunk, nem erőltetjük a motor kis fordulaton és kerüljük a nagy fordulatot is. Ekkor a motor hamar melegszik, mert a hő nagyrésze az égésből származik, a kipufogó hamar kiszárad, a motorolaj hamarabb felmelegszik, a bele került pára elpárolog. Csak annyit kell állóhelyben járatni, hogy a motor vegye a fordulatot, ne torpanjon, ne fulladjon le.

2009. jan. 9. 00:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 anonim ***** válasza:
wagon R-es megint! Na most megfogtatok, lehet igazatok van hogy másodlagos probléma is van, de! Én úgy tudom hogy a modernebb kocsiknál nem érvényes hogy károsodna a kocsi hiszen az elektronika úgy forgatja meg a motort ahogy az neki jó, amikor beindítom már húzza is 2.200-as fordulaton vagy fél percig, persze amikor tényleg nagyon kemény mínuszok vannak, máskor kevesebb kevesebb ideig, aztán szépen lassan megy lefele a fordulatszám!
2009. jan. 9. 00:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
hidd el, az új autókra is ugyanúgy káros a hideg állójáratás, főleg télen, mert az elektronika csak a lefulladást akadályozza meg, a fent leírtak teljesen igazak azokra is.
2009. jan. 9. 00:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:

Wagon R-esnek: a régi autókban ugyanezt a szívatóval tetted meg. Odahúztad, pörgött, fogyasztott, majd visszatoltad és mindezek abbamaradtak. Ebből a szempontból mindegy, hogy a jobb kezed vagy egy hőgomba kapcsolja a dúsítást. Az viszont nem mindegy, hogy az autó terhelten vagy terheletlenül fut-e. Egyszer nyáron, jó melegben kipróbálhatod: ha csak egyedül ülsz az autóban, úgy rohangászol vele össze-vissza, semmi baja sem lesz. Ha viszont tele van csomagokkal, tetőcsomagtartót is kap és ne adj' Isten a kéziféket is behúzod, a vízhőmérő leelőzi a sebességmérőt, úgy vágtat felfelé. Ennek oka az, hogy ilyenkor nagyobb terhelésen a fut a motor, ettől jobban melegszik.


A Daewoo-n pedig érdemes vizslatni a vízhőmérőt (Opel Kadett E-alapú az autó, annak pedig azért nincs ennyire gyatra fűtése), hátha csak egyszerűen nem melegszik be. A fűtőradiátor kiszerelését ennél a típusnál nem tudom részletesen (sem ilyenből, sem Kadettból nem szereltem még ki), de ki kell nyitni a fűtéscsapot (teljes fűtés), leengedni a hűtőfolyadékot (meglepő színe is lehet), majd lehúzni a csöveket a hűtőradiátorról. Ez így nem bonyolult, a gondok ott kezdődnek, hogy kevés kivételtől eltekintve a radiátor a műszerfal mögött szokott lenni. Ha nincs hangulatod ennyiért szétkapni a belsejét, meg lehet próbálni vízkőteleníteni a teljes hűtőrendszert, csodákra képes (ez okozza leggyakrabban a dugulásokat). Ehhez csak a folyadékot kell leengedni, majd szabadon választott módon vagy valamilyen erre kifejlesztett szerrel, vagy egyszerű ecetes vízzel feltölteni és járatni, majd ezt leengedni belőle. Nekem az ecetes víz vált be, mert hatásra ugyanaz, mint a vízkőoldó (na jó, nem csillognak tőle olyan szépen a krómozott felületek, de ez a hűtővízterek, csövek és hűtők esetén talán nem egetverő probléma), de költséghatékonyság szempontjából jobb. Más kérdés, hogy ha a folyadék alig-alig jut el a radiátorig, mit tud majd kihozni onnan, de reménykedjünk, hogy lesz valami eredménye (egyébként sem árt meg a vízkőtelenítés a motornak).

2009. jan. 9. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!